• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

22.12.2025

10:36

Da li menadžment kompanije Porše u Srbiji urušava poverenje klijenata po nalogu konkurencije?

EPA

Vesti

Da li menadžment kompanije Porše u Srbiji urušava poverenje klijenata po nalogu konkurencije?

Podeli vest

Kompanija koja je u svetu izgradila brend sa sloganom „Porše nije alternativa“, u Srbiji se suočava sa problemom koji nema veze ni sa tehnologijom, ni sa kvalitetom vozila, već isključivo sa načinom na koji njeno lokalno predstavništvo posluje, drugim rečima, svoje klijente čija cena vozila daleko premašuje mogućnosti običnih smrtnika, tera da – potraže alternativu.

Iskustva sve većeg broja klijenata ukazuju na to da upravo menadžment u Srbiji postaje ključni faktor koji direktno urušava poverenje u brend globalnog renomea. Naši sagovornici otvaraju i pitanja da li je poslovanje rezultat neznanja ili se poverenje namerno urušava, da bi se napravio prostor za konkurenciju.

Iako je reč o kompaniji čiji su klijenti po pravilu lojalni, spremni da plate visoku cenu, ne samo za proizvod nego i za statusni simbol, jer „Porše nije za svakog“, već i strpljivi. Jer ono što Porše simbolizuje jeste sigurnost na koju su  takvi klijenti navikli, garancija da će dogovoreno biti i ispoštovano. 

Međutim, u Srbiji baš tu počinju prvi problemi. 

Prema navodima više razočaranih klijenata, problemi sa predstavništvom Porše-a u Srbiji traju već mesecima. Isporuke pojedinih delova odlažu se mesecima, uprkos ugovorima koji su uredno potpisani i dogovoreni. Menadžment kompanije proizvoljno menja datume isporuke bez ikakvog objašnjenja i odgovornosti.

Foto: Porsche

 

Još ozbiljniji deo jeste i odnos prema ugovornim obavezama. Svedočenja oštećenih strana, koji su uložili, ne samo vreme i novac, nego i poverenje, kažu da pojedini ugovori koje je lokalno predstavništvo prethodno potpisalo sa klijentima naknadno se proglašava nevažećim.

Pravni stručnjaci smatraju da takva praksa, ukoliko se potvrdi, otvara pitanje pravne sigurnosti poslovanja i načina na koji se tumače obaveze preuzete prema kupcima. 

- U ovakvim situacijama nije reč samo o vremenu i novcu, ljudi kupe vozilo, plate ekstremno visoku cenu i ne mogu da ga voze mesecima - navodi naš sagovornik i dodaje da ovakvo drsko ponašanje ljudi na rukovodećim položajima otvara i niz drugih pitanja: 

- Da li centrala ove kompanije ima pun uvid u način na koji njeno predstavništvo u Srbiji posluje i da li bi ovakva praksa bila tolerisana u drugim zemljama? Zatim, ne bi  bilo prvi put da neka situacija koja deluje autodestruktivna, zapravo se namerno kreira da bi se uništila jedna kompanija, odnosno njeno predstavništvo, kako bi se otvorila vrata za konkurenciju. 

Ono što takođe uliva nesigurnost kod klijenata jeste i odsustvo jasne komunikacije. Takav odnos, posebno kada dolazi od kompanije čiji slogani ukazuju na preciznost, brzinu i strogo definisane procedure u kojima ne postoji prostor za manevrisanje, ili lični odnos, ostavlja utisak da je problem veći, jer ignorisanje standarda bredna koji predstavlja je i pitanje ugleda.

- Kada klijent, nakon meseci čekanja, umesto jasnog odgovora zašto delovi ili automobil nije isporučen, dobije novi datum isporuke, koji opet može biti pomeren, počinje da se stvara sumnja u osnovne postulate brenda. Šteta u tom slučaju više nije pojedinačna i na lokalnom nivou, već strukturna i poverenje se teško vraća, čak i za kompaniju svetskog renomea - zaključuje naš sagovornik.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Hronika

Planeta

Zabava

Umro Arnulf Rajner
Showbiz

Umro Arnulf Rajner

Jedan od najznačajnijih savremenih austrijskih slikara, Arnulf Rajner, preminuo je u 96. godini, prenosi Špigel.

22.12.2025

09:21

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set