Ministar građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture Goran Vesić izjavio je danas da je u toku tender za nabavku 10 novih elektropunjača, koji će biti postavljeni duž puteva u zemlji, jer je sve više vozila na električni pogon, pa raste i potreba za dodatnim punjačima
Najvažnija stvar koju država može da uradi da olakša rad vozačima kamiona je da nastavi sa procesom ukidanja režima tranzitnih dozvola, i cilj naše zemlje je da takvih dozvola više ne bude već da srpske kamiondžije mogu da rade slobodno pre svega u zemljama EU, izjavio je danas ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da je takav režim dozvola već ukinut bilateralno, sa devet zemlja Evropske unije
27.11.2022
12:49
U Srbiji, za sada, na autoputevima postoji osam takvih elektropunjača, pet kapaciteta izmedju 22 i 50 kilovata, postavljeno je 2017.godine, dok su tri super brza, snage 175 kilovata, postavljena prošle godine, rekao je Vesić na TV Pink.
- U toku je tender za 10 novih elektropunjača - rekao je ministar i podsetio da Ministarstvo za zaštitu životne sredine daje subvencije za kupivjnu električnih automobila.
Takođe, naveo je i da će odmorišta na autoputevima biti uredjena i pretvarana u oaze za elektropunjače.
- Za to ćemo tražiti partnere, dozvolićemo da se otvori restoran, kafić ili prodavnica, ali ćemo imati 10-15 punjača. Da to bude uređeno, da svi koji prolaze kroz Srbiju, mogu da napune bateriju, da za to vreme popiju piće, nešto kupe. Time ćemo dodatno opremiti autoputeve elektropunjačima - naveo je ministar.
Vesić je istakao i da je plan da se podstakne kupovina tagova za elektronsko plaćanje putarine, koju sada, kaže, koristi oko 55 odsto korisnika autoputeva.
- Uradićemo u narednom periodu još neke mere, kako bi i više vozača koristilo ENP, jer na naplatnoj rampi nikada nema guzve na elektronskoj naplati putarine, što govori koliko je brži prolazak na ENP rampama - rekao je Vesić.
Ministar je istakao i da će najveća tekovina predsednika Srbije Aleksandra Vučića, biti upravo izgradnja infrastrukure.
- Neki će ga neki pamtiti po tome što je vratio ugled Srbije u medjunarodnoj zajednici, neki po borbi za KiM, treći po tome što smo u trenutku kada je maltene poceo Treći svetski rat sačuvali slobodu i nezavisnost, a neki po velikom smanjenju nazaposlenosti i rastu BDP-a. Ali, ja mislim da je najveća tekovina predsednik Vučića izgradnja infrastrukture - rekao je Vesić.
Ukazao je da se nikada nije izgradilo toliko železničkih pruga, puteva, kao u poslednjh nekoliko godina i da nikada Srbija nije bila povezanija, što je važno zato što svaki kilometar autoputa, ne znači samo bolju povezanost, već i nova radna mesta, veće plate, ostanak ljudi.
- Izgradnja infrastrukture znači napredak zemlje - rekao je Vesić.
Primetio je i da od brze pruge Beograd – Novi Sad, i načina na koji se ona koristila nema boljeg primera za uspeh politike Aleksandra Vučića.
- Da je bilo kome od nas neko pre pet godina rekao da ćemo se voziti 200 kilometara na sat do Novog Sada, svi bi rekli – super, ali to nije moguće… A, sada se gradi brza pruga Novi – Sad – Subotica - rekao je ministar i podsetio da ćemo 2024. godine moći da se vozimo do Budimpešte za 2 sata i 45 minuta.
- Sa EU ćemo brzo ugovoriti gradnju brze pruge Beograd – Niš, takodje 200 kilometara na sat, što znači da će se od Niša do Budimpešte 2028. godine ići brzom prugom - rekao je Vesić.
