• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Telegraf.rs

17.05.2022

22:28

NOVI TROŠAK ZA VOZAČE! Ovo će morati da ima svaki automobil?!

Vesti

NOVI TROŠAK ZA VOZAČE! Ovo će morati da ima svaki automobil?!

Podeli vest

Povećan broj požara u automobilima, nametnuo je obaveznost protivpožarnih aparata u putničkim vozilima

Pošto to nije Zakonom obavezno, retko ko ih ima u četvorotočkašima, a naši sagovornici kažu da se treba zalagati za to oni budu obavezni. S obzirom na to da ni u auto-školama nema obuka kako se koristi PP aparat, Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Telegraf.rs da će se i za to zalagati.

Zamenik načelnika Uprave za vatrogasno-spasilačke jedinice Sektora za vanredne situacije Vlada Plemić, rekao je da je od početka godine do sada u odnosu na isti period prošle 2021. godine, broj požara na saobraćajnim sredstvima porastao za desetak procenata. Dodao je i da u vozilima vozači najčešće nemaju protivpožarni aparat, što je, kako je istakao, tragično. Zakonom vozači automobila nisu u obavezi, a on apeluje da se to izmeni, piše Telegraf

Foto: printscreen RTV Pink

Damir Okanović

Uskoro izmena Zakona o saobraćaju

-Moj predlog je da svako vozilo ima aparat za gašenje požara. To nije zakonski regulisano, odnosno putnički automobili nisu u obavezi. Čak ni vozači prilikom polaganja vozačkog ispita nemaju obuku sa gašenjem požara u početnoj fazi protivpožarnim aparatom - rekao je Plemić.

Srbija bi uskoro trebalo da dobije izmenjeni Zakon o bezbednosti saobraćaja, a kako kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja do sada nije bilo govora o PP aparatima u putničkim vozila. On napominje da bi to, svakako, trebalo Zakonom regulisati, ali da bi troškove trebalo da snose osiguravajuća društva.

- Najveći teret određenih promena u Zakonu o bezbednosti sabraćaja, snosili su vlasnici vozila. U proteklih 10 godina, bili su u obavezi da uzmu žute prsluke, komplete prve pomoći, zimske gume, pa smo došli u fazu promenjenog tehničkog pregleda zbog čega su vlasnici vozila morali dodatno da ulažu kako bi uklonile te neke neispravnosti, ponekad čak i nebitne, da bi doveli vozilo u stanje da može da prođe tehnički pregled. Imali smo problem i sa vlasnicima koji su morali da skidaju određene elemente - kuku za vuču, folije za zatamnjenje. Dakle, dosta toga je urađeno već u pogledu voznog parka, a veliki teret je pao na teret vlasnika vozila - podseća Okanović i dodaje:

Moj stav jeste da bi svako vozilo trebalo da ima protivpožarni aparat. Ja ga imam iako nisam u obavezi. Ali, sa druge strane, voleo bih da teret tog opremanja ne padne na vlasnike nego na osiguravajuća društva. Mislim da su on direktno zainteresovani da što manje štete nastane na vozilima. Ali, svakako to treba da se reguliše zakonom.

Objašnjava da je i kao i kod prve pomoći, potrebno ljudima pružiti znanje, odnosno obučiti ih za rukovanje PP aparatom, za šta će se lično zalagati da bude uvedeno u auto-školama.

- Zalažem se da se u sistem obuke vozača uvede i osnovna obuka za gašenje početnih požara za motornom vozilu, bili aparati obavezni u vozilima ili ne. Ako neki vozač nema aparat, može mu ga pozajmiti drugi vozač na drumu, ili neko iz neke zgrade, objekta - kaže Okanović.

Sastavni deo tehničkog pregleda

Uvođenje protivpožarnih aparata kao obavezu donosi još jedan trošak, a to je njihovo overavanje ispravnosti. To se danas, po našim propisima, radi na 6 meseci.

- Ukoliko bi PP aparati bili obavezni, onda njihova ispravnost ne treba da se proverava na 6 meseci, to je onda veliki izdatak. Mišljenja sam da bi oni mogli da se proveravaju na tehničkom pregledu, da budu njegov sastavni deo - predlaže Okanović.

- Moj predlog je da svako vozilo ima aparat za gašenje požara. To nije zakonski regulisano, odnosno putnički automobili nisu u obavezi. Čak ni vozači prilikom polaganja vozačkog ispita nemaju obuku sa gašenjem požara u početnoj fazi protivpožarnim aparatom - rekao je Plemić.

Srbija bi uskoro trebalo da dobije izmenjeni Zakon o bezbednosti saobraćaja, a kako kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja do sada nije bilo govora o PP aparatima u putničkim vozila. On napominje da bi to, svakako, trebalo Zakonom regulisati, ali da bi troškove trebalo da snose osiguravajuća društva.

- Najveći teret određenih promena u Zakonu o bezbednosti sabraćaja, snosili su vlasnici vozila. U proteklih 10 godina, bili su u obavezi da uzmu žute prsluke, komplete prve pomoći, zimske gume, pa smo došli u fazu promenjenog tehničkog pregleda zbog čega su vlasnici vozila morali dodatno da ulažu kako bi uklonile te neke neispravnosti, ponekad čak i nebitne, da bi doveli vozilo u stanje da može da prođe tehnički pregled. Imali smo problem i sa vlasnicima koji su morali da skidaju određene elemente - kuku za vuču, folije za zatamnjenje. Dakle, dosta toga je urađeno već u pogledu voznog parka, a veliki teret je pao na teret vlasnika vozila - podseća Okanović.

Teret da padne na osiguravajuće kuće

- Moj stav jeste da bi svako vozilo trebalo da ima protivpožarni aparat. Ja ga imam iako nisam u obavezi. Ali, sa druge strane, voleo bih da teret tog opremanja ne padne na vlasnike nego na osiguravajuća društva. Mislim da su on direktno zainteresovani da što manje štete nastane na vozilima. Ali, svakako to treba da se reguliše zakonom - kaže Okanović.

Objašnjava da je i kao i kod prve pomoći, potrebno ljudima pružiti znanje, odnosno obučiti ih za rukovanje PP aparatom, za šta će se lično zalagati da bude uvedeno u auto-školama.

- Zalažem se da se u sistem obuke vozača uvede i osnovna obuka za gašenje početnih požara za motornom vozilu, bili aparati obavezni u vozilima ili ne. Ako neki vozač nema aparat, može mu ga pozajmiti drugi vozač na drumu, ili neko iz neke zgrade, objekta - kaže Okanović.

Uvođenje protivpožarnih aparata kao obavezu donosi još jedan trošak, a to je njihovo overavanje ispravnosti. To se danas, po našim propisima, radi na 6 meseci.

- Ukoliko bi PP aparati bili obavezni, onda njihova ispravnost ne treba da se proverava na 6 meseci, to je onda veliki izdatak. Mišljenja sam da bi oni mogli da se proveravaju na tehničkom pregledu, da budu njegov sastavni deo - predlaže Okanović.

 

Bonus video:



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Hansić

pre 2 godine

Ostavite više sirotinju na miru sa tim vašim nametima. Ima nas mnogo što radimo kod privatnika za 38000, i šta sad treba u autu i protivpožarni aparat daj bre dosta je više!!!

Pera

pre 2 godine

Dokle ćemo da idemo sa glupostima ???? Ako je protivpožarni aparat obavezan, onda putnici u automobilu moraju zakonski da budu sposobni ili da su u fizičkom stanju da gase požar. Ko će da daje zakonsku obavezu da će putnici morati biti u stanju da gase požar ????? Inače, šta ti vredi protivpožarni aparat ako su putnici poginuli ili u najboljem slučaju nisu sposobni da gase požar. U protivnom ćemo poslati Damira Okanovića da gasi požar, kad se već toliko zalaže.

Marcco

pre 2 godine

... a možda da zabranite ugradnju plina u krševe i da zabranite da svaka budala sa šrafcigerim i malo dobre volje ugrašuje alarme i prčka po žicama.

Pera

pre 2 godine

Kad ćete se zalagati da se svetla u toku dana na automobilima pale. To je najveća glupost. Imate li podatke od kad ste uveli paljenje svetala u po bela dana da se broj saobraćajnih nezgoda smanjio. Zeleni gde ste da da tražite ukidanje ovog glupog Zakona. Planeta nam se sve više zagreva, a vi se i daqe zovete Zeleni. I još nešto, oni koji su ovu glupost izmislili, a to su Nemci, ovaj su Zakon ukinuli.

pc

pre 2 godine

PP aparati su sprdnja. Svakih 6 meseci pogledaju manometar i ako je na zelenom lupe pečet i uzmu 1000 dinara. Ja kao tehničko lice ne vidim da li je aparat na zelenom. Da ne kažem na čemu sve uzimaju novac, a ne služi ničemu. PP aparat imam 10 godina u automobilu.

Denny

pre 2 godine

Pa da li je ovaj normalan uopste? Sta jos treba drzati u kolima, mozda radionicu za popravku, remont motora, i sl.

Nebojsa Berak

pre 2 godine

Svakako treba imati PP aparat i imam ga oduvek u kolima. Polagao sam 1985.godine, cuveni drzavni Crveni signal. Imali smo i prvu pomoc, PP zastita gasenje pozara,... Kolima ne mozete u neke zemlje ako nemate PP aparat. Aparar se NE MOZE proveravati na tehnickom pregledu, nego imaju firme koje se bave PP zastitom i one stavljaju nalepnicu. Samo da ne bude idiotljk kao sa prvom pomoci da vazi 5 godina a u bojsci se jede hrana stara 30 godina i hise i koriste zavojiniste starosti i naravno da je sva kako treba.

Jovan

pre 2 godine

Da se razumemo :nemam ništa protiv da onaj ko želi može da ima u svom autu PP aparat,(imam ga i ja), ali da bude obavezan, to se ne slažem. Lako je Okanovicu da protura predloge po dzepu gradjana, jer to bi bila rupa bez dna: svaki aparat bi onda morao da ima tehnički pregled jednom godišnje, a i taj papir se plaća...

200 na sat

pre 2 godine

Uvedite profesionalno skolovanje instruktora za voznju i strogu primenu po pravilima obucavanja novih vozaca i necete imati ni pozare ni saobracajke.Ovo olako ucenje i polaganje bez prenosenja vozackog iskustva dovodi do proforma zvanja i znanja vozaca..

Deda Miloje

pre 2 godine

Ovi što više mera uvode sve više nesreće. Vreme je da taj posao radi neko drugi.

petar

pre 2 godine

U ovoj zemlji, ima onih koji na svojim "radnim" mestima od dosade izgaraju. Nije im medjutim teško a da bi ostavili utisak da nešto rade smišljaju koje-kakve budalaštine i stvraju utisak kao da rade nešto korisno. Šta bi sve trebalo na ovom svetu da se promeni, mnogo bitnije od ovakvih gluposti ne bi mogli da pobrojimo. Ali eto ovi džabolebaroši našli da prave trošak narodu.

Ljuba

pre 2 godine

Ma bravo! Zašto niste postavili Okanoviću pitanje: "Koja i čija će firma da proizvodi ove vatrogasne aparate", radi se o više miliona komada. Izvucite sami zaključak.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set