Specijalista higijene i ishrane prof. dr Jagoda Jorga govorila je o pravilima koja bi trebalo da primenjujemo u ishrani kako bi naš organizam bolje funkcionisao.
Kada je u pitanju doručak, odnosno kompletan režim ishrane, prof. dr Jorga kaže da se decenijama ništa nije izmenilo.
"Sva istraživanja koja se rade, a komplikovana su, prate se ljudi od rođenja pa decenijama kasnije. Nema mediteranske zemlje gde se ne doručkuje, a svi znamo da je to najbolji tip ishrane. Danska, Švedska, nordijske zemlje, i tamo se doručkuje. Namirnice se razlikuju, u Italiji je prvi obrok kolačić i kafa, ugljeni hidrat, tamo negde u nordijskoj zemlji je doručak dimljeni losos, razlikuje se ali po meni, treba se držati tog osnovnog pravila, jesti dva sata od buđenja. Znači, možete odmah, ali najkasnije dva sata posle ustajanja", rekla je ona.
"Večera najkasnije tri sata pre odlaska u krevet. To nije samo zbog insulina, nego i zbog toga što pun želudac i horizontala prave problem jednjaku. Želudačne kile su veoma česte, o tome se ne vodi računa. Ne treba večerati hranu koja se dugo vari, meso, bilo koju vrstu masnog sira. Večerajte povrćkice, žitarice, u maloj količini. Ne treba jesti pet, šest pa i 17 obroka, ali ne treba ni samo jedan. Dva je malo, pet je previše, osim ako imate pothranjenost ili čir, ako ste na specijalizovanoj ishrani", rekla je ona.
Foto: Shutterstock
"Uvedite pravilo broja 1, jedna šolja, jedno parče, jedan duboki tanjir. Ne dosipajte porciju. Nemojte da pričate telefonom dok jedete, gutaćete vazduh. Kažem to pa ljudi kažu previše je jednostavno, teško da može da radi, a samo to i radi. Pitanje zdravlja i optimalne ishrane nije nešto što se rešava za deset dana, već je pitanje za ceo život", kazala je ona.
Česte promene ishrane veoma loše utiču na zdrave bakterije, odnosno mikrobiom, a prof. dr Jorga je to slikovito objasnila.
"Ako jedem normalno, pa onda malo detoks, pa malo jedem jednom dnevno, pa pojedem kilo svinjskog vrata za jedan dan... Ono što ljudi ne razumeju je da stanovnika naših creva, bakterija, ima 2,5 kilograma u organizmu. Oni mrze to što radite. I onda nas disbioza uvede u metabolički problem, pa problem imuniteta i kilograma. Ne sme to da se radi", zaključila je doktorka, prenosi Stil.
Studijom objavljenoj u časopisu "Circulation", istarživači sa Harvarda su ustanovili koliko porcija voća i povrća je potrebno pojesti u toku dana kako bi zdravlje bilo na zavidnom nivou. U ovoj studiji se tvrdi da je pronađena jasna veza između dovoljnog unosa vitamina i minerala i dobrog zdravlja
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Studijom objavljenoj u časopisu "Circulation", istarživači sa Harvarda su ustanovili koliko porcija voća i povrća je potrebno pojesti u toku dana kako bi zdravlje bilo na zavidnom nivou. U ovoj studiji se tvrdi da je pronađena jasna veza između dovoljnog unosa vitamina i minerala i dobrog zdravlja
Kako nezvanično saznajemo, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu uhapšeno je više pripadnika Interventne jedinice 92 jer su sprečili procesuiranje Saše Vukovića zvanog Boske za pucnjavu u jednom restoranu na Autokomandi u novembru prošle godine.
Gledalačko-obaveštajna služba Informer (GOSI) došla je do najnovijeg snimka sa sastanka "Strateškog tima blokadera" održanog pre dva dana u Novom Sadu.
