“Ljudi su slali oproštajne poruke, bilo je da vam srce stane”: Ispovest putnika sa leta za Dizeldorf
Podeli vest
“Sve je bilo u redu na početku. Smestili smo se, poleteli. Niko nije slutio da nešto može da se dogodi. Hteo sam da napravim stori kao i svi drugi, snimak uzletanja, kada se desio jak udarac. Avion se tresao skoro pet minuta", ovim rečima Branko Vukašin počinje razgovor. On je bio jedan od 106 putnika na letu Er Srbije, koji je 18. februara vraćen na beogradski aerodrom usled vidnih oštećenja nastalih prilikom poletanja.
Vukašin, koji često putuje na relaciji Beograd-Dizeldorf, kaže da su svi putnci ostali vezani na svojim mestima, te da se nije stvarala panika neposredno nakon neuobičajenog zvuka i propratnog potresa, iako je počeo da se oseća strah među prisutnima.
Više javno tužilaštvo u Beogradu uputilo je Upravi kriminalističke policije zahtev za prikupljanje potrebnih obaveštenja povodom događaja od 18. februara 2024. godine kada je avion Embraer E 195 (vlasništvo kompanije Marathon Airlines) na letu Air Srbije JU 324 Beograd – Dizeldorf u kojem se nalazilo 106 putnika, u fazi preleta izašao sa poletno-sletne staze i udario u antene/svetla da bi potom prinudno sleteo na aerodrom "Nikola Tesla".
Osam ključnih pitanjaPoliciji je naloženo da utvrdi - šta se kritičnom prilikom dogodilo, kao i da se identifikuje eventualno odgovorno lice, navodi se u saopštenju Višeg javnog tužilaštva.
Kofer sa radioaktivnim materijalom "niskog intenziteta" otkriven je u avionu "SvisEr" nakon sletanja dok su putnici bili u njemu.
20.02.2024
14:01
Ono što je sve začudilo, jeste da im se niko iz posade nije obratio gotovo 15 minuta od tog udarca, naročito što su svi shvatili da nije reč o tek nekakvoj turbulenciji, već da nešto zaista nije bilo u redu.
„Nakon nekih 15 minuta, a možda i pre, ostali smo bez svetla u avionu i na krilima se više nije videla nikakva signalizacija. Gledali smo kroz prozor, meškoljili se, pričali šta može da se desi. Ali se tu već stvorila neka blaga panika. Iza mene je baš sedeo dečko koji je imao napad panike, bio je prvi ili drugi put u avionu. Toliko se uplašio, a niko nije izašao da nas smiri. Tu smo već osetili da nemamo podršku i da nemamo sa kime da porazgovaramo. Tek posle neke naše reakcije, rekli su da smo prilikom uzletanja udarili u nešto i da ćemo morati da se vratimo za Beograd, i to je sve što nam je rečeno. Slažem se da možda nisu trebale neke dodatne informacije da se govore da se ne bi širila panika, ali to nije bilo dovoljno s obzirom da smo sedeli u mraku, dok su oni sa nekim baterijskim lampama gledali kroz bočne prozore na krila. Pilot se u jednom momentu oglasio. Veoma nerazgovetno je pričao, i slabo je govorio engleski, što nas je sve dodatno uzbunilo, nismo znali šta se dešava“, nastavlja on, primetno uznemiren.
Kako navodi, avion je uveliko uzleteo na određenu nadmorsku visinu na kojoj je bio mrkli mrak, a pored nestanka svetala i pojave i paljenja „senzora za izlazak nalik onima što se uključe u lokalima kada nestane struje“, i klima uređaj je prestao da radi.
Pilot aviona koji je večeras poleteo za Diseldorf sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" ubrzo nakon poletanja tražio je da odmah sleti, što je izazvalo blagi zastoj u aerodromskom saobraćaju.
Grejsi je influenserka i poznati plus sajz model. Međutim nedavno je njen snimak postao veoma popularan na društvenim mrežama zbog njenog večitog problema dok putuje avionom.
18.02.2024
19:00
“U jednom trenutku smo samo osetili da nam je samo užasno toplo u avionu, ništa nam nije davalo osećaj sigurnosti. Naravno da su se već tu neki ljudi uplašili i počela je vika putnika - recite nam šta se dešava! Kažite nam bilo šta, da li ćemo bezbedno da sletimo? Onda je naišla stjuardesa, baš je bila tu kod mog sedišta i pričala je sa putnicima iza mene koji su ponavljali pitanje da li je sve u redu, na šta je ona odgovarala da jeste. Međutim, po izrazu njenog lica i govoru primetili smo da je i ona sama uplašena i da možda čak ne zna tačno šta se desilo“, govori Vukašin.
„Ljudi su slali oproštajne poruke, uključivali su telefone samo da se na sekund jave svojima“
„Odjednom se stvorila ta neka ljudska panika, ljudi u se uplašili za svoje živote, ipak smo bili iznad zemlje. Praktično do samog kraja nismo znali šta se desilo, da bi se onda oglasio taj šef posade, koji je takođe bio krajnje neprofesionalan. Uopšte nas niko nije smirivao. Rekao je da ćemo da proletimo pored kontrolnog tornja, na veoma niskoj visini, 60-100 metara kako je već objasnio, kako bi oni ustanovili da li nam se od udarca nešto desilo sa točkom odnosno da li uopšte može da se otvori. I onda ako to sve bude u redu, onda ćemo da se vratimo nazad i oni će dobiti signal da mogu da slete. Kada je ta informacija došla do nas, shvatili smo da se desilo mnogo toga što ne znamo“, kaže naš sagovornik.
Vukašin potom opisuje te najdramatičnije minute iz kabine aviona.
“Verujte mi, to je bilo da srce stane. Ljudi su slali oproštajne poruke, uključivali telefone samo da se na sekund jave svojima da ne znaju da li će sleteti, da li će biti sve u redu. Borili su se za sebe, mislili su na druge. Došlo je do momenta da su se počeli ljubiti i pozdravljati . Šta je prolazilo kroz njihove glave, njihova srca, ja stvarno ne znam. Kad smo sleteli, ćutali smo u tom mraku. Oko nas vatrogasci, video sam penu. Onda je šef posade rekao da uzmemo naše stvari i da brzo napustimo avion. Doslovno je rekao - brzo! Ne mogu da vam objasnim koja je bila panika u tom momentu. Ljudi su izvlačili kofere, udarali jedni druge u glavu. Ja sam sedeo mirno. Video sam da smo sleteli, na zemlji smo. Jedino što je sledeće moglo da se desi jeste da se zapalimo, eksplodiramo, ali nisam smeo o tome da razmišljam", priča on.
Ovaj putnik za Dizeldorf navodi da su putnici tek kada su izašli i videli avion spolja, shvatili da celu situaciju.
"Bili smo ponovo na tlu, mogli smo da se zagrlimo, da pozovemo najmilije i da kažemo da je sve u redu", priča Vukašin.
Kako kaže, putnike su tek danas stigle emocije, dok od prijatelja dobijaju poruke kako „treba da slave svoj drugi rođendan“. On smatda da je ovo definitivno bio propust same posade. On kaže i da ih je Er Srbija smestila u hotel, one koji su želeli. Vukašin je juče odleteo za Dizeldorf drugim letom Er Srbije.
"To je sve što su oni uradili. Dobili smo snimak kontrole leta i posade u kojem se oni ubeđuju - kontroola leta kaže idite na D6, on je uporno insistirao da može na D5 da uzleti. To je kraća staza od 1.200 metara. I on je uzeo u ruke nas 111 ukupno i usudio se da tek tako poleti. Pilot je to sve propustio. I on i kopilot. Bili smo u opasnosti. Najviše bih voleo da nije bilo tako. Veoma smo alergični na izjavu da nismo bili u opasnosti i svuda ćemo demantovati i reagovati veoma oštro. Hvala Bogu, a hvala opet i tom pilotu koji je smogao snage i na kraju je ispravio svoju grešku. Spasio nas je, ali ne smemo ćutati, zaključuje Vukašin.
Istraga u toku
Istragu o avionu Er Srbije, koji se u nedelju zbog nezgode tokom poletanja za Diseldorf vratio na aerodrom, vodi Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju (CINS) i oni taj slučaj za sada tretiraju kao ozbiljnu nezgodu, javila je Radio-televizija Srbije. Iz CINS su najavili da će se nakon okončanja predistražnih radnji oglasiti zvaničnim saopštenjem, kao i da još kompletiraju uviđaj na licu mesta i istražuju same okolnosti incidenta, a tek nakon toga videće da li će slučaj biti karakterisan kao udes ili će se i dalje tretirati kao ozbiljna nezgoda.
Kako se navodi, istražitelji čekaju da dođu ljudi iz brazilske kompanije, proizvođača aviona "Embrajer", koji će pomoći u istrazi i analizi oštećenja letelice.
Pored CINS, u istragu će biti uključene i međunarodne organizacije, jer je Er Srbija avion iznajmila od grčke kompanije.
I Više javno tužilaštvo (VJT) u Beogradu zatražilo je od policije da utvrdi šta se dogodilo u nedelju uveče na beogradskom aerodormu "Nikola Tesla". VJT je saopštilo da je uputilo Upravi kriminalističke policije zahtev za prikupljanje obaveštenja povodom događaja od 18. februara kada je avion sa 106 putnika, "u fazi preleta izašao sa poletno-sletne staze i udario u antene/svetla da bi potom prinudno sleteo na aerodrom Nikola Tesla".
"Policiji je naloženo da utvrdi šta se kritičnom prilikom dogodilo, kao i da se identifikuje eventualno odgovorno lice", piše u saopštenju, u kome se dodaje da je Tužilaštvo je u zahtevu policiji ukazalo i da je potrebno "da se obave razgovori sa zaposlenima u Kontroli leta, sa pilotom i posadom aviona".
Kompanija Er Srbija je objavila danas da prekida saradnju sa grčkom aviokompanijom Maraton erlajnz. Kako su naveli, kompanija u potpunosti sarađuje sa pomenutim organima u istrazi koja se sprovodi, a vazduhoplovne vlasti Grčke takođe će sprovesti svoju istragu.
"Bez obzira na rezultate pomenute istrage, Er Srbija je danas obavestila Maraton erlajnz da sa tom kompanijom raskida saradnju, tako da već od sutra, 21. februara 2024. godine, nijedan let Er Srbije više neće biti obavljen letelicama te grčke kompanije. Letovi koje je trebalo da obavi Maraton erlajnz biće raspoređeni na druge avione u floti, da bi se održao kontinuitet saobraćaja", navodi se u saopštenju Er Srbije.
Podsećamo, let Er Srbije JU324 iz Beograda do Dizeldorfa avionom partnerske kompanije Maraton erlajnza (Marathon Airlines), vraćen je na beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ usled tehničkih razloga - s rupom i pukotinom na levoj strani trupa, sudeći prema fotografijama i video snimcima koji su osvanuli na društvenim mrežama. Pretpostavlja se da je prilikom poletanja avion udario u svetlosnu signalizaciju, nakon čega je neka vrsta antene, a najverovatnije deo ILS sistema, ostao zabijen u koren krila tokom skoro sat vremena koliko je letelica provela u vazduhu.
Radoje Raka Ljutovac, srpski heroj, uspeo je da starim turskim topom obori nemačku letelicu, a taj podvig ostaće upamćen kao prvo rušenje aviona ne samo u Prvom svetskom ratu, već i u celokupnoj istoriji.
Rusija je sprema da iskoristi mogućnosti svojih dalekometnih protivpodmorničkih aviona Tu-142 kako bi obezbedila stalni nadzor duž Severnog morskog puta. Ovo je deo napora da se otkriju sve neprijateljske nuklearne podmornice koje se mogu nalaziti u blizini, piše "Izvestija".
Ne dešava se često da nekome pozli u avionu, ali kada se to dogodi postoji jasna procedura. Prvo se obaveštava kapetan posade, a zatim kabinsko osoblje preko razglasa pita postoji li lekar u avionu. Da li su procedure iste u svim avio-kompanijama?
