• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Blic

20.06.2020

12:19

ULTRA BRZI VOZOVI ĆE JURITI KROZ SRBIJU BRZINOM OD 350 KILOMETARA NA SAT? Predstavljen novi projekat, OD BEOGRADA DO BEČA ZA 2 SATA

Vesti

ULTRA BRZI VOZOVI ĆE JURITI KROZ SRBIJU BRZINOM OD 350 KILOMETARA NA SAT? Predstavljen novi projekat, OD BEOGRADA DO BEČA ZA 2 SATA

Podeli vest

Za sada je ovo samo projekat, a o njegovoj realizaciji tek će se odlučivati.

Ako bude realizovan projekat ultra brzih vozova, koji je nastao na inicijativu uglednog Bečkog instituta za međunarodne ekonomske studije, najsavremenija železnica povezala bi sve krajeve Starog kontinenta, a na jednoj od četiri planirane linije našla bi se i Srbija.

Novom železničkom mrežom, predviđenom programom evropskog oporavka od COVIDA-19, išlo bi se brzinom između 250 i 350 km/h. Od Beograda do Berlina, koji su udaljeni 1.250 kilometara, vozom bi se išlo oko 4 sata. Putovanje do Beča trajalo bi oko 2 sata, dok bi se na grčko more, u Solun, stizalo za petnaestak minuta više.

Bečki institut u svom predlogu navodi da bi ova mreža mogla bude izgrađena tokom 2020-ih, odnosno u roku od jedne decenije.

Kroz Srbiju bi išlo ukupno 448 km pruge, za čiju izgradnju je potrebno 14,9 milijardi evra. Naša zemlja našla bi se na liniji Berlin-Nikozija, na kojoj su predviđene dve petlje (Beč i Sofija) i kojom bi se voz u jednom smeru kretao od Nemačke, kroz centralnu Evropu – Češku Republiku, Austriju, Mađarsku - zatim dalje kroz Srbiju, Rumuniju, Bugarsku, Severnu Makedoniju i Grčku, sve do Kipra sa kojim bi postojala morska veza trajektom.

U drugom smeru voz bi prolazio i kroz Albaniju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju, čime bi praktično bio povezan ceo Zapadni Balkan.

Kroz šest zemalja našeg regiona koje su navedene u planu, trebalo bi da prođe ukupno 1.564 km pruge, za čiju je izgradnju potrebno oko 1,1 bilion evra. Posle Srbije, najduža deonica bila bi kroz BiH - 340 km, koja je ujedno i druga najskuplja – 10,06 milijardi evra.

Nova evropska mreža ultra brzih vozova (Ultra-rapid-train, URT) obuhvatila bi četiri železničke linije, koje bi povezale glavne gradove EU i zemalja (potencijalnih) kandidata za članstvo u EU sa Zapadnog Balkana.

Foto: Beta/Dragan Gojić

 

Reč je o sledećim relacijama – zelena linija: Dablin-Pariz, uz morsku vezu trajektom između gradova Kork i Brest; crvena linija: Lisabon-Helsinki, uz petlju koja obuhvata Rursku oblast u Nemačkoj; plava linija: Brisel-Valeta, od severa do juga Evrope; i braon linija: Berlin-Nikozija, uz morsku vezu trajektom između Pireja i Pafosa, i sa petljom koja bi obuhvatila Beč i Sofiju.

Brzi vozovi, manja zagađenost

Prosečna brzina bila bi povećana na 250 do 350 km/h, za razliku od trenutnih brzina koje se na pojedinim deonicama kreću znatno ispod 200 km/h. To znači da će putnici od Pariza do Berlina stizati za četiri sata, što bi aviosaobraćaj praktično učinilo zastarelim i nepotrebnim za većinu unutarevropskih putovanja. U predlogu se navodi da bi tako bila smanjena i emisija CO2, za 4 do 5 procenata, a bili bi uvećani i teretni kapaciteti železnice.

Nova mreža, sa sistemom duplih koloseka i velikih brzina, trebalo bi da bude usklađena sa postojećim železničkim mrežama, a tamo gde je moguće, biće adaptirana već postojeća infrastruktura.

Ukupna investicija za 18.250 km pruge u ovoj mreži procenjena je na 1.100 milijardi evra, odnosno oko 60 miliona evra po kilometru. Braon linija, između Berlina i Nikozije, na kojoj se nalazi Srbija, bila bi duga 5.700 km i koštala bi ukupno 249 milijardi evra.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Bivši kapiten veruje u crveno-bele: Sve će biti lakše posle prve pobede, neka to bude Štutgart!
Crvena zvezda

Bivši kapiten veruje u crveno-bele: Sve će biti lakše posle prve pobede, neka to bude Štutgart!

Sve će u nastavku sezone biti lakše Crvenoj zvezdi kada se ostvari ta prva pobeda, pa neka to bude Štutgart, poručuje Dejan Milovanović (40) za Informer. Bivši fudbaler rodom iz Sremske Mitrovice je najzapaženije partije imao upravo za crveno-bele, čiji je bio i kapiten od 2006. do 2008. Pomno je ispratio izdanja kluba sa "Marakane", pogotovo u Ligi šampiona i smatra da je najbolji lek za doskorašnje loše rezultate pobeda.

25.11.2024

15:00

Šok tvrdnje Milke Forcan: Bivša uprava Partizana radi protiv nas!
Partizan

Šok tvrdnje Milke Forcan: Bivša uprava Partizana radi protiv nas!

Kada je Radna grupa preuzela Partizan, jedno ime sa spiska novih čelnika kluba je bilo iznenađujuće. Milka Forcan je preuzela na sebe ogroman deo posla kako bi pomogla crno-belima da se finansijski oporave, a kako je rekla na gostovanju na televiziji "Prva", stara uprava sabotira njihov rad.

25.11.2024

10:21

Planeta

Brutalna odmazda Zelenskog za "orešnik"! Putinu je upravo pogodio ovo: Meta napada fabrika povezana sa pravljenjem novog projektila?!
OSVETA

Brutalna odmazda Zelenskog za "orešnik"! Putinu je upravo pogodio ovo: Meta napada fabrika povezana sa pravljenjem novog projektila?!

Napadi ukrajinskih dronova na region Kaluga u centralnoj Rusiji izazvali su požar u industrijskom postrojenju, saopštile su lokalne vlasti u ponedeljak rano ujutru. Andrij Kovalenko, šef ukrajinskog Centra za suzbijanje dezinformacija, izjavio je da je pogođena fabrika „Tajfun“, koja je pod sankcijama Evropske unije zbog proizvodnje oružja za rusku vojsku, uključujući raketne sisteme Bal-E i Rubež-ME.

25.11.2024

16:10

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set