Moravski koridor biće završen za 10 meseci: Ovo su detalji "pametnog" autoputa
Podeli vest
Deonica Moravskog koridora od Vrnjačke Banje do Vrbe biće završena najkasnije u novembru, a kada je u pitanju deonica koja će povezati Kraljevo i Čačak, očekuje se da ona bude puštena u saobraćaj u maju sledeće godine, čime će biti kompletiran ceo autoput.
Ovo je najavio Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije" i dodao da se radovi na trasi od Vrnjačke Banje do Vrbe izvode uporedo sa radovima na delu od Adrana do Preljine.
Jedna od najmodernijih saobraćajnica u našoj zemlji, prvi digitalni autoput koji se upravo gradi, Moravski koridor, biće kompletno završena do juna naredne godine. Do kraja godine biće završena deonice od Vrnjačke Banje do Vrbe, dok će preostalih 30 kilometara do Adrana biti gotovo do juna 2026.
Tokom 2024. godine u Srbiji su realizovani značajni infrastrukturni poduhvati, obuhvatajući izgradnju novih puteva i rekonstrukciju postojećih saobraćajnica. Među najvažnijim projektima su završetak deonica Fruškogorskog i Moravskog koridora, otvaranje brze saobraćajnice Šabac–Loznica, kao i napredak u izgradnji Dunavskog koridora i "Osmeha Vojvodine".
08.01.2025
07:35
- Na gradilištima je oko 4.000 radnika sa 1.850 jedinica mehanizacije i transportnih sredstava. Mi smo nasip završili, a kada je u pitanju izgradnja objekata tu smo na tri četvrtine, kada je reč o radovima na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, tu smo na oko dve trećine izvedenih radova. Brzina izvođenja radova je odlična pa će zadati rokovi za njihov završetak biti ispoštovani. Dakle, paralelno sa ovim timom koji radi asfaltiranje na deonici Adrane - Preljina radimo i na deonici izmedu Vrnjačke Banje i Vrbe. A kada je u pitanju ova najznačajnija deonica koja će povezati Kraljevo i Čačak, naša su očekivanja da ce ona biti puštena u saobraćaj u maju sledeće godine - precizirao je Antić.
Radovi na objektima
Direktor projekta američke kompanije "Behtel" Šon MekKormak istakao je da zaposleni u svim sektorima rade punom parom.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je otvaranju deonice Kruševac – Trstenik –Vrnjačka Banja na auto-putu E-761 (Moravski koridor). Tim povodom, on se oglasio na Instagramu.
22.12.2024
15:12
Foto: Tanjug Vladimir Šporčić
Kao pista
- Radimo na montaži nosećih konstrukcija, na mostovima i hidrotehničkom uređenju i kako se posao privodi kraju moramo biti sve koordinisaniji. Na trasi je više od 4.000 radnika, od kojih su 35 odsto domaći izvođači. To je nešto na šta smo veoma ponosni. Radovi napreduju dobro na svakom kilometru puta od Adrana do Preljine - naglasio je MekKormak.
Ova jedinstvena saobraćajnica čitavom svojom trasom gradi se između tri Morave, povezuje tri upravna okruga i praktično pola miliona stanovnika naše zemlje. Osim što će omogućiti brže i komfornije putovanje biće i dodatni impuls razvoju domaće privrede.
Foto: rina
Radi se punom parom
Inače, Moravski koridor sastoji se iz tri deonice: prva od Pojata do Kruševca (Koševi) duga je 27,83 kilometra, druga deonica od Kruševca (Koševi) do Adrana je 53,88 kilometara i treća deonica od Adrana do Preljine 30,66 kilometara.
Puštanjem u rad dela Deonice 1 od Makrešana do Kruševca (Koševi) u novembru 2023. godine, a prethodno i dela Deonice 1 od Pojata do Makrešana, u aprilu 2023. godine, za saobraćaj je otvoreno 28 kilometara Moravskog koridora, to jest cela prva deonica.
