• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

20.04.2022

16:06 >> 16:04

NAMIRNICE KOJE JEDEMO SVAKI DAN NAM NANOSE VELIKU ŠTETU! Kad vidite koje posledice ostavljaju ŠOKIRAĆETE SE!

Srbija

NAMIRNICE KOJE JEDEMO SVAKI DAN NAM NANOSE VELIKU ŠTETU! Kad vidite koje posledice ostavljaju ŠOKIRAĆETE SE!

Hrana je neophodna za život, a da li ste znali da se proizvodnjom određenih namirnica koje svakodnevno jedemo zapravo uništava životna sredina

Univerzitet Oksford sproveo je studiju koja je pokazala da je proizvodnja hrane odgovorna za četvrtinu ispuštenih gasova koji doprinose efektu staklene bašte.

Namirnice poput kafe, čokolade, ananasa, paradajza, avokada i mesa tokom procesa proizvodnje zagađuju životnu sredinu.

Najmanji uticaj na životnu sredinu imaju namrinice koje su trenutno u sezoni.

Primera radi, paradajz koji je u sezoni zahteva manje resursa za proizvodnju za razliku od onog koji raste van sezone u staklenicima.

Foto: Pixabay

Zbog uzgoja kakaa krče se šume

Kafa i čokolada "jedu" prašume

Istraživanje Science žurnala iz 2019. godine pokazalo je da se oko 83 odsto obradive površine u svetu koristi za hranjenje stoke. Industrija mesa je najveći zagađivač okoline u industriji hrane, odgovorna za čak 14,5 odsto gasova staklene bašte. 

Prašume Amazonije trpe velike posledice zbog proizvodnje kafe i čokolade. Zbog njihove proizonje krče se šume, a osim toga kafa zagađuje i vodu jer se toku proizvodnje koristi velika količina vode koja na kraju postaje kontaminirana. Takva voda sadrži toksične hemikalije kao što su tanin, fenol i alkaloid.

Foto: Pixabay

Iako je zdrav avokado je loš za životnu sredinu

Velika količina vode ode na proizvodnju

Platforma Water Footprin izračunala je koliko litara vode je potrebno da se proizvedu određene stvari.

Prema njihovim proračunima za pravljenje hamburgera potrebno je oko 2500 litara vode, za izradu pamučne majice oko 2700 litara, a za proizvodnju mobilnog telefona verovali ili ne čak 908 litara vode.

Zbog uzgoja avokada mnoge čileanske farme nelegalno preusmeravaju reke na svoje plantaže. Iako je veoma zdravo i hranjivo voće, avokado je loš za životnu sredinu. Farmeri za samo jedan avokado potroše oko 227 litara vode.

Bonus video:




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Magazin

Džet set