• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: M.N.

18.09.2025

16:05

Devojčice ovo sakriju u ranac, a onda ih više ne prepoznate: Posledice trenda mogu biti kobne

Shutterstock

Vesti

Devojčice ovo sakriju u ranac, a onda ih više ne prepoznate: Posledice trenda mogu biti kobne

Podeli vest

Devojčice u osnovnim školama sve češće koriste sjajeve za povećanje usana, ne shvatajući da na taj način mogu ugroziti ne samo mentalno, već i fizičko zdravlje.

U poslednje vreme sve je primetnije da devojčice već u nižim razredima osnovne škole koriste kozmetičke proizvode koji su do nedavno bili namenjeni isključivo odraslim ženama - naročito sjajeve za usne s efektom povećanja.

Ovi proizvodi, često promovisani na društvenim mrežama, obećavaju "punije usne" kroz efekte peckanja, hlađenja ili zagrevanja, što je deo mehanizma koji stvara efekat natečenosti.

Međutim, postavlja se pitanje - da li devojčice u tom uzrastu zaista razumeju svrhu ovih proizvoda i šta ih motiviše da ih koriste?

Psiholozi upozoravaju da se ideal lepote kod dece formira sve ranije, najčešće pod uticajem digitalnih medija i društvenih mreža. U virtuelnom prostoru dominira slika "savršenog izgleda" -pune usne, besprekorna koža, naglašene crte lica, pa tako devojčice, koje su još u fazi razvoja ličnog identiteta i samopouzdanja, često žele da se uklope u ono što vide kao "poželjno" ili "popularno".

Foto: Shutterstock

Devojčice zbog trenda povećavaju usne i teže da promene svoj lični identitet

Korišćenje sjaja za uvećanje usana u tom kontekstu nije samo estetski izbor, već i poruka o želji za pripadanjem, prihvatanjem i samopotvrđivanjem. Međutim, problem nastaje kada se fizički izgled i estetski standardi postave kao ključna vrednost, dok se zapostavljaju važni aspekti dečijeg razvoja, a to su svakako kreativnost, znanje, emocionalna sigurnost i autentičnost.

Jovana Stojković psiholog, kaže za Informer da na takvo ponašanje najviše utiču društvene mreže i okolina.

- Najviše utiču društvene mreže, njihovi idoli i ono što im se prezentuje. One jedva čekaju da dođu u te starije godine, a jedna od prvih želja im je svakako da urade usne. Veliki je i pritisak izboriti se ako je nešto u tom trenutku aktuelno, jer svi žele da se prilagode i da budu prihvaćeni, a tada je najbitnija okolina - kaže Stojković.

Kako kaže, devojčicama u tinejdžerskim godinama je najbitniji osećaj pripadnosti i uradiće sve samo da budu poželjne u društvu.

- Posebno je zastupljeno kod devojčica od 13 do 16 godina, opet kažem, njima je tada osećaj pripadnosti najbitniji, a ako se ne prilagode trendu, ulaze u fazu odbačenosti. Slično je i kod roditelja, oni često imaju osećaj da ih deca odbacuju, a zapravo nije tako, već je deci važnije da ih prihvate okolina i društvo - istiće Stojković.

Foto: Masha Bandjur

Jovana Stojković, psiholog

Stojković ističe da mlade devojčice nisu toliko osvešćene i da roditelji igraju veliku ulogu u njihovim životima.

- Mlađe devojčice nisu toliko osvešćene, pa im nekada i nije važno koji je to deo tela u pitanju, važno im je da samo naprave neku promenu po kojoj će se isticati, dok već u srednjoj školi obraćaju pažnju na svoj izgled, zaljubljuju se i onda žele da se "pokažu" ne samo devojčicama i drugaricama, već i dečacima. Roditelji igraju veliku ulogu, pogotovo jer su u pitanju maloletne devojčice koje već u ranom uzrastu imaju nadograđene trepavice, urađene obrve i sve ono što im zada tadašnji trend - zaključuje Stojković.
 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Više javno tužilaštvo odgovara na medijsku hajku: Veštak je utvrdio da snimak razgovora Lučića i Milera nije autentičan
Politika

Više javno tužilaštvo odgovara na medijsku hajku: Veštak je utvrdio da snimak razgovora Lučića i Milera nije autentičan

Više javno tužilaštvo u Beogradu odbacuje kao paušalne i zlonamerne tvrdnje pojedinaca i određenih medija da ovo tužilaštvo „pokušava da ospori autentičnost razgovora“ između generalnog direktora United Group-e Stana Milera i direktora Telekoma Srbija Vladimira Lučića koji je letos emitovan na pojedinim medijima i internet platformama.

21.12.2025

14:04

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set