• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Kurir.rs

30.04.2022

22:24

DOSTAVLJAČI HRANE SE OSILILI, OBMANJUJU GRAĐANE! "Poručio sam hamburger, pomfrit i sok, a dobio sam čizburger i malo pomfrita!"

Pixabay

Vesti

DOSTAVLJAČI HRANE SE OSILILI, OBMANJUJU GRAĐANE! "Poručio sam hamburger, pomfrit i sok, a dobio sam čizburger i malo pomfrita!"

Podeli vest

Ko dostavljačima plati hranu kešom je prioritet, za razliku od plaćanja karticom kada se na naručeno poprilično čeka

-Uvek preko iste aplikacije za dostavu poručujem ručak. Radnim danom, u istom restoranu, u isto vreme. Kada poručim i platim kešom, stigne mi obrok za pola sata, a kada izaberem na aplikaciji opciju plaćanjem karticom, donesu mi obrok i posle više od sat vremena - priča revoltirana čitateljka Kurira.

-Jednom sam čekala sat i 40 minuta, a porudžbinu nisam mogla da otkažem jer sam je već platila, pa mi je preostao samo da čekam - navodi.

Caka je u tome što su dostavljači hrane svesni da kupci, koji plaćaju prilikom dostave mogu lako da otkažu porudžbinu ukoliko preterano kasni.

Sa druge strane, oni koji su porudžbinu platili unapred, teško da će se odreći već potrošenog novca, pa im preostaje da čekaju, ma koliko to bilo.

Foto: pexels.com

Dostavljači hrane daju prioritet keš kupcima

''Ugrađivanje'' u cenu

Čitalac Kurira Aleksandar Kostić, takođe je imao problem sa dostavljačima hrane, ali njemu je isporučen obrok koji nije naručio.

- Skoro sam poručio hamburger, pomfrit i sok. Dobio sam čizburger, koji nisam poručio, i uz njega vrlo malo pomfrita. Pozvao sam restoran, požalio se i oni su mi se izvinili, poslali novi obrok i poslasticu u znak izvinjenja - rekao je ranije Kostić, koji je očigledno dobro prošao sa svojim prodavcem.

Iz organizacija za zaštitu potrošača su povodom ovakvih slučajeva poručili da se za isporuku proizvoda koji ne odgovara onome koji je naručen može tražiti reklamacija, ali da je zbog dugih rokova za ovaj proces problematično reklamiranje gotovih jela.

Takođe ima i onih koji su morali da plate više od onoga što im je u aplikaciji za naručivanje hrane pisalo, te je drugi čitalac Kurira picu, umesto 1.000 dinara, platio 1.250, jer se dostavljač u tu sumu "ugradio".

- Koristim poznatu aplikaciju za dostavu hrane i kliknuo sam na opciju da poručim picu koja mi je sa prilozima izašla 1.000 dinara. Dostava mi je, kada je momak doneo picu, naplaćena dodatnih 250 dinara, iako to nigde nije pisalo - ispričao je obmanuti kupac.

Obmana potrošača

Marko Dragić, pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) objašnjava:

- Kada se korisnik registruje na platformu samog dostavljača, on daje saglasnost na uslove poslovanja te platforme. Pitanje je da li je tamo definisano da prioritet imaju korisnici koji plaćaju kešom. Ako jeste, potrošač se sa tim unapred saglasio i onda dostavljač tu ništa nije kriv.

Ipak, ukoliko ta činjenica nije nigde navedena i ako se kupac nije saglasio sa tim, onda je u pitanju obmana potrošača.

Visoke kazne

Prema zakonu, trgovcima i pružaocima usluga je za obmanu potrošača predviđena kazna od 300.000 do 2.000.000 dinara.

-Možemo slobodno reći da u takvom slučaju, osim obmane postoji i diskriminaciju samog potrošača jer su mu prava uskraćena, budući da on u očima dostavljača nije jednak sa drugima u njihovom sistemu - objasnio je Dragić.

On dodaje da potrošač, u tom slučaju, može da se žali i da podnese prijavu tržišnoj inspekciji protiv dostavljača, koji može biti kažnjen prekršajnim nalogom. Važno je da krajnji potrošač uvek zna da ga štiti Zakon o zaštiti potrošača.

 

Bonus video:



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set