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Više javno tužilaštvo u Beogradu uputilo je Upravi kriminalističke policije zahtev za prikupljanje potrebnih obaveštenja povodom događaja od 18. februara 2024. godine kada je avion Embraer E 195 (vlasništvo kompanije Marathon Airlines) na letu Air Srbije JU 324 Beograd – Dizeldorf u kojem se nalazilo 106 putnika, u fazi preleta izašao sa poletno-sletne staze i udario u antene/svetla da bi potom prinudno sleteo na aerodrom "Nikola Tesla".
Osam ključnih pitanjaPoliciji je naloženo da utvrdi - šta se kritičnom prilikom dogodilo, kao i da se identifikuje eventualno odgovorno lice, navodi se u saopštenju Višeg javnog tužilaštva.
Na pravcu Kupjansk, ukrajinske trupe su ponovo počele da koriste artiljeriju protiv ruskih snaga, međutim, ove pokušaje ukrajinske strane nisu dale rezultate, izjavio je komandant mešanog artiljerijskog diviziona dobrovoljačkog bataljona BARS-9 sa pozivnim imenom "Svarožić", za rusku agenciju RIA Novosti.
Ukrajina ima samo dve opcije za svoju bezbednost – NATO ili nuklearno oružje, smatra istoričar Mark Galeoti, britanski stručnjak koji je napisao više od 20 knjiga o ruskoj politici i istoriji.
Jedan od najistaknutijih srpskih preduzetnika Bogoljub Karić u emisiji "Poverljivo sa Latinovićem" na Informer TV kaže da svoju porodicu nikada nije hteo da uvlači u nečasne poslove sa drogom i oružjem i da je radio samo legalne poslove.
Predsednik pokreta Kreni-promeni Savo Manojlović otkrio je istinu o istraživanjima koja opozicija predvođena predsednikom Stranke slobode i pravde Draganom Đilasom "sprovodi" uoči svakih izbora u Srbiji.
Kancelarija za KiM saopštila je da je hapšenjem M. D. (28) rodom iz Babinog Mosta, a nastanjenog u Kosovskoj Mitrovici, nastavljena hajka na Srbe naočigled međunarodne zajednice.
Maja Mrnuštik iz Čankove Lige socijaldemokrata Vojvodine potvrdila je da je cilj opozicije da tragediju u Novom Sadu zloupotrebi kako bi zaustavila svu gradnju u Srbiji, računajući i Ekspo.
Uvođenje i pojačao delovanje tehnologije u vidu dronova i tenkova na daljinsko upravljanje na ukrajinskom ratištu, govorili su gosti "Rata uživo", Vladimir Prebiračevič iz Srpsko ruskog centra "Majak" i direktorka PEP akademije za avijaciju Danka Nešović.
Strukturne promene u CIA od strane Donalda Trampa i potencijalne bezbednosne rizike koje to nosi sa sobom, analizirali su gosti "Otvorenog studijia", stručnjak za bezbednost Nikola Antić i bivši pripadnik Državne bezbednosti Dragan Radenović.
Gosti "Info dana" bili su novinarka Informera Branka Lazić, reporterka Dragana Ćendić i narodni poslanik Nebojša Bakarec. One su govorile na temu napada na našu redakciju.
Emisija "Info-jutro" na Informer televiziji bavila se večitom temom sukoba na Bliskom istoku, kršenjem ljudskih prava, ali tvrdnjama da će Evropska unija okrenuti leđa Izraelu.
Da li zaista znamo sve o atentatu na Zorana Đinđića? Da li postoje skrivene priče i neotkriveni detalji o ubistvu koje je promenilo tok srpske istorije?
Bojan Dragičević (43), svojevremeno jedan od najtraženijih evropskih begunaca, pravosnažno je osuđen na osam godina zatvora zbog pljačke zlatare u Požarevcu pre 15 godina iz koje je odneo 2,7 kilograma zlata.
Bizarna scena dogodila se tokom večeri u centru Čačka, kada je muškarac, za sada N.N lice potpuno nag protrčao kroz centar grada, što je izazvalo šok kod građana Čačka.
Mladić I.S. (23) iz Novog Pazara pokušao je sinoć da izvrši samoubistvo, izbovši se nožem deset puta u predelu grudnog koša stomaka, a u kući je pronađeno i oproštajno pismo.
Nikola M. (35) iz sela Veliko Središte kod Vršca nastradao je u teškoj saobraćajnoj nesreći kada se vozilom zakucao u kamion, sa njim je nastradao i njegov sin Mihajlo M. (2) kog je bez znanja bivše supruge uzeo iz vrtića.
Fudbalska reprezentacija Srbije odigrala je nerešeno 1:1 u 5. kolu A4 grupe Lige nacija, ostala u igri za drugo mesto, a otpisala Švajcarce! Kakav gol Alekse Terzića u finišu, kakav gol za ludnicu na "Lecigrundu"!
Utakmica 5. kola C divizije Lige nacija između selekcija Rumunije i reprezentacije takozvane države Kosovo večeras je prekinuta u Bukureštu u 97. minutu pri rezultatu 0:0!
Kineski predsednik Si Đinping i njegov peruanski kolega Dina Boluarte otvorili su u četvrtak ogromnu dubokovodnu luku u Peruu. Očekuje se da će luka Chancai generisati "značajan" prihod i postati ključno središte za pomorska putovanja između Južne Amerike i Azije.
Posade višecevnih raketnih sistema iz odvojene gardijske motorizovane brigade grupe trupa Jug uništile su ukrajinsko skladište municije u pravcu Donjecka.
U srcu Beograda, na mestu gde se susreću umetnost, tradicija i inovacija, Palata umetnosti Madlena s ponosom poklanja gradu petodnevni kulturni mozaik – slavlje koje će od 19. do 23. novembra odisati elegancijom, strašću i raznolikošću umetničkog izraza.
Smeli modni komadi uklopljeni u prepoznatljiv stil s akcentom na neprolazno crno, bar kada je čuveni dizajner Bata Spasojević u pitanju, trend su za ovu sezonu. Najnovija kolekcija za jesen/zimu jednog od naših najpoznatijih dizajnera, premijerno će biti prikazana publici u Beogradu na modnom, scensko/vizuelnom spektaklu, koji je zakazan za ponedeljak u čuvenoj Kristalnoj dvorani pozatog prestoničkog hotela.
Druga po redu izložba "Tradicija kao kriterijum" čija je tema ove godine Moravska Srbija svečano će biti otvorena u Konaku kneginje Ljubice (ulica Kneza Sime Markovića 8, Beograd) u subotu 16. novembra 2024. sa početkom u 18 časova.
Mala scena Jugoslovenskog dramskog pozorišta poznata kao "Studio JDP" sutra dobija novo ime - "Studio Ćirilov" povodom deset godina od smrti Jovana Ćirilova.
Firenca, jedan od najlepših italijanskih gradova, koji godišnje privuče milione turista, odlučio je da preduzme drastične mere u borbi protiv prekomernog turizma.
Dea Đurđević i Mladen Mijatović stavili su tačku na romansu nakon više od šest godina zabavljanja, a jedan od najupečatljivijih trenutaka njihove veze bio je rođendanski poklon koji je voditeljka dobila od svog izabranika - zvezdu u svemiru.
Mirza Selimović održao je večeras, 15. novembra, prvi od dva rasprodata koncerta u Beogradu. Pevač je nastup započeo jednim od najvećih hitova, a u publici ga je podržalo mnogo javnih ličnosti.
Ceca Ražnatović održala je večeras, 15. novembra, koncert u Dubaiju. Pevačica je nastupila u jednom luksuznom hotelu, a Informer vam donosi ekskluzivne kadrove iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Pevač Mirza Selimović uoči večerašnjeg koncerta u MTS Dvorani u razgovoru za Informer otkrio je detalje poruke koju je poslao kreativnom direktoru "Granda", Saši Popoviću, koji poslednjih meseci bije najtežu bitku.
Pevačica Milica Pavlović u petak veče oko 21 sat započela je svoj koncert u Laktašima, a na scenu je izašla u uzanom crno-zlatnom kombinezonu, koji je istakao njenu liniju dovedenu do savršenstva.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.