Digitalni autoput
Takođe, otvoreno je i 30 kilometara od Kruševca do Vrnjačke Banje, pa je od kompletne trase otvoreno 58 kilometara. To je najširi i prvi digitalni autoput u Srbiji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem.
Autoput u brojkama
130 km/h maksimalna dozvoljena brzina
11 petlji
71 most
23 nadvožnjaka
5 podvožnjaka
Na led ekranima ili digitalnim radio uređajima u kolima, vozači će tačno znati, između ostalog, da li ima vremenskih neprilika, zastoja, pešaka, bačenih predmeta na putu, saobraćajnih nezgoda i slično.
Projektovan je za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka i pet podvožnjaka. U sklopu izgradnje autoputa izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave u dužini od oko 60 kilometara.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Jedna od najmodernijih saobraćajnica u našoj zemlji, prvi digitalni autoput koji se upravo gradi, Moravski koridor, biće kompletno završena do juna naredne godine. Do kraja godine biće završena deonice od Vrnjačke Banje do Vrbe, dok će preostalih 30 kilometara do Adrana biti gotovo do juna 2026.
Proruski vojni blogeri izvestili su o ozbiljnom preokretu na ratištu, navodeći da su ukrajinske snage u velikoj meri ponovo preuzele kontrolu nad Kupjanskom, ključnim železničkim čvorištem u Harkovskoj oblasti, o čemu ruski generali nisu obavestili ruskog predsednika Vladimira Putina.
Savet za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost najoštrije osuđuje nastavak napada na pravni poredak koji trenutno sprovodi Branko Stamenković u sadejstvu sa njegovom mentorkom Zagorkom Dolovac.
Srbija je na pravom putu, a u budućnosti treba da obezbedi vrhunsko obrazovanje na fakultetima u saradnji sa vodećim univerzitetima širom sveta i izgradi data centre kako bi bila konkurentna na međunarodnom nivou, izjavio je američki profesor ekonomije, akademik i svetski priznati geopolitički analitičar Džefri Saks u intervjuu koji je vodio ministar finansija Srbije Siniša Mali.
Nenada Rašića, Kurtijevog slugu, napustila je i Gordana Mihajlović, jedini kandidat za poslanika na vanrednim parlamentarnim izborima iz Zubinog Potoka ispred njegove stranke Za slobodu, pravdu i opstanak.
Izraelski istoričar Gideon Grajf izjavio je danas da se u Srebrenici desio zločin tokom ratnih dejstava devedesetih, ali da to nije bio genocid, dodajući da su Srbi optuženi za zločine koje nisu počinili.
Viši sud u Beogradu osudio je danas Nemanju Šućurovića (42) na 14 godina zatvora jer je kontinuirano zlostavljao 50-godišnju vanbračnu suprugu u njenom stanu, što je za posledicu imalo njenu smrt 21. juna 2024. godine.
Sankcije već 11 godina nisu postigle svoje ciljeve, ali su uverile rusko rukovodstvo i narod u agresivne namere Zapada, kaže bivši britanski ambasador u rusiji Ijan Praud.
Intenziviranje napada na Odesu nikako nije najava skorije operacije oslobađanja preostale glavne luke Banderovaca na Crnom moru, kaže veteran ruskih specijalnih snaga Aleksandar Arutjunov.
Zapadne zemlje, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo i saveznike u NATO, nisu spremne za mogući rat s Rusijom, upozoravaju vojni i bezbednosni stručnjaci okupljeni prošlog meseca u Londonu, prenosi CNN.
Izraelska policija uhapsila je Palestinca koji je bio obučen kao Deda Mraz na božićnoj zabavi u gradu Haifa, saopštila je grupa za ljudska prava, prenose danas mediji.
Dok se sve češće govori o nepotizmu i privilegijama u filmskoj industriji, zaboravlja se da su mnoge najveće svetske zvezde do uspeha stigle potpuno same.
Narcisoidni partneri imaju potrebu za divljenjem, nedostatak empatije i koriste suptilne tehnike kontrole koje mogu dovesti do toga da počnete da sumnjate u svoj zdrav razum.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar