• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S. - A. C.

06.12.2018

20:17

DRŽAVO REAGUJ! TAJKUNI ZBOG PROFITA RUŠE KOVINSKI MOST: Neviđena bahatost investitora VETROPARKA U IZBIŠTU KOD  VRŠCA!

Vesti

DRŽAVO REAGUJ! TAJKUNI ZBOG PROFITA RUŠE KOVINSKI MOST: Neviđena bahatost investitora VETROPARKA U IZBIŠTU KOD VRŠCA!

Podeli vest

Strani i domaći tajkuni, koji grade vetropark kod Vršca, istovarili u Smederevu brodove sa teretom težim od 100 tona i planiraju da ga po svaku cenu prevezu preko mosta na Dunavu * Ne obaziru se na to što su "Putevi Srbije" zabranili prelaz preko mosta tereta većeg od 80 tona, jer postoji rizik od oštećenja i rušenja

Strani i domaći tajkuni, koji grade vetropark u Izbištu kod Vršca, ne odustaju od namere da opremu tešku više od 100 tona prevezu preko Kovinskog mosta iako su im "Putevi Srbije" to zabranili zbog opasnosti da se taj most ošteti ili čak sruši!

Uprkos tome što im je jasno rečeno da preko mosta na Dunavu mogu da prevoze samo opremu tešku do 80 tona i što im je kao alternativa ponuđena luka u Pančevu, italijanski i danski investitori nedavno su ipak istovarili terete sa vetrenjačama u privatnu smederevsku luku "Tomi trejd"?!

Oni nešto znaju

Prema rečima našeg sagovornika upoznatog sa ovim slučajem, investitori iz kompanije "MK fintel vind" ne biraju način da izdejstvuju potrebne dozvole i spremni su da "podmažu" gde treba kako bi u poslu vrednom 400 miliona evra uštedeli oko pola miliona evra na prevozu!
- Strani investitori, uprkos zabrani "Puteva Srbije" za prevoz opreme preko Kovinskog mosta i ponuđenog alternativnog pravca, ne odustaju od svoje namere. Oni su otišli toliko daleko da su tovare sa vetrenjačama već iskrcali u privatnu luku "Tomi trejd" u Smederevu. To samo govori koliko su oni uvereni da će isterati svoje! Jer da nisu, zar bi rizikovali da iskrcavaju onoliku opremu, pa da je ponovo istovaraju i utovaraju negde drugde, što nije nimalo jeftino?! Ponašaju se kao da su stoprocentno uvereni da će na kraju ipak dobiti dozvole da koriste trasu preko Kovinskog mosta, kaže naš sagovornik i dodaje da u prilog tome ide i podatak da se odluka "Puteva Srbije" o zabrani prevoza vanredno preispituje, i to na zahtev visokog funkcionera ovog javnog preduzeća.
- "Putevi Srbije" su doneli jasnu i nedvosmislenu odluku da preko Kovinskog mosta mogu samo tereti do 80 tona i ni tonu više. Međutim, izvršni direktor ovog preduzeća Zoran Stoisavljević nedavno je, ničim izazvan, zatražio da se ta odluka još jednom preispita?! Čak je tražio i novu ekspertizu, i to od strane jedne privatne kompanije, umesto da konsultuje neku državnu firmu koja se time bavi, što bi bilo daleko logičnije. Pitanje je zbog čega on to radi?! Šta se iza toga krije... Kako god bilo, investitori veruju da će "Putevi Srbije" sada morati da promene odluku
- kaže naš sagovornik.

Drobnjak: Ja odlučujem, neće proći preko mosta

Foto: Tanjug

 
 

Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak kaže za Informer da se sprema kontrola svih mostova preko kojih prelaze veliki tereti, ali da preko Kovinskog mosta svakako neće preći teret veći od 80 tona.
- Videćemo sa Institutom za puteve i IMS institutom da ispitaju nosivost mostova preko Dunava i Save, ali već sada mogu da kažem da preko Kovinskog mosta neće proći pojedinačni teret veći od 80 tona - navodi Drobnjak.
Na pitanje da li zna da je njegov saradnik Zoran Stoisavljević već tražio stručno mišljenje za Kovinski most i njegovu nosivost, Drobnjak kaže da od toga nema ništa.
- To ću ja da proverim. Ne odlučuje on, nego ja. Nema prolaska preko Kovinskog mosta za ogromne terete i tačka - izričit je Drobnjak.

Ja bih proterao...


Izvršni direktor "Puteva Srbije" za saobraćajnice prvog i drugog reda Zoran Stoisavljević potvrdio je naša saznanja i rekao da je lično tražio da se još jednom proveri da li bi prevoz tereta od 100 tona ugrozio Kovinski most.
- Već smo dali nalog stručnom timu da pregleda i proceni kolika je nosivost Kovinskog mosta. Ukoliko oni procene da preko njega može da se preveze i veći teret od 80 tona, prevoz će biti dozvoljen - samouvereno navodi Stoisavljević za Informer.

Na naše pitanje zašto je toliko uveren da bi most na Dunavu mogao da izdrži toliki teret, iako je preduzeće u kojem radi već procenilo suprotno, Stoisavljevič kaže:
- Ne mogu da tvrdim ni da će prevoz vetrenjača ugroziti most, ni da neće. Zato smo i angažovali stručni tim. Kovinski most je saniran 2006. godine i u veoma je dobrom stanju. Ipak, dok ne stigne u pisanoj formi izveštaj stručnog tima, obavestili smo investitore da teret mogu da prevezu alternativnim pravcem preko luke Pančevo.

Rodić: Most može da se sruši!

Foto: Informer

 

Goran Rodić, stručnjak za građevinu, navodi da ovom problemu mora da se pristupi mnogo ozbiljnije.
- Most je rađen da može da izdrži određenu tonažu, za sve preko toga što mora da se preveze preko te deonice mora da se oformi komisija koja će to da odobri. A onda ako se nešto desi, ta komisija mora i da odgovara za odluku koju je donela. Ipak, mislim da ukoliko strani investitor dobije dozvolu da preveze ovako ogroman tovar preko mosta, biće to ozbiljan presedan. Tako bi onda nadležni i za druge mostove mogli da daju olako odobrenja u drugim slučajevima, a svi znamo da se naši mostovi ne održavaju baš najbolje, pa lako može da dođe do katastrofe - smatra Rodić.

Bez tog mosta bismo propali!

Potpredsednik opštine Kovin Zoran Nikolić nam je rekao da je ovaj most od krucijalne važnosti za ovaj grad i da zbog toga mora da se ispoštuje zabrana koju su dali "Putevi Srbije".
- Ovaj most spaja Kovin i Smederevo i sve ljude u ova dva grada. Da biste shvatili koliko nam je on bitan i neophodan, reći ću vam samo da svakoga dana preko njega prođe između deset i 10.000 i 12.000 vozila. Zbog toga podržavamo odluku "Puteva Srbije" da tako veliki teret ne može da se prevozi preko našeg mosta. Nama je jedino bitno da ovaj most ostane funkcionalan i neoštećen i da mogu da ga koriste naši građani. Ako su stručnjaci i "Putevi Srbije" rekli da preko njega ne sme da prelazi teret veći od 80 tona, onda je i 81 tona previše, a kamoli 100 tona koliko imaju te vetrenjače - jasan je bio Nikolić.

Sa njim je saglasna i gradonačelnica susednog Smedereva Jasna Avramović, koja kaže da će podržati svaku odluku nadležnih i odgovornih organa.
- "Putevi Srbije" su stručni, odgovorni i nadležni da odluče šta može, a šta ne može da pređe preko Kovinskog mosta. Ako su oni rekli da ovaj teret ne može da se preveze tuda, mi kao grad to maksimalno podržavamo - ističe Avramovićeva.

Foto: Informer DN

NEĆE MOĆI DA IZDRŽI TERET: Kovinski most

 

Šta kažu Kovinci i Smederevci


Ljiljana Stojadinović, 60 godina, vaspitačica
I mene i sve nas iz Kovina jako brine to što hoće toliki teret da prevoze preko mosta. Ovaj most je izuzetno značajan za sve nas, jer nas spaja sa Smederevom, gde veliki broj ljudi radi i gde deca idu u školu. Nadam se da će ovo država nekako sprečiti jer bi oštećenje, urušavanje, pa čak i obična blokada mosta bila jako loša po ceo Kovin.

Natalija Ješić, 73 godine, penzionerka
Ne može se stranim kompanijama dozvoliti da rade šta hoće u našoj zemlji. Razumem da je bitno da se izgradi taj vetropark, ali ne po cenu da mi ostanemo bez ovog važnog mosta. Imaju drugu rutu kojom je predviđeno da idu i mislim da nadležni organi ne treba da im popuste i tako ugroze i moj Kovin i susedno Smederevo.

Aleksandar Mitrović, 23 godine, radnik u Železari
Ovaj most je od ogromnog značaja i nama iz Smedereva i našim komšijama iz Kovina. Mi preko njega idemo za Pančevo i Beograd, a oni dolaze ovamo da rade u fabrikama i preduzećima. Zbog toga bi bilo nedopustivo da se most ošteti ili, ne daj bože, uruši. Toliki teret nije predviđen da ide preko takvog mosta i zato to nadležni moraju da zabrane.

Živorad Stojadinović, 68 godina, penzioner
Koliko smo samo svi mi iz Smedereva čekali da se taj most izgradi i obnovi nakon bombardovanja. Sećam se kako se išlo skelama sa jedne na drugu stranu, i to je zaista bilo strašno i praktično nismo mogli da funkcionišemo. Shvatam da je bitno da strane firme u Srbiji nešto grade, ali ne po cenu da uništavaju naše mostove i puteve.

Stojanka Rodić, 81 godina, penzionerka
Svi iz Smedereva znaju da nam je Kovinski most neophodan. Dok njega nije bilo, sve je bilo mnogo komplikovanije i moralo je da se prelazi skelama sa jedne na drugu stranu. Bilo bi strašno za sve ove mlađe ljude da se taj most uništi zbog nekih vetrenjača. Nek voze kuda znaju, ali preko ovog mosta ne može jer nam je on preko potreban.

 

IZGRADNJA VETROPARKA UGROŽAVA BEZBEDNOST GRAĐANA Stranci i tajkuni ne odustaju: ZBOG PROFITA I DALJE RIZIKUJU RUŠENJE KOVINSKOG MOSTA!



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
slađa

pre 5 godina

Ovo sa Kovinskim mostom je ozbiljna situacija. Kako bilo ko sme da ugrožava bezbednost mosta, bez obzira da li je strani investitor, tajkun ili ugledni preduzetnik. Neverovatno!

shominjo

pre 5 godina

Zar nije bilo lakse da u startu istovare sa druge strane reke?

Predrag

pre 5 godina

Pa sa druge strane nema dizalica koje mogu da dignu teret od 100 tona a ni u luci ali mora malo da se naduvava sta bi sa vetrenjacama postavljeni u Kuli prodjose mnogo slabije mostove...

Janez

pre 5 godina

preko mosta su prelazili mnogo tezi tereti od ovih koji se spominju.ovde je ocigledno interes pojedinaca da se transport ne izvrsi,a ne da li je to bezbedno ili ne.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set