• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: S. K.

22.08.2023

10:00

Zašto se naši vozači vraćaju iz Nemačke! Nije sve u evrima!

S. K.

Srbija

Zašto se naši vozači vraćaju iz Nemačke! Nije sve u evrima!

Podeli vest

Posle povećanja plata u JGSP „Novi Sad“ , koje sada premašuju i 1.000 evra mesečno, nekadašnji vozači ovog preduzeća počeli su da se vraćaju u staro jato iz zemalja Evropske unije.

Dvojica od njih su Vladimir Erdeljan i Tihomir Tomašev, koji su se vratili iz Nemačke posle izvesnog vremena vožnje autobusa po evropskim drumovima za evropske gazde.

Otišli su u Nemačku, privučeni idejom da će tamo zaraditi tri puta više i uspeti da uštede. Međutim,"eldorado" kom su se nadali, nije usledio. Osim što su životni troškovi bili tri puta veći, i što nisu mogli da zarade pare o kojima su sanjali, u Nemačkoj su radili tri puta više nego u Srbiji, po 290, a nekad i po 330 sati mesečno.
- U Nemačkoj su plate bile između dve i tri hiljade evra, ali je većina zarade odlazila na razne obavezne stavke. Zaradi se, ali dok platiš stan 1.300 evra, komunalije, utrošak za osnovne potrebe i hranu, pošalješ nešto kući, nema šta da se uštedi - ističe Vladimir Erdeljan, koji ipak dodaje da bi se celog života kajao da nije otišao da proba.

On je u mali grad Eslingen pored Štutgarta otišao 2018. godine, posle 11 godina rada u JGSP " Novi Sad" i kaže da je u pečalbu otšao kada je video da ne može sa tadašnjih 51.000 dinara više da "preživljava".

Foto: S. K.

Plate vozača u JGSP "Novi Sad" sada su oko 1.000 evra

- Želeo sam svojoj deci nešto da obezbedim, da se iščupam iz kredita, generalno, da mi materijalno bude bolje. Međutim, nismo računali na odvojenost od porodice i na kraju sam zaključio da nije sve u parama, već da ima još više u Srbiji – ističe Vladimir, a sa njim se slaže i Tihomir Tomašev, koji je u Nemačkoj radio samo dva meseca pre no što se vratio kući.

- Brzo sam shvatio da to nije za mene - kaže Tihomir.

Erdeljan i Tomašev su deca JGSP-a, pošto su im očevi do penzije radili u preduzeću, više od trideset godina.

- Otišao sam u Nemačku kao čovek i primili su me natrag kao čoveka - ističe Erdeljan koji je, kao i njegov kolega Tomašev, po povratku u preduzeće posle izvesnog vremena ponovo dobio ugovor za stalni radni odnos.

- Na osnovu trenutnog stanja mogu slobodno da kažem da kao vozač nikad i nigde neću imati ovakav posao. Ovde imamo svoje radno vreme, odradimo svoju turažnu tablicu i idemo kući - naveo je Vladimir i složio se sa Tihomirom da su zadovoljni sadašnjom platom vozača s obzirom na to da je pre godinu i po dana bila značajno manja.

Foto: S. K.

Vozač Tihomir Tomašev vratio se u staru firmu u Novom Sadu 

Direktor JGSP "Novi Sad" Ivan Radojičić razgovarao je sa dvojicom povratnika, da sazna njihova iskustva i nešto što je dobro primeni u svom preduzeću, kako bi novosadski prevoznik mogao dodatno da unapredi rad vozača.

- Meni je veoma značajna komunikacija sa zaposlenima. Svi moramo međusobno da razgovaramo, da saslušamo jedni druge, vidimo da li nekoga nešto muči. Bez saradnje i dobrih odnosa ne možemo napred – navodi Radojičić.

U januaru i februaru ove godine osnovne neto plate svih vozača u novosadskom GSP-u dostigle su 105.000 dinara, a sa dežurstvima i prekovremenim radom, plata dostiže i 146.000 dinara. Prosečna plata mehaničara iznosi 97.401 dinar, a sa dežurstvima i prekovremenim dostiže 123.000 dinara.

Nije baš tako sjajno kao što se priča

I Erdeljan i Tomašev kažu da se sistem javnog prevoza u Nemačkoj dosta razlikuje od našeg, jer se njime već 50 do 60 godina osim državnih bave i privatne kompanije.

- Naš poslodavac bio je privatnik. Smene su nam bile katastrofalno duge, više od 12 sati. Prijem vozila bio je u 3:40, a u 4:00 sata ujutro već su bili na liniji, pola sata ranije nego što je to kod nas. Iako većina nas smatra kako je kod preciznih Nemaca sve tačno u minut, to baš i nije tako. Mogu slobodno da kažem da je u odnosu na preduzeće u kome sam radio, u Novom Sadu bolji prevoz u špicevima, te da mi tada imamo češće polaske. Tamo vam otpravnik u periodu gužvi javi da vozite bez reda vožnje dok se ne raščisti - kaže Erdeljan.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set