Šok brojke: Prodaja automobila puni džepove u Srbiji, evo kolika je zarada
Podeli vest
Preprodaja automobila u Srbiji može biti isplativ biznis, posebno kada se radi o dobro organizovanim prodavcima koji imaju znanje o tržištu, razvijenu mrežu dobavljača i sposobnost da optimizuju sve troškove poslovanja.
Tržišna potražnja za polovnim vozilima ostaje čvrsta, a uvoz iz inostranstva i dalje obezbeđuje izbor vozila koji kupci traže.
U nekoliko automobila na jednoj benzinskoj pumpi u Mađarskoj sipana je voda u rezervoar, umesto goriva, što je izazvalo ogromnu štetu, a mnogi vlasnici ostali su bez svojih automobila.
"Volvo XC90", veliki evropski SUV skandinavskog porekla, godinama važi za automobil u koji se vlasnici kunu, posebno kada je reč o porodičnoj upotrebi, dugim putovanjima i bezbednosti putnika.
20.12.2025
13:14
Međutim, bez pažljive analize troškova, troškova uvoza, poreskih obaveza i rizika od pada potražnje, preprodavci mogu brzo naići na finansijske izazove. Kao i svaki drugi poslovni poduhvat, i ovaj zahteva ozbiljno planiranje, usklađivanje sa propisima i fokus na kvalitet i reputaciju.
Dok se mnogi preduzetnici pitaju da li je, i koliko, isplativo ući u biznis preprodaje automobila, odgovor nije jednostavan. U igri je više faktora: cene vozila, uvozni troškovi, potražnja kupaca, poreski i carinski režim, ali i reputacija trgovca.
Na tržištu polovnih automobila u Srbiji već godinama postoji jedan model koji se izdvaja po pouzdanosti, jednostavnom održavanju i izuzetno pristupačnoj ceni, a reč je o "pežou 206".
Kineski automobili počinju da budu prvi izbor srpskih kupaca, a prema proceni veštačke inteligencije, najbolji kineski automobili jesu "džili" i to SUV modeli.
16.12.2025
19:35
Podaci sa domaćeg tržišta jasno pokazuju da polovni automobili dominiraju srpskim drumovima. Polovna vozila čine čak oko 80 odsto ukupnog tržišta automobila u zemlji, sa više od 130.000 registrovanih polovnih automobila iz uvoza godišnje, u poređenju sa oko 28.000 novih vozila. To znači da više od četiri puta više kupaca bira rabljeni nego novo vozilo.
Foto: Shutterstock
Takav odnos ponude i potražnje stvara potencijalnu priliku za preprodavce, posebno one koji umeju da prepoznaju i iskoriste tržišne trendove.
Profitne margine i struktura troškova
Koliko se zapravo može zaraditi na jednoj prodatom vozilu? Iako ne postoje zvanični domaći podaci o prosečnim marginama srpskih preprodavaca, iskustvo evropskih i globalnih tržišta sugeriše da se bruto profit na jednom polovnom automobilu često kreće u rasponu od 10 do 35 odsto iznad nabavne cene, u zavisnosti od stanja vozila, brenda i potražnje.
Međutim, važno je imati u vidu i brojne druge troškove:
Uvoz i carina: Ukoliko se vozila uvoze iz EU ili drugih tržišta, na cenu se dodaju carinske dažbine i PDV, što može značajno uticati na ukupnu investiciju.
Transport i logistika: Prevoz vozila do Srbije, troškovi registracije, prevoda i tehničkih pregleda takođe utiču na maržu.
Operativni troškovi: Održavanje placa, plata radnika, osiguranje, marketing i administrativne obaveze nisu zanemarljivi.
Foto: Shutterstock
U praksi, neto dobit od jednog vozila može biti nekoliko stotina do nekoliko hiljada evra, ali precizna marža zavisi od sposobnosti preprodavca da optimizuje sve ove troškove.
Trendovi i potražnja kupaca
Istraživanja pokazuju da mnogi kupci u Srbiji i dalje najviše novca planiraju da izdvoje za polovne automobile u rasponu do oko 10.000 evra, a značajan broj ciljnih kupaca bira vozila u cenovnom rangu od 3.000 do 5.000 evra.
Ovakva struktura potražnje znači da preprodavci koji posluju u segmentima vozila niže i srednje klase mogu da nađu stabilno tržište, ali i da se suoče sa intenzivnom cenovnom konkurencijom. Tržište je posebno osetljivo na ekonomske promene - kupovna moć građana utiče direktno na brzinu prometa i nivo cena.
Zarada
Procene iz branše pokazuju da manji preprodavci, koji mesečno prodaju između 3 i 5 automobila, u proseku ostvaruju neto zaradu od oko 1.000 do 3.000 evra mesečno. U ovom segmentu reč je uglavnom o vozilima niže i srednje klase, gde se zarada po automobilu kreće od 300 do 700 evra, u zavisnosti od nabavne cene, stanja vozila i brzine prodaje. Međutim, ova zarada često varira - jedan mesec može biti izuzetno dobar, dok drugi može proći sa minimalnim profitom ili čak gubitkom, naročito ako se vozilo duže zadrži na placu.
Foto: Shutterstock
Sa druge strane, veći i iskusniji preprodavci, koji imaju razvijenu logistiku, stalne dobavljače i promet od 10 do 20 vozila mesečno, mogu ostvarivati mesečnu zaradu od 5.000 do 10.000 evra, pa i više.
Kod skupljih automobila i vozila iz više klase, pojedinačna zarada po vozilu može dostići 1.000 do 2.000 evra, ali uz veći finansijski rizik i veća početna ulaganja. Upravo zato stručnjaci ističu da ovaj biznis nije "brza i laka zarada", već posao koji zahteva kapital, iskustvo i stalno praćenje tržišta.
