ULTRA BRZI VOZOVI ĆE JURITI KROZ SRBIJU BRZINOM OD 350 KILOMETARA NA SAT? Predstavljen novi projekat, OD BEOGRADA DO BEČA ZA 2 SATA
Podeli vest
Za sada je ovo samo projekat, a o njegovoj realizaciji tek će se odlučivati.
Ako bude realizovan projekat ultra brzih vozova, koji je nastao na inicijativu uglednog Bečkog instituta za međunarodne ekonomske studije, najsavremenija železnica povezala bi sve krajeve Starog kontinenta, a na jednoj od četiri planirane linije našla bi se i Srbija.
Kristijan V. (45) iz Dortmunda namerno stavio levu ruku na šine kad je voz kretao iz stanice da bi dobio sedam miliona evra odštete od osiguranja. Osuđen je na dve i po godine zatvora
18.06.2020
23:20
Novom železničkom mrežom, predviđenom programom evropskog oporavka od COVIDA-19, išlo bi se brzinom između 250 i 350 km/h. Od Beograda do Berlina, koji su udaljeni 1.250 kilometara, vozom bi se išlo oko 4 sata. Putovanje do Beča trajalo bi oko 2 sata, dok bi se na grčko more, u Solun, stizalo za petnaestak minuta više.
Bečki institut u svom predlogu navodi da bi ova mreža mogla bude izgrađena tokom 2020-ih, odnosno u roku od jedne decenije.
Kroz Srbiju bi išlo ukupno 448 km pruge, za čiju izgradnju je potrebno 14,9 milijardi evra. Naša zemlja našla bi se na liniji Berlin-Nikozija, na kojoj su predviđene dve petlje (Beč i Sofija) i kojom bi se voz u jednom smeru kretao od Nemačke, kroz centralnu Evropu – Češku Republiku, Austriju, Mađarsku - zatim dalje kroz Srbiju, Rumuniju, Bugarsku, Severnu Makedoniju i Grčku, sve do Kipra sa kojim bi postojala morska veza trajektom.
U drugom smeru voz bi prolazio i kroz Albaniju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju, čime bi praktično bio povezan ceo Zapadni Balkan.
Kroz šest zemalja našeg regiona koje su navedene u planu, trebalo bi da prođe ukupno 1.564 km pruge, za čiju je izgradnju potrebno oko 1,1 bilion evra. Posle Srbije, najduža deonica bila bi kroz BiH - 340 km, koja je ujedno i druga najskuplja – 10,06 milijardi evra.
Nova evropska mreža ultra brzih vozova (Ultra-rapid-train, URT) obuhvatila bi četiri železničke linije, koje bi povezale glavne gradove EU i zemalja (potencijalnih) kandidata za članstvo u EU sa Zapadnog Balkana.
Foto: Beta/Dragan Gojić
Reč je o sledećim relacijama – zelena linija: Dablin-Pariz, uz morsku vezu trajektom između gradova Kork i Brest; crvena linija: Lisabon-Helsinki, uz petlju koja obuhvata Rursku oblast u Nemačkoj; plava linija: Brisel-Valeta, od severa do juga Evrope; i braon linija: Berlin-Nikozija, uz morsku vezu trajektom između Pireja i Pafosa, i sa petljom koja bi obuhvatila Beč i Sofiju.
Brzi vozovi, manja zagađenost
Prosečna brzina bila bi povećana na 250 do 350 km/h, za razliku od trenutnih brzina koje se na pojedinim deonicama kreću znatno ispod 200 km/h. To znači da će putnici od Pariza do Berlina stizati za četiri sata, što bi aviosaobraćaj praktično učinilo zastarelim i nepotrebnim za većinu unutarevropskih putovanja. U predlogu se navodi da bi tako bila smanjena i emisija CO2, za 4 do 5 procenata, a bili bi uvećani i teretni kapaciteti železnice.
Nova mreža, sa sistemom duplih koloseka i velikih brzina, trebalo bi da bude usklađena sa postojećim železničkim mrežama, a tamo gde je moguće, biće adaptirana već postojeća infrastruktura.
Ukupna investicija za 18.250 km pruge u ovoj mreži procenjena je na 1.100 milijardi evra, odnosno oko 60 miliona evra po kilometru. Braon linija, između Berlina i Nikozije, na kojoj se nalazi Srbija, bila bi duga 5.700 km i koštala bi ukupno 249 milijardi evra.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Kristijan V. (45) iz Dortmunda namerno stavio levu ruku na šine kad je voz kretao iz stanice da bi dobio sedam miliona evra odštete od osiguranja. Osuđen je na dve i po godine zatvora
Zamenica tužioca Međunarodnog krivičnog suda (MKS) u Hagu Nažat Šamim Kan izjavila je danas da istraga o ruskoj "invaziji" na Ukrajinu ne može biti obustavljena zbog mirovnih pregovora.
Rat svih protiv svih u redovima blokadera i opozicije nastavljen je najnovijim medijskim nastupom opozicionara dr Branimira Nestorovića, čelnika pokreta Mi - snaga naroda, koji se ostrvio na pripadnike takozvanog studentskog pokreta, ali i na antisrpske medije N1 i Novu S i tajkuna Dragana Đilasa.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Istoričar i univerzitetski profesor Čedomir Antić u potpunosti je razotkrio na koji način su blokaderi planirali Majdan, ali je govorio i o nasilju koje svakodnevno sprovode kako njihovi lideri tako i same pristalice blokaderske opozicije.
Poslanik Srpske napredne stranke Nebojša Bakarec komentarisao je najavljene izbore u Srbiji i poručio da će "borba biti teška i neizvesna zbog toga što blokaderi i opozicija imaju ogromnu finansijsku pomoć iz inostranstva".
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Na društvenim mrežama pojavio se izuzetno uznemirujući video snimak na kojem se vidi kako osumnjičeni A. K. (25) iz Rožaja, svojim automobilom, namerno, udara u oštećenog mladića.
Sjedinjene Američke Države žele da Evropa preuzme većinu konvencionalnih odbrambenih kapaciteta NATO, od obaveštajnih podataka do raketa, do 2027. godine, rekli su zvaničnici Pentagona diplomatama u Vašingtonu ove nedelje, što je kratak rok koji neki evropski zvaničnici smatraju nerealnim, prenosi Rojters.
Ukrajinski antikorupcijski biro NABU i SBU saopštili su da su razbili kriminalnu grupu na čijem čelu je poslanica Ana Skorohod iz stranke „Za budućnost“.
Evropska komisija kaznila je platformu Iks novčanom kaznom od 120 miliona evra zbog kršenja Zakona o digitalnim uslugama, saopštio je na brifingu u Briselu zvanični predstavnik Evropske komisije Toma Renje, prenosi TASS.
U gradu Oradea, u Rumuniji, 3. decembra 2025. godine, dogodio se neuobičajen saobraćajni incident kada je automobil preleteo preko kružnog toka i sleteo na drugu stranu, iznad dva zaustavljena vozila, saopštila je lokalna policija.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Dženifer Lopez (56) je živi dokaz da su godine samo broj. Podigla je temperaturu kada je na Instagramu objavila snimak sa nastupa u minijaturnom kostimu.
Posna lenja pita na čaše je mekana, sočna i mirisna, a priprema je jednostavna i praktična. Idealan kolač kada želite brz i ukusan desert bez mnogo komplikacija
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar