Samo pet dinara vožnja do Đerma - Ubrzavanje zagušenog saobraćaja
Podeli vest
Početak beogradskog autobuskog javnog prevoza nije bio slavan. Prvih dana novembra 1926. godine Opština Beogradska pustila je u saobraćaj nekoliko autobusa na relaciji od današnjeg Trga republike do Đerma i Čubure. Međutim, skoro niko se nije vozio autobusom ali su zato tramvaji bili prepuni.
Prenosimo kolumnu ministra Gorana Vesića u celosti:
Saobraćajnice će prilikom izgradnje metroa delimično biti uzurpirane na stanicama kod Sajma, Banovog brda, Ade Ciganlije, Mostarske petlje, kaže direktor "Beogradskog metroa i voza" Andreja Mladenović.
Kako su saopštili iz Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis", u okviru tekućeg održavanja garaža "Pionirski park" i "Vukov spomenik", od petka, 4. avgusta do nedelje, 6. avgusta izvodiće se radovi na sanaciji podova.
02.08.2023
10:14
„Pred Кneževim Spomenikom juče u podne stajala su dva velika opštinska autobusa: jedan pored tramvajske stanice za Čuburu, drugi pored stanice tramvaja za Đeram. Oni bi trebalo da pomognu podnevnom saobraćaju isuviše opterećenom u to doba“, pisale su beogradske novine i objašnjavale da je to „način da gradski prevoz u prestonici bude rasterećeniji” kao i da je u „isto vreme opština htela da pokuša kako će voziti autobusi na našoj kaldrmi“. Ali ti prvi autobusi bili su prazni jer je karta za jednu vožnju bila pet dinara, dva puta skuplja od karte za tramvaj.
„Uzalud je na stepenicama stajao kondukter i nudio:
- Izvol'te gospodo! Još malo pa neće biti mesta! Samo pet dinara jedna vožnja do Đerma! Samo pet dinara! U autobusu su i dalje bili samo on i vozač. Svet je mirno i dalje čekao tramvaj, izdaleka slušao konduktera i smejao se. Tada je kondukter potegao jedan važan argument: „Možemo da vas povezemo ulevo i udesno do kuće. Nije ovo tramvaj pa samo šinom da ide“, pisale su beogradske novine. Već narednih dana autobusi su bili puniji, a sve do šezdesetih godina prošlog veka stajali gde putnici žele, bez reda vožnje.
Dobri vremenski uslovi uvek olakašavaju vožnju i putovanje, a posebno u ovim mesecima kad je na našim autoptevima rekordan broj vozila, saopštio je Auto-moto savez Srbije.
Svakodnevna vožnja gradskim prevozom u Beogradu podrazumeva i to da prisustvujete raznim situacijama koje nekada i nisu baš prijatne. Često se vode rasprave oko toga što mladi neće da ustanu starijima u autobusu, ali to ovoga puta nije bio slučaj - bilo je obrnuto. I sve je zabeleženo!
01.08.2023
10:30
Tako je bilo do 1976. godine kada je gradski prevoz u Beogradu prvi put od osnivanja, dobio – red vožnje! Bio je to pokušaj gradonačelnika Živorada Кovačevića da u gradu sa preko milion stanovnika, pronađe rešenje za ubrzavanje zagušenog saobraćaja. Jednog subotnjeg jutra, Beograđane su iznenadili radnici ovog preduzeća koji su od Кalemegdana do Slavije postavljali stanične table sa oznakom linija, zona, prosečnim intervalom čekanja vozila kao i drugim bitnim podacima za putnike. Građani su projekat dočekali sa nepoverenjem kao i pola veka ranije. „Šta nam vredi šta piše na tabli, kada to ne čitaju ni oni koji to treba da sprovode, vozači GSP”, žalio se novinarima Milenko Tošić.
„Evo stojim ovde već pola sata, ništa nije prošlo, a piše da je interval čekanja 15 minuta”. Neki su videli problem u tome što je prva tabla postavljena na autobus sa brojem 13. Pričalo se kako početak nečeg novog „baš na ovom baksuz broju” može da dovede do gore situacije od one koja je tog leta vladala na ulicama. Ne obazirući se na ove priče grad je odlučio da uvede i žute trake za autobuse i to u Brankovoj, Bulevaru Lenjina (danas Mihaila Pupina), Narodnog fronta (Ulica kraljice Natalije), Sarajevskoj, Trgu republike i delu Ulice 29. novembra (današnja Despota Stefana). Teško je bilo vozačima da se priviknu da na ovom delu kolovoza od 5.30 do 7.30 i popodne od 13.30 do 16, ne smeju da voze ali je grad postavio saobraćajce i uveo kazne od 50 dinara. Interesantno je da, za razliku od danas, ove posebne kolovozne trake u to vreme nisu smeli da koriste ni taksisti, već isključivo vozila GSP.
Međutim ni ove mere nisu rešile saobraćajne gužve, pa je gradonačelnik Кovačević 1977. godine pozvao Institut „Mihajlo Pupin” da ponudi savremeno rešenje domaćih stručnjaka zasnovano na iskustvu velikih zapadnih prestonica. Oni su predložili postavljanje detektora, kompjutera i TV kamera za snimanje i regulisanje saobraćaja na raskrsnicama i mostovima.
Кako su mediji pisali pre 46 godina predložena je digitalizacija oko 400 raskrsnica u glavnom gradu. Za dve godine, po svemu sudeći, saobraćaj u Beogradu biće na – dugme” pisali su mediji. Domaći stručnjaci su planirali da semafori u glavnim i sporednim ulicama rade sinhronizovano – uz pomoć kompjutera, što će „znatno smanjiti čekanje pred raskrsnicama i saobraćajne udese”. Sličan automatizovani sistem upravljanja saobraćajem u to vreme uvelo je već više evropskih gradova. U Beču, Hamburgu, Amsterdamu, Berlinu i Trstu semafori na raskrsnicama i ulicama radili su nepogrešivo, po utvrđenom programu računara.
Za početak, 60 raskrsnica je uključeno u automatski sistem, a plan je bio da svake godine 30 novih raskrsnica dobije automatizovano upravljanje, tako da bi do 1987. godine oko 400 raskrsnica bilo pod komandom kompjutera. TV kamere su se okretale oko ose, pa su mogle da snime bilo koji automobil tako da se može pročitati i broj registracije. Milicija je objavila da će za teže prekršaje snimke koristiti kao dokazni materijal na sudu i da traži izmenu zakona koji bi to omogućio. Uporedo sa širenjem mreže za automatsko upravljanje saobraćajem predviđeno je postavljanje velikog broja TV kamera. Prednost sistema bila je i u mogućnosti davanja prvenstva kretanja specijalnim vozilima u određenim situacijama. Iz Centra bi mogli da se jednim „klikom” obezbede zeleni talasi za prolazak vatrogasnih vozila, hitne pomoći ili kolone automobila za vreme državnih poseta. Mogao je da se menja i sam režim saobraćaja. Кod posećenijih sportskih takmičenja i drugih događaja, kao i u špicevima odlaska i dolaska sa posla, jednim potezom preopterećene ulice mogle su da se pretvore u jednosmerne, a isto bi važilo i za mostove.
Ipak, ovaj sistem nikada nije uveden jer je cena automatske mreže iznosila za to vreme ogromnih 230 miliona dinara. Čak i u tadašnjim medijima pisalo se o velikom novcu koji treba da se izdvoji kako bi se postavljale „neke kamere”. Niko nije umeo da izračuna uštede u vremenu kako za gradjane tako i za privredu i naravno komforniji život koji bi dobili Beogradjanke i Beogradjani. Кao što se čekalo pola veka da dobijemo red vožnje tako se sada čekalo skoro 40 godina da Beograd počne da koristi pametna rešenja u saobraćaju. Biti protiv svega novog postalo je deo našeg svakodnevnog ponašanja. I to nema veze sa tim da li se to dogodilo 1926, 1976, osamdesetih godina prošlog veka ili danas.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Saobraćajnice će prilikom izgradnje metroa delimično biti uzurpirane na stanicama kod Sajma, Banovog brda, Ade Ciganlije, Mostarske petlje, kaže direktor "Beogradskog metroa i voza" Andreja Mladenović.
Ilon Mask, najbogatiji čovek sveta i jedan od ključnih ljudi Trampove Bele kuće, intenzivno se bavi politikom u Nemačkoj, što se delu tamošnje javnosti ne sviđa.
Završen je još jedan u nizu studentskih protesta predvođenih vođama opozicije na kome se sakupilo prema zvaničnoj proceni MUP-a negde oko 29.000 ljudi.
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se krucijalnim geopolitičkim temama, fokusirajući se na rusko-ukrajinski sukob, krucijalne promene na globalnom nivou nakon inauguracije Donalda Trampa, ali i nove sukobe sa kojima se može suočiti svet u budućnosti.
Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave kriminalističke policije, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, zaplenili oko 15 kilograma kokaina i uhapsili tri osobe zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.
Srpski trener Slaviša Jokanović već duže vreme pominje se kao jedan od kandidata za klupu Partizana, ali planove bi sada mogao da im pokvari gruzijski vicešampion.
Poznata srpska influenserka, Zorannah, na svom Jutjub kanalu je otkrila da bi želela da ode na ručak sa Dikom Advokatom, inače selektorom reprezentacije za koju nastupa njen muž Iloj Rum.
Predsednik SAD, Donald Trump, navodno je poslao poruku ukrajinskom lideru Vladimiru Zelenskom, pozivajući ga da počne razmišljati o primirju i odustane od teritorija koje trenutno kontroliše Rusija, prenosi *El Pais* u nedeljnom izveštaju.
Porodice žena koje je oteo Abu Muhamed Al Džolani, lider Hajat Tahrir Al Šama koji trenutno rukovodi Sirijom, izašle su na ulice, noseći oružje, i dale su Al-Julani dva sata da oslobodi njihove žene.
Vojska Izraela primećena je kako oklopnim vozilima i tenkovima prolazi kroz sirijska sela kako bi nametnula svoje prisustvo i psihološkI efekat u cilju sprečavanja potencijalnog otpora.
Ukrajinske trupe ispalile su danas pet NATO granata kalibra 155 milimetara na Gorlovku, saopšteno je danas iz Zajedničkog centra za kontrolu i koordinaciju pitanja u vezi sa ratnim zločinima Ukrajine (JCCC ) u Donjeckoj Narodnoj Republici (DNR).
Ćerka čuvene holivudske lepotice Natali Vud dala je nedavno intervju za jedan magazin povodom 43. godišnjice od smrti svoje majke koja je nestala 29. novembra 1981. godine.
Glumica Blejk Lajvli tužila je svog filmskog partnera Džastina Baldonija za seksualno uznemiravanje uz navode da su on i njegov tim smislili "plan" da unište njen ugled.
Nova godina je pred vratima, ali prehlada ili grip mogu lako pokvariti prazničnu čaroliju. Otkrijte koje namirnice vam mogu pomoći da ojačate imunitet i ostanete zdravi u danima slavlja.
Ako očekujete bebu u januaru, pravo je vreme da odaberete ime koje nosi snažnu simboliku i posebnu priču. Praznici, tradicija i zimska čarolija inspirisali su prelepa imena koja će vašu bebu učiniti jedinstvenom!
Aleksandra Prijović večeras u Beogradskoj Areni održava koncert kojim će završiti turneju "Od istoka do zapada", a mnoge kolege došle su da je podrže i uživaju u njenom glasu.
Aleksandra Prijović večeras održava koncert kojim će završiti turneju "Od istoka do zapada", a među brojnim kolegama koje su došle da je podrže je i Zorana Mićanović.
Mesec dana posle koncerta koji je Tanja Savić održala u punoj Areni utisci su se slegli, a pevčica je sada prokomentarisala kolege koje su je podržale, ali i one koji nisu.
Veljko i Bogdana Ražnatović odveli su sinove na planinu, a bokser je na društvenim mrežama pokazao kako njihovi naslednici uživaju u snegu i čarima zimskih sportova.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.