Izazovi i rizici
Biznis preprodaje automobila nije bez rizika. Stručnjaci ukazuju na nekoliko ključnih izazova:
Fluktuacije ponude i cena: Ponuda polovnih automobila može varirati, a cene se menjaju u zavisnosti od sezonskih trendova i globalnih ekonomskih faktora. U 2025. godini, prema anketama prodavaca, većina očekuje stabilnost ponude, dok deo tržišta predviđa i pad potražnje.
Foto: Shutterstock
Regulatorna pitanja: Uvoz automobila u Srbiju je birokratski kompleksan i zahteva poznavanje carinskih pravila i poreskih obaveza - što predstavlja prepreku za neiskusne preduzetnike.
Reputacija i poverenje kupaca: Kupci polovnih automobila mogu biti vrlo skeptični, naročito kad su u pitanju primeri neprijavljenih oštećenja ili nepravilnosti u kilometraži. To znači da transparentnost i profesionalno poslovanje direktno utiču na uspeh biznisa.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Dok se većina ljudi sprema za najluđu noć, bira garderobu, rezerviše stolove i planira kako će dočekati ponoć, profesionalnim vozačima tada počinje svoj najprofitabilniji radni sat u godini.
U nekoliko automobila na jednoj benzinskoj pumpi u Mađarskoj sipana je voda u rezervoar, umesto goriva, što je izazvalo ogromnu štetu, a mnogi vlasnici ostali su bez svojih automobila.
Obraćanje Donalda Trampa o stanju nacije izazvalo je veliku pažnju svetskih medija, pre svega zbog očekivanja da bi američki predsednik mogao najaviti vojnu operaciju protiv Venecuele.
Islamistički ekstremisti koji se kriju iza statusa studenata su prema mišljenju mnogih iza blokaderskog skupa u Novom Pazaru, a na isti je došao i Miša Bačulov, ozloglašeni blokader, koji je ranije planirao svoje trovanje koje bi pripisao Aleksandru Vučiću.
Više javno tužilaštvo u Beogradu odbacuje kao paušalne i zlonamerne tvrdnje pojedinaca i određenih medija da ovo tužilaštvo „pokušava da ospori autentičnost razgovora“ između generalnog direktora United Group-e Stana Milera i direktora Telekoma Srbija Vladimira Lučića koji je letos emitovan na pojedinim medijima i internet platformama.
U Sremskoj Mitrovici jutros oko 6.30 časova došlo je do teške saobraćajne nezgode u kojoj je automobil marke BMW završio u izlogu prodavnice kineske robe u ulici Kralja Petra I.
Teška tragedija dogodila se juče na skijalištu Savin Kuk na Durmitoru, gde je nemački državljanin Hetner Sebastijan (34) izgubio život nakon što je ispao iz korpe sa visine od oko 70 metara, a sada se oglasio direktor Turističkog centra.
Neimenovani visoki diplomata iz Evropske unije izjavio je da je francuski predsednik Emanuel Makron u sporu oko zamrznutih ruskih sredstava „izdao“ nemačkog kancelara Fridrih Merc, svesno prihvatajući da će zbog toga morati da plati političku cenu, piše britanski list Fajnešel tajms.
Poslanik Vrhovne rade Artem Dmitruk kritikovao je predsednika Ukrajine Volodimira Zelenskog zbog uskraćivanja prava glasa ukrajinskim građanima koji se nalaze na teritoriji Rusije.
Portparolka Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova izjavila je danas da cene struje i gasa u Evropskoj uniji (EU) rastu zbog odluke da se odbace ruski energeti, zbog čega EU rizikuje održavanje novogodišnjih i božićnih praznika, odnosno, rizikuje da "ostane bez praznika".
Južna Koreja želi da postane sedma zemlja na svetu koja koristi podmornice na nuklearni pogon, pridružujući se SAD, Rusiji, Kini, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Indiji.
Više od 500.000 ljudi raseljeno je na kambodžanskoj strani tokom poslednje dve nedelje usled graničnog sukoba između Kambodže i Tajlanda, saopštilo je danas Ministarstvo unutrašnjih poslova Kambodže.
Holivud je u šoku nakon što su Rob Reiner i njegova supruga Mišel Singer Rajner brutalno ubijeni, a za zločin joptužen njihov sin Nik kome je dijagnostifikovana šizofrenija.
Tokom snimanja čuvene uvodne scene filma "Vrisak" glumica Dru Barimor je, ni ne znajući, pozvala 911, a policija ozbiljno poverovala da se odvija stvarni zločin.
Pozorišne legende i anegdote prepričavaju se decenijama jer prikazaju da su velike glumačke legende, koje na sceni ostaju nedodirljive, na kraju baš kao i mi, ljudi od krvi i mesa.
Glumac Ljubomir Bandović godinama je nezaobilazan kada je reč o najkvalitetnijim filmskim i serijskim programima uprkos hendikepu nastalom lekarskom greškom koja je dovela do toga da izgubi sluh na jedno uho.
U poslednjim godinama, trendovi u dekoraciji za praznike prešli su sa skupih i previše dekorisanih prostora na jednostavne, prirodne i intimne aranžmane.
Stjuardese su tokom svog rada u avionima svedočile raznim, često bizarno neugodnim situacijama, ali posebno ih iritiraju putnici koji izuvaju obuću tokom leta.
Pevačica Marija Šerifović već neko vreme uživa sa sinom Mariom u toplijim krajevima, a delić atmosfere sa putovanja podelila je sa pratiocima na Instagramu.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar