• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

28.06.2025

09:00

Kvalitetniji život i razvoj zajednice: Evo zašto je važno društveno odgovorno poslovanje kompanija

NIS

Vesti

Kvalitetniji život i razvoj zajednice: Evo zašto je važno društveno odgovorno poslovanje kompanija

Podeli vest

Društveno odgovorno poslovanje podrazumeva integraciju društvenih i ekoloških pitanja u poslovnu strategiju kompanije, s ciljem stvaranja održive vrednosti za društvo i preduzeće.

Velike kompanije, s obzirom na svoj uticaj i resurse, imaju posebnu odgovornost da svojim delovanjem doprinose razvoju zajednice, očuvanju životne sredine i unapređenju kvaliteta života.

Uticaj na sredinu

Društveno odgovorno ponašanje kompanija ima četiri glavna pravca, a to su ekologija i održivost, etika u radu, filantropija i finansijska odgovornost.

Pored toga, postoje i brojni drugi načini da se sprovedu ove inicijative, a njihova autentičnost i transparentnost daju dodatne poene u očima klijenata. Primera radi, kompanija "Unilever" je, pored brojnih donacija, promenila lance snabdevanja da bi eliminisala krčenje šuma. "Koka-kola" je vratila 861 milijardu litara vode u prirodu od 2021. do 2023, a zahvaljujući "Najku" više od 17 miliona dece je uključeno u sportske aktivnosti.

Jedan od globalno prepoznatljivih primera je švedska kompanija "Ikea", koja je društvenu odgovornost ugradila u sve aspekte poslovanja. "Ikea" koristi isključivo drvnu sirovinu iz održivih izvora, ulaže u cirkularnu ekonomiju (reciklaža, ponovna upotreba proizvoda), a poznata je i po inkluzivnom zapošljavanju (npr. zapošljavanje izbeglica i osoba sa invaliditetom). Takođe, "Ikea" investira u lokalne zajednice kroz fondacije koje podržavaju obrazovanje i pomoć ranjivim grupama širom sveta.

Mnoge kompanije u Srbiji takođe zastupaju društveno odgovorno poslovanje. NIS je jedan od najprepoznatljivijih primera društveno odgovornog poslovanja u našoj zemlji. Kroz svoj dugoročni program "Zajednici zajedno", koji se sprovodi od 2009. godine, NIS ulaže u obrazovanje, zdravstvo, zaštitu životne sredine, razvoj kulture i sporta. U saradnji sa partnerskim lokalnim samoupravama finansira projekte od značaja za zajednicu u 13 gradova i opština u Srbiji: Beograd, Novi Sad, Požarevac, Niš, Čačak, Zrenjanin, Pančevo, Kikinda, Kanjiža, Novi Bečej, Srbobran, Žitište i Veliko Gradište.

Reputacija kompanije

Kompanije koje deluju odgovorno grade poverenje potrošača, zaposlenih i šire zajednice. Dobra reputacija je dugoročna prednost i može pomoći u kriznim situacijama. Zaposleni sve više žele da rade za organizacije koje dele njihove vrednosti, a društveno odgovorne kompanije privlače motivisane, lojalne i talentovane ljude.
Briga o životnoj sredini, odgovorno korišćenje resursa i etički lanci snabdevanja pomažu kompanijama da dugoročno opstanu i smanje rizike od ekoloških, pravnih ili društvenih problema.

Pored ulaganja u lokalne zajednice, NIS razvija i projekte energetske efikasnosti i zaštite životne sredine, kao što su modernizacija rafinerije u Pančevu, smanjenje emisija i prelazak na obnovljive izvore energije. Takođe, kompanija ulaže u edukaciju mladih kroz programe stručne prakse i partnerstva sa univerzitetima.

Koliko je društveno odgovorno poslovanje važno, govori i činjenica da su Ujedinjene nacije usvojile Agendu 2030 koja se sastoji od 17 globalnih ciljeva koji predstavljaju univerzalni poziv na zajedničku akciju kako bi se iskorenilo siromaštvo, zaštitila planeta i obezbedio mir i prosperitet za sve ljude – najkasnije do 2030. godine. Ovih 17 ciljeva je međusobno povezano, a razvoj je neodvojiv od ravnoteže između socijalnog, ekonomskog i aspekta održivosti životne sredine. 

Na duže staze

Društveno odgovorno poslovanje nema jedinstvenu zakonsku normu koja se poštuje na globalnom nivou. Postoje smernice, predlozi i lokalne regulative, pa je suština u dobrovoljnom karakteru ovih internih opredeljenja kompanije. Upravo to daje posebnu težinu ovim inicijativama jer pokazuje stepen posvećenosti u cilju dobrobiti zajednice.

U eri digitalizacije, kada bezbroj informacija dolazi sa svih strana, potrošači se menjaju, pa oni više ne gledaju samo krajnji proizvod, već procenjuju svrhu i širu sliku kompanija u svojoj zajednici.

Zato društveno odgovorno ponašanje mnogima ne prestaje sa jednom akcijom, već postaje deo dugoročnog strateškog planiranja, organizovanja i funkcionisanja kompanije i svih zaposlenih.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Jačanje socijalne odgovornosti: NIS i Crveni krst Srbije uspostavili saradnju
Društvo

Jačanje socijalne odgovornosti: NIS i Crveni krst Srbije uspostavili saradnju

Kompanija NIS i Crveni krst Srbije uspostavili su saradnju radi zajedničkog delovanja na jačanju kapaciteta za odgovor na vanredne situacije i unapređenju kvaliteta života u lokalnim zajednicama. Memorandum o saradnji su potpisali Ivan Dmitriev, direktor Funkcije za HSE u NIS-u i Ljubomir Miladinović, generalni sekretar Crvenog krsta Srbije.

09.06.2025

12:20

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

Umro legendarni glumac
Showbiz

Umro legendarni glumac

Glumac japanskog porekla Kari-Hirojuki Tagava, poznat po ulogama u "Mortal Kombatu, umro je u 75. godini.

05.12.2025

08:24

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set