Blokaderi sa Fakulteta dramskih umestnosti (FDU) u Beogradu toliko su oboleli od mržnje da su sada otvoreno pozvali na odsecanje glave glavnom uredniku Informera Draganu J. Vučićeviću.
Blokaderska novinarka Antonela Riha i blokaderski advokat Ivan Ninić nastavili su bespoštedni rat na društvenoj mreži Iks, otkrivši na taj način koliko ne mogu da se podnesu, ali i kakvi su u stvari oni koji bi da se po svaku cenu dokopaju vlasti u Srbiji.
Blokaderski glumci, koji svakodnevno gledaju kako da od države isisaju što više novca, a onda na nju udaraju na najsramniji mogući način, sinoć su ponovo na kraju predstave u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (JDP) u Beogradu podigli indekse u znak podrške navodnim studentima, a u stvari rušiocima ustavnog poretka Srbije.
Predsednik Srpske radikalne stranke (SRS) prof. dr Vojislav Šešelj žestoko je udario na crnogorskog predsednika Jakova Milatovića, poručivši da šef naše države Aleksandar Vučić nema nijedan razlog da ga poziva u Beograd!
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Pevač Enver Miki Kolašinac (43), iz Novog Pazara, koji je bio učesnik šoua "Zvezde Granda", ubijen je pre četiri godine u Holandiji u mestu Buhten, a njegov ubica još nije pronađen.
Ulcinjska policija isključila je iz saobraćaja četiri četvorocikla - kvad vozila i podnela prijave protiv više osoba zbog prekršaja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja.
Policija u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, uhapsila je M. J. (22), zbog sumnje da je izvršio krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.
Policijskoj upravi Banjaluka je u sredu, 10. juna, u 16.30 sati prijavljeno da se u mestu Prijakovci dogodio incident u kojem su povređena dva maloletna lica.
Severna Koreja beleži najjači ekonomski zamah u poslednjih nekoliko godina, a američki Volstrit džornal ocenjuje da je reč o jednoj od najneočekivanijih ekonomskih priča današnjice.
Ruski državni mesindžer MAX nestao je iz Huawei prodavnice aplikacija, što je u Moskvi dočekano kao posebno neprijatan udarac, jer nije stigao sa Zapada, već iz kineskog digitalnog ekosistema.
U svetu se beleži nezapamćen skok u potrošnji na nuklearno naoružanje, vođen pre svega masovnim ulaganjima SAD, pokazuju najnoviji podaci Međunarodne kampanje za ukidanje nuklearnog oružja (ICAN).
Indija je privremeno zakočila odobrenja za Starlink zbog straha da bi američki satelitski internet mogao da postane ozbiljna rupa u nacionalnoj bezbednosti.
Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.
Za osobe rođene u znaku Device period od 15. do 21. juna mogao bi da bude veoma produktivan, posebno kada su u pitanju obaveze koje su dugo bile odlagane.
Melanija Tramp prisustvovala je juče svečanoj dodeli nagrada u okviru programa "Presidential Artificial Intelligence Challenge", koja je održana u Beloj kući, gde je oduševila svojim stajlingom.
Povremeni otoci ruku i nogu nisu neuobičajeni, naročito kod starijih osoba. Ipak, prema rečima doktora Roberta Šmerlinga, određeni simptomi mogu ukazivati na potrebu za lekarskim pregledom.
Pevač Nikola Rokvić uvek je bio miljenih ženskog pola, a današnjom objavom gde kao od majke rođen, peva pod tušem zapalio je ne samo maštu već i društvene mreže.
Voditeljka Radio-televizija Srbije Ivana Milenković završila je studije na Arhitektonskom fakultetu, a nakon master studija upisala je i doktorske studije na odseku za ekološku i bioklimatsku arhitekturu.
Pevačica Tina Ivanović i njen bivši suprug Zvezdan Anđić ponovo su dospeli u centar pažnje nakon njegove objave koja je pokrenula nagađanja o pomirenju.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.