• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Blic

08.02.2021

07:26

VOZAČI U SRBIJI STREPE OD OVOG DATUMA! Od 5. jula na snagu stupaju NOVA PRAVILA, bez OVOG DELA vozilo neće moći da prođe tehnički pregled!

Vesti

VOZAČI U SRBIJI STREPE OD OVOG DATUMA! Od 5. jula na snagu stupaju NOVA PRAVILA, bez OVOG DELA vozilo neće moći da prođe tehnički pregled!

Podeli vest

Kada 5. jula stupi u potpunosti na snagu Pravilnik o tehničkom pregledu vozila, problem zbog nepropisne količine izduvnih gasova imaće samo vlasnici vozila bez katalizatora ili DPF filtera

Predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković očekuje da ćemo se svi brzo prilagoditi novim propisima kao u slučaju skidanja neatestiranih kuka, zatamnjenih stakala ili ksenon farova.

Podsećanja radi, pooštreni Pravilnik o tehničkim pregledima stupio je na snagu 5. jula 2018. godine od kada, recimo, vozila ne mogu više na "neviđeno" da prođu kontrolu ispravnosti već moraju da se fotografišu prilikom tehničkog pregleda.

Ipak, taj pravilnik ostavio je vremenski period od tri godine i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u potpunosti prilagode svim novim pravilima. Za vlasnike linija tehničkog pregleda to znači da u skladu sa propisima opreme radne prostorije dok je vlasnicima vozila taj rok dat, pre svega, kako bi regulisali emisiju izduvnih gasova, što je prepoznato kao problem kod mnogih automobila.

Marinković ističe za "Blic" da vlasnici vozila ne bi trebalo da gledaju na tehnički pregled od 5. jula kao na bauk.

- Svakako da će imati problem oni koji su skidali katalizatore jer se to tretira kao neovlašćena prepravka vozila. Sve što se traži jeste da vozilo zadovoljava svoje proizvođačke norme. Svako vozilo ima različitu normu. Recimo, za "jugo" važi ista norma za izduvne gasove kao krajem osamdesetih godina, a to je 4,5 procenata ugljen-monoksida u izduvnom gasu. Isto tako euro dva vozila imaju svoju normu, kao i euro tri, euro četiri i ostali – naglašava Marinković.

Kako kaže, slične reakcije u javnosti su bile i kada je propisano da automobili ne smeju da imaju zatamnjena stakla ili kada je regulisana ugradnja ksenon farova i kuke...

- Isto su mnogi negodovali pa su se na kraju svi navikli. Nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za skidanje katalizatora. Mnogi su skidali katalizator jer ih je to koštalo, recimo, 20 evra umesto da plate 90 evra za ugradnju drugog katalizatora. A pritom, majstor im kaže može da ide automobil i bez katalizatora. Pa može da ide, ali zato vam je zbog nedostatka katalizatora poremećena mešavina goriva i vozilo vam troši više. Tako da na tom skidanju katalizatoru uopšte niste uštedeli – objašnjava Marinković.

Foto: Tanjug

Tehnički pregled

On dodaje da svi koji su do sada relativno redovno održavali automobil neće imati problema da prođu tehnički pregled i nakon 5. jula.

Poseban problem kod dizel vozila na tehničkim pregledima od 5. jula biće DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Naime, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega.

Da će od 5. jula početi kontrola izduvnih gasova na tehničkim pregledima zna se već skoro tri godine, ali po starom srpskom običaju svi čekaju "minut do 12" da počnu da se prilagođavaju promenama.

Tako od oko 1.000 linija tehničkog pregleda, koliko ih ima u Srbiji, 350 njih su dobile ili su u procesu dobijanja rešenja za rad po novim propisima, dok se očekuje da do 5. jula barem još 150 linija aplicira za tu licencu.

S druge strane, od 2,5 miliona vozila u našoj zemlji procena je da više od 100.000 neće proći novi, pooštreni tehnički pregled zbog problema sa izduvnim gasovima.

Sagovornik ističe da pojedine linije tehničkog pregleda već dve godine rade u potpunosti po novim propisima.

- Prva rešenja za rad počela su da se izdaju već početkom 2019. godine. Linije tehničkog pregleda koje se nisu do sada prijavile za rad po novom pravilniku imaju mogućnost da to učine do 5. jula ove godine. Ako to ne učine, moraće da zatvore firmu – naglašava Marinković.

Foto: Informer

Ko aplicira do 5. jula, može da radi i posle

Hipotetički, linije tehničkog pregleda koje apliciraju za rad po novom pravilniku mogu da nastave sa radom i nakon 5. jula i ako im do tada MUP nije izdao rešenje.

- MUP je odredio rok od 180 nakon 5. jula da prekontroliše sve linije tehničkog pregleda koje su aplicirale da rade po novim propisima. To znači da one linije tehničkog pregleda koje podnesu zahtev, recimo, 4. jula, moći će da rade sve dok im ne dođe MUP i prekontroliše da li ispunjavaju sve uslove po novom pravilniku – navodi Marinković i podvlači kako je procena da je potrebno oko 700 linija tehničkog pregleda da bi sva vozila u Srbiji bila istestirana tokom jedne godine.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Milojko pn

pre 3 godine

Najpre bi trebalo da ugrade neki katalizator i pdf filter u onu kinesku zelezaru u centar Srbije i da ugase onu fabriku iverice i briketa u Lapovu koja nam istrebljuje sume,zbog nje deca nam nece imati za dvadest godina drvce , bicemo kao sahara,licno sam gledao kolone slepera koji sa kucajskih planina voze trupce,a i za ovo sam saglasan trebalo bi da se usvoji ovaj zakon jer su nam automobili isto veliki zagadjivaci,ali potrebna je i pomoc tim vlasnicima da koji nemaju te katalizatore da im drzava malo pomogne...

Olik

pre 3 godine

Sve se kopira Iz Eu ali mi uvek prihvatimo to što odgovara državi a ne narodu. Nova pravila.... ok. Ekologija.... ok. Nadam se da će sada prihvatiti i ova pravila koja su u Eu.godinama: Tehnički pregled auto = jednom za 2 god.( taxi jednom godišnje) Tehnički pregled motor,skuter, moped = jednom za 4 god.( zbog kratke sezone i malo predjenih km.) Vozila na lpg , cng, vodonik , elektro imaju razne popuste ( od neplaćanja parkinga u centru preko eko poreza pa do neplaćanja auto puteva) Zbog ekologije je uvedeno da skuter, motor, moped do 125 ccm. možete da upravljate sa dozvolom B kategorije.Nebi da dalje razvlačim temu o raznim podržkama države kao pomoć promene voznog parka itd.itd. Znam to jer živim u Eu.20 god. i uvek mi je žao kada vidím kako nova pravila lome kičmu narodu. Pozdrav

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set