U planu je, dodaje, završetak pruge Beograd – Šid, na kojoj je brzina takodje 200 kilometara na sat, dok je na barskoj pruzi završena rekonstrukcija deonice od Resnika do Valjeva, na kojoj je brzina 160 kilometara na sat.
- U planu je dalje obnova od Valjeva do Vrbnice, odnosno do crnogorske granice, a radićemo i prugu Kraljevo – Stalać – Rudnica, brzine 160 kilometara na sat. Kasnije će se raditi pruga od Niša do Preševa, brzine 200 kilometara na sat, a to znači da će u budućnosti ona biti produžena prema Skoplju, Solunu, Istanbulu - nabrojao je Vesić.
Dodao je da će se raditi i manje pruge, poput deonice Vrbas – Sombor, kao i beogradska gradska železnica, gde je najveći broj putnika.
- Sve to značajno menja život ljudi - rekao je Vesić.
Kada je reč o putevima, napomenuo je da će 2025. godine biti završen Moravski koridor, pa će se od Preljine do Pojata stizati za svega 50 minuta, što je sada nemoguće.
U aprilu će biti puštena u saobraćaj deonica Pojate – Makrešane, do kraja semptembra ili početkom oktobra, drugi deo do Koševa, iznad Kruševca, što znači da će Kruševac imati izlaz na autoput, a ti je promena života za sve.
Zatim će, u prvoj polovini 2024.godine bili završena deonica Adrane – Preljina, pa će i Kraljevo dobiti izlaz na autoput Miloš Veliki, a zatim će biti spojene i Koševo i Adrane 2025.godine.
- Na taj način radimo istorijsku stvar. Možete misliti šta će se u tom delu zemlje desiti sa turizmom, koliko je to novih radnih mesta, da ljudi ostaju u kraju u kojem žive. To je istorijska pobeda za Srbiju - rekao je Vesić i dodao da se život ljudi na zapadu zemlje drastično promenio sa autoputem “Miloš Veliki”.
Naveo je da se, pored Moravskog koridora, uveliko rade Fruškogorski koridor, gde se gradi most kod Pretrovaradina, kao i Iriški tunel, a da će posle završetka obilaznice oko Beograda sledi deonica do Pančeva sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče. Završava se i brza saobraćajnica Pančevo – Vršac.
Ukazao je i na značaj izgradnje metroa u Beogradu, što će, kaže, doprineti rasterećenju javnog saobraćaja, a uz to, svako će tačno znati kada metro stiže u koju stanicu, jer u tom sistemu nema gužvi, a uz metro, radi će se i na izgradnji BG voza.
Vesić je izneo i podatak da se BG vozom danas od Vukovog spomenika do centra Lazarevca stiže za 63 minuta, što je značajno manje od putovanja autobusom ili automobilom.
- To je prava promena Srbije, to je za nas važno - rekao je Vesić.
Ministar je dodao i da je od oktobra 2020. predsednik Vučić otvorio 66 novih fabrika, vrednosti 2,4 milijarde evra, u kojima radi 26.000 ljudi, navodeći da je cilj da 2026.godine prosečna plata u Srbiji bude 1.000 evra, penzija 500 evra, a plata u Beogradu 1.300 evra.
Na pitanje o predlogu da se na delu autoputa kroz Beograd uvede “žuta traka”, kako bi se ubrzao prolazak vozila javnog prevoza i taksista, kaže da se o tome može razgovarati kada bude završena obilaznica oko Beograda, do Bubanj potoka, u junu naredne godine.
- Na autoputu nema žute trake, a kada se završi obilaznica, možemo da govorimo o tome da se taj deo kroz Beograd ne tretira kao autoput. Ali, to onda podrazumeva da Beograd preuzme održavanje te deonice, a da li to Grad može to da uradi, nisam siguran, jer iziskuje značajnije troškove. Ali, razgovaraćemo o tome, bićemo fleksibilni, razumemo probleme, svakako treba ubrzati prolaz javnog prevoza - rekao je ministar Vesić.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Najvažnija stvar koju država može da uradi da olakša rad vozačima kamiona je da nastavi sa procesom ukidanja režima tranzitnih dozvola, i cilj naše zemlje je da takvih dozvola više ne bude već da srpske kamiondžije mogu da rade slobodno pre svega u zemljama EU, izjavio je danas ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da je takav režim dozvola već ukinut bilateralno, sa devet zemlja Evropske unije
Sramna scena zabeležena je u Zemunu, gde je jedna starija sugrađanka morala peške da se probija kroz gužvu, budući da saobraćaj nije funkcionisao na mestu gde su se blokaderi okupili.
Poznati biznismen Branko Babić, koji je poslednjih meseci ozbiljno nagazio blokadere i zadao im velike muke na društvenim mrežama jer razobličava njihove laži, ali i namere u rušenju Srbije, ponovo je na duhoviti način opleo po nekadašnjem košarkašu, a sada zgubidanu broj jedan Vladimiru Štimcu.
Tajno novinarsko udruženje Informera uspelo je da uđe u trag i lažnom revolucionaru Aleksandru Jovanoviću Ćuti koga smo uhvatili na jednom protestu, gde je samozadovoljno pozirao pred TV kamerama.
Tajno novinarsko udruženje Informera ušlo je u trag Borku Stefanoviću, najbližem političkom saradniku tajkuna Dragana Đilasa. Stefanović je primećen kako na auto-putu juri 170 km na čas, umislivši, valjda, da je Flojd iz filma “Nacionalna klasa”.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
U jednom poznatom restoranu na Novom Beogradu, večeras oko 21 čas upucan je navijač Partizana N.K. (30), koji je bio u društvu Nenada Alajbegovića zvanog Alibeg.
Policija u Beogradu uhapsila je večeras u Beogradu Vladimira Ulamu (32) i Igora Tomaševića (28), visokopozicionirane pripadnike škaljarskog klana, za kojima su raspisane Interpolove međunarodne poternice za ubistva, kao i krivična dela u vezi sa oružjem i organizovanim kriminalom.
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
Operatori dronova ruske grupe snaga "Istok" uništili su ukrajinsku pešadiju koja je pokušavala da postavi ukrajinsku zastavu, rekao je vojnik sa pozivnim znakom "Hrust" za RIA Novosti.
Ekonomski stručnjak Džefri Saks upozorava da bi konfiskacija 140 milijardi evra ruske imovine mogla da dovede do ozbiljnog finansijskog poremećaja u EU.
Ilon Mask, vlasnik platforme X, oštro je reagovao na kaznu od 120 miliona evra koju je Evropska unija izrekla njegovoj mreži zbog kršenja pravila o transparentnosti.
Glumac Miodrag Radonjić kaže da je tokom devedesetih godina kada je na prostorima bivše Jugoslavije buktao rat bio dete i da mladi kroz seriju "Tvrđava" treba da shvate da život može da se okrene preko noći.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Iako kalendarska zima još nije stigla, dani su već izuzetno hladni, što osećaju i naši kućni ljubimci, uprkos svom krznu, a stručnjaci su posebno izdvojili pet rasa.
Na svom Instagram profilu, popularni lekar i nutricionista dr Poma nedavno je objavio listu ulja za koja smatra da su najzdravijim izborima u ishrani. Istakao je tri namirnice: goveđi loj, ulje oraha makadamije i kokosovo ulje.
Ako tražite jednostavnu, ukusnu i posnu torta koja se ne peče, onda je posna pesak torta idealan izbor. Kombinacija namirnica dovešće vas do najboljeg užitka posle kog će svako tražiti parče više.
Dani kada ste morali da pitate za šifru ili tražite papirić zalepljen na ruteru polako odlaze u prošlost. Zahvaljujući savremenim opcijama povezivanja, sada možete pristupiti WiFi mreži bez ikakvog kucanja lozinke.
Pravila drugog kruga "Zvezda Granda" razlikuju se od onih u prvom, a voditelj Voja Nedeljković objasnio je koncept koji će važiti u narednim emisijama.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar