• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: B.S.

30.07.2025

11:05

Moravski koridor biće završen za 10 meseci: Ovo su detalji "pametnog" autoputa

Informer TV

Vesti

Moravski koridor biće završen za 10 meseci: Ovo su detalji "pametnog" autoputa

Podeli vest

Deonica Moravskog koridora od Vrnjačke Banje do Vrbe biće završena najkasnije u novembru, a kada je u pitanju deonica koja će povezati Kraljevo i Čačak, očekuje se da ona bude puštena u saobraćaj u maju sledeće godine, čime će biti kompletiran ceo autoput.

Ovo je najavio Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije" i dodao da se radovi na trasi od Vrnjačke Banje do Vrbe izvode uporedo sa radovima na delu od Adrana do Preljine.

- Na gradilištima je oko 4.000 radnika sa 1.850 jedinica mehanizacije i transportnih sredstava. Mi smo nasip završili, a kada je u pitanju izgradnja objekata tu smo na tri četvrtine, kada je reč o radovima na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, tu smo na oko dve trećine izvedenih radova. Brzina izvođenja radova je odlična pa će zadati rokovi za njihov završetak biti ispoštovani. Dakle, paralelno sa ovim timom koji radi asfaltiranje na deonici Adrane - Preljina radimo i na deonici izmedu Vrnjačke Banje i Vrbe. A kada je u pitanju ova najznačajnija deonica koja će povezati Kraljevo i Čačak, naša su očekivanja da ce ona biti puštena u saobraćaj u maju sledeće godine - precizirao je Antić.

Radovi na objektima

Direktor projekta američke kompanije "Behtel" Šon MekKormak istakao je da zaposleni u svim sektorima rade punom parom.

Foto: Tanjug Vladimir Šporčić

Kao pista

- Radimo na montaži nosećih konstrukcija, na mostovima i hidrotehničkom uređenju i kako se posao privodi kraju moramo biti sve koordinisaniji. Na trasi je više od 4.000 radnika, od kojih su 35 odsto domaći izvođači. To je nešto na šta smo veoma ponosni. Radovi napreduju dobro na svakom kilometru puta od Adrana do Preljine - naglasio je MekKormak.

Ova jedinstvena saobraćajnica čitavom svojom trasom gradi se između tri Morave, povezuje tri upravna okruga i praktično pola miliona stanovnika naše zemlje. Osim što će omogućiti brže i komfornije putovanje biće i dodatni impuls razvoju domaće privrede.

Foto: rina

Radi se punom parom

Inače, Moravski koridor sastoji se iz tri deonice: prva od Pojata do Kruševca (Koševi) duga je 27,83 kilometra, druga deonica od Kruševca (Koševi) do Adrana je 53,88 kilometara i treća deonica od Adrana do Preljine 30,66 kilometara.

Koridor se sastoji od tri deonice:

- Pojate - Kruševac (27,83 km),
- Kruševac - Adrani (53,88 km),
- Adrani - Mrčajevci - Preljina (30,66 km)

Puštanjem u rad dela Deonice 1 od Makrešana do Kruševca (Koševi) u novembru 2023. godine, a prethodno i dela Deonice 1 od Pojata do Makrešana, u aprilu 2023. godine, za saobraćaj je otvoreno 28 kilometara Moravskog koridora, to jest cela prva deonica.

Digitalni autoput

Takođe, otvoreno je i 30 kilometara od Kruševca do Vrnjačke Banje, pa je od kompletne trase otvoreno 58 kilometara. To je najširi i prvi digitalni autoput u Srbiji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem.

Autoput u brojkama

130 km/h maksimalna dozvoljena brzina
11 petlji
71 most
23 nadvožnjaka
5 podvožnjaka

Na led ekranima ili digitalnim radio uređajima u kolima, vozači će tačno znati, između ostalog, da li ima vremenskih neprilika, zastoja, pešaka, bačenih predmeta na putu, saobraćajnih nezgoda i slično.

Projektovan je za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka i pet podvožnjaka. U sklopu izgradnje autoputa izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave u dužini od oko 60 kilometara.
 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set