• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Tanjug

08.07.2016

14:57

STRUČNJACI TVRDE: Vozači malo toga znaju o vožnji i alkoholu!

Vesti

STRUČNJACI TVRDE: Vozači malo toga znaju o vožnji i alkoholu!

U Srbiji od milion stanovnika njih 80 nastrada u saobraćajnim nesrećama, dok u EU na milion ljudi, u udesima pogine njih 50, rečeno je danas na skupu u Privrednoj komori Srbije na kojem je predstavljeno istraživanje "Navike građana u konzumaciji pića“, a učesnici su pozvali građane da, ukoliko voze, ne konzumiraju alkoholna pića

Porazna statistika ukazuje na to da se u Srbiji baš i ne zna koliki je dozvoljeni nivo alkohola u krvi za vozače. Istraživanje Grupacije uvoznika i distributera alkoholnih pića GUDAP, koje je predstavio Predrag Amičić, pokazalo je da je tek 23,8 odsto njih znalo da je dozvoljeni nivo alkohola u krvi 0,3 promila, dok je 74,2 odsto reklo ili da ne zna ili je pogrešno odgovorilo.

Milan Božović iz Srpskog komiteta za bezbednost objašnjava da ni 0,3 promila zapravo nije dozvoljeno, to je samo nivo iznad kojeg je predviđena novčana kazna, ali je konzumacija alkohola u toku vožnje zabranjena i svakako nije preporučljiva.

Na pitanje da to preciziraju i da objasne koliko je dozvoljeno uneti alkohola na praktičnom primeru a ne u promilima, direktorka Specijalne bolnice za bolesti zavisnosti dr Mira Kovačević, i doktor iste bolnice Tatjana Ðurić objašnjavaju da to zavisi i od stanja osobe, da li je umorna, da li je konzumirala hranu, ali u proseku, jedno malo pivo, čaša vina ili jedna mala rakija su gornja granica.

 - Posle sat vremena nakon što je popio jedno od navedenih pića, bi bilo bezbedno da vozi. Bitno je da li je jeo ili nije, posle kog vremena ulazi u auto... Ima više faktora koji utiču, ali ono što se preporučuje je - ako voziš nemoj da piješ -  rekle su one dodajući da su žene u nepovoljnijem položaju jer drugačije reaguju na alkohol.

One su navele da su njihova klinička zapažanja takva da nema razlike između devojaka i mladića u konzumaciji alkoholnih pića, a da raste broj žena zavisnika od alkohola.

Istraživanje je pokazalo da njih 25,8 odsto smatra da uticaj alkohola zavisi od težine osobe koja ga konzumira, a njih 74,2 odsto da težina ne utiče. Takođe, 55,5 odsto njih smatra da alkohol pođednako utiče na muškarce i žene, dok 44,5 odsto smatra da uticaj nije jednak.

Kada navode povod za konzumiranje alkohola, njih 43,8 odsto navodi proslavu, 24,6 odsto večernji izazak, 8,8 njih pije posle posla, a 7,3 odsto bez ikakvog povoda. 


Velika većina, njih 86 odsto pije najčešće u društvu, dva odsto piju i kad su sami, a za 12 odsto ispitanih to i nije važno.

Prednjače pivopije, sa 43,7 odsto onih koji su izabrali pivo kao alkohol koji uglavnom piju, za rakiju se odlučilo 24,1 odsto, a za vino 20,4 odsto.

Jovica Vasiljević pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja ističe da procenti zabrinjavaju, ali da bi zajedničkim radom trebalo podići informisanost o bezbednosti u saobraćaju i konzumaciji alkohola.

 - Agencija u saradnji sa MUP-om pokreće kampanje s tim ciljem a poruka je, ako konzumirate alkohol, budie odgovorni -  rekao je on dodajući da su posebno aktivni uoči velikih festivala poput Egzita, da su sada organizovani i autobusi uz podršku Hajnekena, kako bi se mladi vraćali kući bezbedno, i da ne koriste svoja vozila.

Mira Kovačević je istakla i da je problem što naša populacija ne odustaje od alkohola, navodeći da je kod nas tradicionalno.

“Ali mi možeo da naučimo posebno mlade vozače,da je moguce da konzumiraju alkohol, a da putuju bezbedno, da ne ugroze ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju”, rekla je ona.


Tagovi:

Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Magazin

Džet set