OPREZ! KADA UZIMATE POLOVNJAK OBAVEZNO, ALI OBAVEZNO PITAJTE ODAKLE DOLAZI! Informer istražuje koji su ZA IZBEGAVANJE
Podeli vest
Na ulicama Srbije najviše možemo videti vozila koja su došla iz uvoza, a poslednjih godina potražnja za polovnjacima iz Evrope neosporno raste. U kontekstu poskupljenja novih vozila, ovi polovnjaci su jeftiniji, a često i kvalitetniji, a činjenica je da ih uvozimo tek iz nekolicine zemalja, kao i da se cena razlikuje od zemlje porekla.
Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima 28 odsto polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
30.03.2023
10:00
Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka ok, ali i da nordijske zemlje nije dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.
Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.
- Kada pada sneg, kao što je u nordijskim zemljama, bacaju so po putevima, a ista ta so se lepi odozdo za pod automobila i branike ukoliko čovek ne pere auto, pa ukoliko ga redovno ne održava... Ta so mora da se pere! Ako se ne pere nagriza limariju. Sad, sve je i do modela, da li je bolji ili slabiji auto, ali so odrađuje svoje, posle par godina otpadaju komadi sa automobila ako nije očuvan. Sve zbog soli! U principu tamo gde ima padavina, posebno snega, baca se so na puteve, a kada ta so dospe u limariju, uništava automobil i karoseriju, a posebno se oštete branici i podovi, jer to odozdo ide. Ako odeš na pranja, opereš gore školjku, ali dole ništa ne pereš... I to ti "pojede auto", bukvalno! Te nordijske zemlje imaju veći problem jer imaju više snega, i onda više te puteve čiste, pa polovnjaci koji nam dolaze iz Švedske npr imaju isključivo takvu vrstu problema... Zato pitajte uvek odakle dolazi polovnjak, važno je - priča N.M iz Beograda, jedan od uvoznika za Srbiju i dodaje:
Foto: printscreen uprava carine
Važno je proveriti odakle polovnjak dolazi...
- Ima veze kakav je kvalitet automobila, pre u jednoj fabrici automobila, limovi za vozila su bukvalno stajali na njivi. Razumete, kad takav lim ugradite u automobile, normalno da će da propadne pre nego neko ko je pet puta impegnirao , tako da ima veze i koji lim je ugrađen, upravo zbog tog problema sa korozijom - završava za nas ovaj uvoznik.
Takođe automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil.
- Srbi imaju poverenje u polovnjake iz Italije ili Nemačke, pretežno zbog toga što veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima. Ali to ne mora da bude tako, i u velikom broju slučaja kada poruče polovno vozilo iz Italije, koje je konstantno na suncu, uvere se da to baš i nije tako - priča autolimar N. P. iz Bajine Bašte, te objašnjava da opremljenost polovnjaka iz Italije nije baš kako zamišljamo ovde, u šta se uverimo tek nakon kupovine.
Autolimar je za Informer još objasnio da je velika razlika u polovnjacima iz Italije i Nemačke, te da oni koji su posumnjali da će im se sa kupljenim vozilom iz Nemčke desiti isto što i sa ovim iz Italije, grdno se varaju!
Foto: printscreen uprava carine
Budite na oprezu pri odabiru polovnih vozila
- U Nemačkoj pre svega ne propuštaju redovne servise... Kada stigne polovno vozilo iz Italije, viđao sam slučajeve u kojim su dosta puta preskakali redovne servise, ali nije ni to sve... U Srbiji misle da u zemljama Evrope obavljaju kvalitetne popravke, kupuju bolje opremljene automobile... Verujte, i tamo gledaju kako da uštede na svemu, ali da, ova pravila upravo Nemci najviše poštuju, moj savet je uvek uvesti polovnjak iz Nemačke - završava ovaj autolimar.
Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Dule
pre 2 godine
To je tacno, ovdje u zapadnoj Norveskoj pocinju da sole od prvog mraza u oktobru i to sa vrucom soli koju spricaju po asfaltu, a kasnije sole nemilice da auto bude potpuno beo kada pada kisa. Vidim da se sve vise odvozi odavde da tako nazovem "drloga" koji su jeftini. Nema sanse da ti Norvezanin za malo para proda automobil ako je i malo dobar,ali zato kada ga nudi za nekig par hiljada evra moras znati da se radi i te kako o velikom "krsu" sto nasi ljudi malo utegnu pa boze pomozi. Vozilo koje je staro od 7-8 godina pa nagore sigurno je koroziralo jer uglavnom svi mi pored fabricke zastite odvezemo auto da se presprica sa bitumenom barem jedan put. Eto toliko za nas narod u Srbiji. Ne zalecite se na lepi izgled vozila iz Norveske i Svedske.
Nakon što je prva ovogodišnja kvota od 100.000 vaučera za subvencionisani odmor podeljena i praktično planula za dva dana u januaru, sada postoji mogućnost da država aktivira novih 100.000 i to već za koji mesec. Mnogi građani već imaju iskustva sa vaučerima, mnogi ne, a mi vam u nastavku donosimo sve što treba da znate.
Ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400 nadmašuje američki Patriot po mobilnosti i raznovrsnosti ciljeva, navodi se u analizi Centra za analizu svetske trgovine oružjem (CAMTO) u ruskom časopisu Nacionalna odbrana.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Posle 18 godina, klupko oko prodaje NIS-a se odmotava, ali učesnici te sramne odluke upetljali su se u sopstvene laži, pa se više ne zna ni ko pije, ni ko plaća.
Ideolog blokadera i jedan od glavnih uzdanika rušilaca Srbije za takozvanu studentsku listu, profesor Milo Lompar, žestoko se ostrvio na predsednika opozicione Stranke slobode i pravde (SSP), tajkuna Dragana Đilasa.
Blokaderski nasilnik Miša Bačulov oglasio se na društveni mrežama, odmah nakon izlaška na slobodu jer mu je Apelacioni sud, tačnije veće u kojem sedi sudija blokader Miodrag Majić, ukinulo pritvor iako se tereti za teško krivično delo i postoji opasnost da će ga ponoviti.
Rat svih protiv svih u redovima blokadera i opozicije nastavljen je najnovijim medijskim nastupom opozicionara dr Branimira Nestorovića, čelnika pokreta Mi - snaga naroda, koji se ostrvio na pripadnike takozvanog studentskog pokreta, ali i na antisrpske medije N1 i Novu S i tajkuna Dragana Đilasa.
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
U međimurskom naselju Sitniceu četvrtak je došlo do ubistva i pokušaja ubistva, kada je Josip Oršuš (40) iz vatrenog oružja usmrtio sestru (28) svoje partnerke, dok se njegova partnerka (29) bori za život.
Majka i brat Keli, devojke za čije je ubistvo osuđen državljanin Srbije na 18 godina zatvora, sa suzama u očima slušali su izricanje presude pred sudom u Lozani, prenose švajcarski mediji.
Na društvenim mrežama pojavio se izuzetno uznemirujući video snimak na kojem se vidi kako osumnjičeni A. K. (25) iz Rožaja, svojim automobilom, namerno, udara u oštećenog mladića.
Najmanje deset osoba je ubijeno, a više od deset povređeno u masovnoj pucnjavi u hostelu u Ateridžvilu, u blizini Pretorije, saopštila je južnoafrička policija.
Izaslanici i savetnici američkog predsednika Donalda Trampa i ukrajinski zvaničnici saopštili su da će se u subotu sastati treći danzaredom, nakon što su postigli napredak u definisanju bezbednosnog okvira za posleratnu Ukrajinu.
Bezbednosni štit iznad nuklearnog reaktora u Černobilju, u Ukrajini, koji je u februaru pogođen dronom, više ne može da obavlja svoju primarnu funkciju blokiranja radijacije!
Nova 2026. godina se bliži, a evropske metropole već spremaju spektakl kakav se pamti. Ovo je lista gradova koji su uvek rasprodati i poznati po dočeku o kom se priča mesecima.
Pevačica Vesna Zmijanac oglasila se putem svog Instagram profila i otkrila da joj treba vremena da se oporavi zbog čega je pomerila svoj naredni nastup.
Bivši partner pevačice Katarine Grujić, Kosta Obradović, uhapšen je u Podgorici zbog sumnje da je pretio jednoj devojci objavljivanjem intimnog snimka.
Pevačica Džejla Ramović otkazala je svoj nastup u Skoplju zbog problema sa dokumentacijom, ali i neprijatnosti prilikom privođenja koje je nedavno doživela.
Biznismen Bogoljub Karić juče je proslavljao svoj rođendan, a među gostima našla se voditeljka Sanja Marinković koja je objavila fotografije sa slavlja.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar