OPREZ! KADA UZIMATE POLOVNJAK OBAVEZNO, ALI OBAVEZNO PITAJTE ODAKLE DOLAZI! Informer istražuje koji su ZA IZBEGAVANJE
Podeli vest
Na ulicama Srbije najviše možemo videti vozila koja su došla iz uvoza, a poslednjih godina potražnja za polovnjacima iz Evrope neosporno raste. U kontekstu poskupljenja novih vozila, ovi polovnjaci su jeftiniji, a često i kvalitetniji, a činjenica je da ih uvozimo tek iz nekolicine zemalja, kao i da se cena razlikuje od zemlje porekla.
Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima 28 odsto polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
30.03.2023
10:00
Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka ok, ali i da nordijske zemlje nije dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.
Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.
- Kada pada sneg, kao što je u nordijskim zemljama, bacaju so po putevima, a ista ta so se lepi odozdo za pod automobila i branike ukoliko čovek ne pere auto, pa ukoliko ga redovno ne održava... Ta so mora da se pere! Ako se ne pere nagriza limariju. Sad, sve je i do modela, da li je bolji ili slabiji auto, ali so odrađuje svoje, posle par godina otpadaju komadi sa automobila ako nije očuvan. Sve zbog soli! U principu tamo gde ima padavina, posebno snega, baca se so na puteve, a kada ta so dospe u limariju, uništava automobil i karoseriju, a posebno se oštete branici i podovi, jer to odozdo ide. Ako odeš na pranja, opereš gore školjku, ali dole ništa ne pereš... I to ti "pojede auto", bukvalno! Te nordijske zemlje imaju veći problem jer imaju više snega, i onda više te puteve čiste, pa polovnjaci koji nam dolaze iz Švedske npr imaju isključivo takvu vrstu problema... Zato pitajte uvek odakle dolazi polovnjak, važno je - priča N.M iz Beograda, jedan od uvoznika za Srbiju i dodaje:
Foto: printscreen uprava carine
Važno je proveriti odakle polovnjak dolazi...
- Ima veze kakav je kvalitet automobila, pre u jednoj fabrici automobila, limovi za vozila su bukvalno stajali na njivi. Razumete, kad takav lim ugradite u automobile, normalno da će da propadne pre nego neko ko je pet puta impegnirao , tako da ima veze i koji lim je ugrađen, upravo zbog tog problema sa korozijom - završava za nas ovaj uvoznik.
Takođe automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil.
- Srbi imaju poverenje u polovnjake iz Italije ili Nemačke, pretežno zbog toga što veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima. Ali to ne mora da bude tako, i u velikom broju slučaja kada poruče polovno vozilo iz Italije, koje je konstantno na suncu, uvere se da to baš i nije tako - priča autolimar N. P. iz Bajine Bašte, te objašnjava da opremljenost polovnjaka iz Italije nije baš kako zamišljamo ovde, u šta se uverimo tek nakon kupovine.
Autolimar je za Informer još objasnio da je velika razlika u polovnjacima iz Italije i Nemačke, te da oni koji su posumnjali da će im se sa kupljenim vozilom iz Nemčke desiti isto što i sa ovim iz Italije, grdno se varaju!
Foto: printscreen uprava carine
Budite na oprezu pri odabiru polovnih vozila
- U Nemačkoj pre svega ne propuštaju redovne servise... Kada stigne polovno vozilo iz Italije, viđao sam slučajeve u kojim su dosta puta preskakali redovne servise, ali nije ni to sve... U Srbiji misle da u zemljama Evrope obavljaju kvalitetne popravke, kupuju bolje opremljene automobile... Verujte, i tamo gledaju kako da uštede na svemu, ali da, ova pravila upravo Nemci najviše poštuju, moj savet je uvek uvesti polovnjak iz Nemačke - završava ovaj autolimar.
Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Dule
pre 2 godine
To je tacno, ovdje u zapadnoj Norveskoj pocinju da sole od prvog mraza u oktobru i to sa vrucom soli koju spricaju po asfaltu, a kasnije sole nemilice da auto bude potpuno beo kada pada kisa. Vidim da se sve vise odvozi odavde da tako nazovem "drloga" koji su jeftini. Nema sanse da ti Norvezanin za malo para proda automobil ako je i malo dobar,ali zato kada ga nudi za nekig par hiljada evra moras znati da se radi i te kako o velikom "krsu" sto nasi ljudi malo utegnu pa boze pomozi. Vozilo koje je staro od 7-8 godina pa nagore sigurno je koroziralo jer uglavnom svi mi pored fabricke zastite odvezemo auto da se presprica sa bitumenom barem jedan put. Eto toliko za nas narod u Srbiji. Ne zalecite se na lepi izgled vozila iz Norveske i Svedske.
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
Na indijskoj televiziji prikazana je neobična i humoristična animacija u kojoj su glavni likovi ruski predsednik Vladimir Putin i indijski premijer Narendra Modi.
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Blokader Zoran Đajić pokušao je da diskredituje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, a zatim je pozvao na nasilno rušenje vlasti po recptu od 5. oktobra 2000. godine.
Profesor Filozofskog fakulteta Čedomir Antić uputio je oštru kritiku blokaderskom pokretu, upozorivši da retorika kojom se služe opasno klizi ka istorijskim obrascima najmračnijih režima 20. veka.
Ministar odbrane BiH Zukan Helez nastavio je politiku provokacija, iznoseći do sada najbolesnije optužbe na račun predsednika Srbije Aleksandra Vučića!
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Alija Balijagić bio je u uračunljiv u trenutku kada je izvršio dvostruko ubistvo u Sokocu kod Bijelog Polja, navodi se u nalazu nakon izvršenog pregleda psihologa Nataše Vuković i specijaliste psihijatrije dr Mirjane Varagić, koji je pročitan juče u nastavku suđenja Balijagiću u Višem sudu u Bijelom Polju.
Vozač I.S. (23) iz Zaječara, koji je optužen da je 10. juna nadomak sela Malča kod Niša izazvao tešku saobraćajnu nesreću u kojoj je život izgubila trogodišnja devojčica, a tri osobe su teško povređene, izjavio je u istrazi da se samog udesa – ne seća.
Rade Međed (32), vlasnik nekoliko velikih kockarnica, bio je prva žrtva beogradskog podzemlja koja je stradala u ekspoloziji podmetnute bombe pre tačno 31 godinu.
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Sastanak ruskog predsednika Vladimira Putina sa specijalnim predsedničkim izaslanikom SAD Stivom Vitkofom imao je za cilj da predsedniku SAD Donaldu Trampu prenese šta ne podleže diskusiji u mirovnom planu za Ukrajinu.
Mario Martinović (30), vlasnik firme AutoCorner AB iz Varberga, nalazi se na Interpolovoj crvenoj poternici zbog sumnje da je prevario više švedskih kreditnih i leasing kompanija za ukupno 440.000 evra.
Evropska radiodifuzna unija (EBU) potvrdila je učešće Izraela na Evroviziji 2026. nakon čega su usledile burne reakcije širom Evrope i prve zvanične najave bojkota.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Opera Đuzepa Verdija "Rigoleto", pod dirigentskom palicom Stefana Zekića, biće izvedena 7. decembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, saopšteno je danas iz tog teatra.
Zlatni retriver osvojio je srce TikToka svojom nežnom, ali upornom rutinom. Svake večeri u devet sati podseća ukućane i goste da je vreme za spavanje, držeći u ustima svoju omiljenu igračku.
Džej Ramadanovski preminuo je pre pet godina, a violinista Željko Stefanović Paganini često posećuje pevačev grob i svira za dušu legendarnog Dorćolca.
Bivši rijaliti učesnik Vladimir Tomović nije mogao da pređe granicu Srbije i Crne Gore jer sa sobom nije imao lična dokumenta zbog čega je zamolio za pomoć.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar