Evo kako vas varaju prodavci polovnih automobila: Pogledajte za koliko vraćaju kilometražu
Podeli vest
Domaće tržište polovnih automobila ima nizak nivo transparentnosti, pokazuje Indeks transparetnosti tržišta koji smešta Srbiju na 18. mesto liste, pre svega zbog vraćene kilometraže.
U istraživanju kompanije carVertical navodi se da je situacija u Srbiji ispod proseka, i da je slična trendovima u drugim balkanskim zemljama.
Zakoni Evropske komisije kada je reč o vozilima koji poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjima su vrlo jasni. Planovi EK podrazumevaju potpuno ukidanje proizvodnje ovih vozila od 2035. godine. Trenutna zastupljenost električnih automobila u Srbiji nije velika, ali se znatno povećala u odnosu na prethodne godine. I dalje su najprodavanija vozila ona koja poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega polovnjaci...
Sve se ređe nalaze oglasi u kojima je naznačeno da je cena za automobil koji se prodaje fiksna. Mnogi prodavci spremni su na cenjkanje. Ali ćete takođe često čuti i da se neozbiljni kupci prepoznaju po pitanju "Koja je poslednja cena?"
07.04.2023
18:08
- Evropsko tržište polovnih automobila daleko je od transparentnog, budući da mnogi automobili imaju pređenu kilometražu i skrivene štete. Iako se situacija razlikuje od zemlje do zemlje, svake godine kupci širom kontinenta gube milione evra zbog prevaranata -navodi se u istraživanju.
Kako piše, 5,3 odsto svih vozila proverenih na carVertical u Srbiji imalo je vraćenu kilometražu.
Prosečna prepravka brojača kilometara kod automobila u zemlji iznosi 77.086 km. Na primer, ako je originalna kilometraža vozila 200.000 km, prevaranti je mogu promeniti na 123.000 km kako bi prodali automobil po višoj ceni.
Na ulicama Srbije najviše možemo videti vozila koja su došla iz uvoza, a poslednjih godina potražnja za polovnjacima iz Evrope neosporno raste. U kontekstu poskupljenja novih vozila, ovi polovnjaci su jeftiniji, a često i kvalitetniji, a činjenica je da ih uvozimo tek iz nekolicine zemalja, kao i da se cena razlikuje od zemlje porekla.
Evropski parlament izglasao je zabranu prodaje novih automobila na naftne derivate do 2035. godine pa su mnogi pomislili da će zbog ove odluke doći do pada cena polovnih vozila u Srbiji, međutim struka kaže da za sada nema ni naznaka da će do toga doći.
02.03.2023
22:02
Foto: Informer
Što se tiče saobraćajnih nesreća, 37,9 odsto automobila u Srbiji ima manje ili veće štete, a prosečna vrednost štete iznosi 3.750 evra.
Navodi se da u Srbiju stiže 79,2 odsto automobila iz drugih zemalja, a da prosečna starost vozila proverenih na carVertical iznosi 9,4 godine, što znači da su takvi automobili već izgubili značajan deo svoje vrednosti i mogu privući prevarante da promene brojač kilometara i podignu cenu.
Rumuniji se nalazi na 21. mestu ovog istraživanja, gde 7,8 odsto automobila ima vraćenu kilometražu i 59,1 odsto ima štetu. Međutim, udeo uvezenih vozila je manji. Hrvatska je na 15. mestu, sa 3,5 odsto vraćenih kilometara i 57,1 odsto vozila sa štetama. Zapadna tržišta i skandinavske zemlje su transparentnije.
Najtransparentnija zemlja prema istraživanju je Velika Britanija, a budući da Britanci nisu zainteresovani za dominaciju levorukih automobila na kontinentalnoj Evropi, stopa uvoza je veoma niska (2,2 odsto), što je direktno u vezi sa manjim brojem prevara na tržištu polovnih automobila.
U Velikoj Britaniji 2,7 odsto automobila ima prepravljen brojač kilometara, u Nemačkoj 3,4 odsto, Švajcarskoj 2,4 odsto, a u Danskoj 4,1 odsto. Najgora situacija je u Ukrajini, gde je 8,5 odsto automobila imalo prepravljen brojač kilometara, a 49,7 odsto je imalo štetu. Međutim, Ukrajina ima jedan od najviših nivoa uvoza u Evropi 82,4 odsto.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Kupci polovnih automobila trebalo bi da obrate pažnju na određene faktore koji utiču na kvalitet i bezbednost vozila, a među njima su zasigurno godina proizvodnje i pređena kilometraža.
Zakoni Evropske komisije kada je reč o vozilima koji poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjima su vrlo jasni. Planovi EK podrazumevaju potpuno ukidanje proizvodnje ovih vozila od 2035. godine. Trenutna zastupljenost električnih automobila u Srbiji nije velika, ali se znatno povećala u odnosu na prethodne godine. I dalje su najprodavanija vozila ona koja poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega polovnjaci...
Vrhovni javni tužilac Zagorka Dolovac, koja je otišla iz Srbije u utorak ujutru, dan nakon što je Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu odbio njene izveštaje o radu tužilaštva za period od 2020-2024. godine, vratila se posle četiri dana u Srbiju, i to sinoć nešto malo pre ponoći, saznaje Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Blokaderska družina koja više od godinu dana uporno maltretira građane i remeti normalan rad institucija, nastavila je sa svojim besmislenim performansima. Ovoga puta u Novom Sadu.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Najmanje 11 osoba je ubijeno, a više od deset povređeno u masovnoj pucnjavi u hostelu u Ateridžvilu, u blizini Pretorije, saopštila je južnoafrička policija.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar