Kupovina polovnjaka jednačina sa više nepoznatih – U EU očekuju pad cena, evo šta je najisplativije u Srbiji!
Podeli vest
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu. Kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kubikažom. I dalje se najviše traže benzinci.
Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka. Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo!
Prilikom prodaje automobila, prvo pitanje koje ćete kao prodavac dobiti jeste: "Koliko je prešao?". To nije slučajno, jer ovaj podatak dosta govori o stanju motora i celokupnog vozila, a ma koliko ga dobro vi održavali, ukoliko je prošao previše, kupca će to odbiti.
Predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Aleksandra Đurđević, izjavila je da je u 2023. tržište novih automobila u Srbiji doživelo blagi oporavak, pošto je zabeležen rast prodaje od skoro 12 u odnosu na prethodnu godinu, ali da je u našoj zemlji i dalje tržište polovnjaka više od pet puta veće od tržišta novih vozila.
28.01.2024
09:37
Nedavno se čekalo mesecima da stigne nov automobil, koji je kupac platio. Zbog toga su se, između ostalog, mnogi odlučivali da kupe polovan. Ni oni odavno nisu jeftini, kao ni krediti za njih. Kada već skupo plaćate, kako da izaberete dobar polovni automobil?
Problemi sa polovnjacima
Pojedini su spremni da kupe automobil star 10 godina, gotovinom. Neki i na kredit, ali onda je skuplji za hiljadu ili dve evra. Uvereni su da su dobro prošli, jer je uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara, limarija je u dobrom stanju. Međutim, da li je kupovina polovnjaka dobra odluka, zna samo auto-mehaničar.
Domaće tržište polovnih automobila ima nizak nivo transparentnosti, pokazuje Indeks transparetnosti tržišta koji smešta Srbiju na 18. mesto liste, pre svega zbog vraćene kilometraže.
Zakoni Evropske komisije kada je reč o vozilima koji poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjima su vrlo jasni. Planovi EK podrazumevaju potpuno ukidanje proizvodnje ovih vozila od 2035. godine. Trenutna zastupljenost električnih automobila u Srbiji nije velika, ali se znatno povećala u odnosu na prethodne godine. I dalje su najprodavanija vozila ona koja poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega polovnjaci...
01.11.2023
09:26
- Kada vidim kilometražu oko 150.000 kilometara, prvo što mi pada na pamet je da je vraćena kilometraža. Onda otvaramo čep ulja da vidimo da li se hvata belo ili ne, čep od vode da vidimo da li ima emulzije ili ne, merimo kompresiju - kaže auto-mehaničar Nenad Marković.
To može da bude tek jedan problem. Dokumentacija bi mogla da bude drugi, ako ste automobil kupili od nekoga koga ne poznajete, ili od firme koja vozilo nije prevela na svoje ime.
- Ljudi kupe automobil, koji je nelegalan, koji je kupljen negde u inostranstvu, koji bude zaplenjen kad tamo odu ili da kupe automobil sa promenjenim podacima i kilometražom, izmenjenim motorom, brojem šasije. Takvu situaciju ne možemo da rešimo ako nemamo adresu kome se obraćamo. Vi ostajete i bez automobila i bez para - rekao je Mladen Alvirović, urednik emisije SAT.
Polovni automobili u Srbiju se najčešće uvoze iz Švajcarske, Namačke, Belgije i ostalih zemalja Evropske unije. Već to je dobra preporuka, kada se razmišlja o kupovini automobila. Ali cene su više za 20 do 30 odsto nego pre pandemije. Zbog sve skupljih kredita poslednjih nekoliko godina, građani sve češće plaćaju gotovinom.
- Presudno je koja je cena automobila, onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih - rekao je Borko Čarkilović koji radi prodaju automobila iz uvoza i dodaje da nije mala stvar kupovina automobila, bez obzira da li je nov ili polovan.
Šta se najviše traži i prodaje?
Prvih meseci ove godine je porasla prodaja novih automobila. I to za oko 30 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putnička automobila. Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park. Oni najviše kupuju modele "Škode".
Međutim, vozači u privatnoj režiji imaju drugačija interesovanja.
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "hjundai tuson" i "tojota jaris kros", dok je "Škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "dačija sandero", i "Tojota" sa još jednim modelom "korola".
Zanimljivi su i podaci o tome koje automobile kupujemo kada je reč o pogonskom gorivu.
Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila, ali zato hibrida ima prilično mnogo.
Kupcima su najinteresantniji automobili sa manjom kubikažom. Konkretno, najviše vozila prodatih u januaru i februaru bilo je sa zapreminama motora između 1.300 i 1.500 centimetara kubnih, a odmah za njima su vozila čiji motori ne prelaze 900 kubika. Ovo je očekivano, jer je za ovakva vozila registracija jeftinija.
Rast prodaje i polovnjaka
Petar Veličković, pi-ar Sajta "Polovni automobili" kaže za da i kod polovnih automobila imamo blagi rast prodaje.
- Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza. Mi imamo par godina unazad pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou - napomenuo je Veličković.
Kaže da cene nisu pale i da se svi nadaju da će pasti. Naveo je primer istraživanja na teritoriji EU gde je učestvovalo više od 9.000 trgovaca iz više zemalja i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cena polovnjaka.
- Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo - istakao je.
Prema njegovim rečima, na nove automobile se ne čeka toliko dugo kao nekada, jer su se lanci snabdevanja stabilizovali.
Na pitanje da li se više isplati kupovina jeftinijeg modela novog automobila ili skuplji model polovnog, Veličković kaže da nema univerzalnog odgovora.
- Svaki pojedinac mora da donese odluku, zašto je njemu potreban automobil. Nekim ljudima kupovina novog auta daje sigurnost, jer ima garanciju, možda nema nameru da ga proda narednih deset godina. Ima i kupaca koji se vezuju za određeni brend - rekao je Veličković.
Kako kaže, kupovina automobila je investicija najveća posle kupovine stana i svako mora da donese odluku za sebe spram svojih finansijskih mogućnosti.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
- Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila - napomenuo je Veličković.
Cena hibrida
Kada je reč o hibridnim automobilima, kaže da raste njegova popularnost i napominje da nisu skupi za održavanje.
Kada je reč o električnim automobilima, kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
Dodao je da se kod nas punjenje električnih automobila i dalje ne naplaćuje, već se plaća samo parking.
Na pitanje ako neko krene na more u Grčku električnim automobilom da li će imati gde da ga puni, Veličković kaže da će imati gde da ga puni i da je potrebno sada samo bolje isplanirati put.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Prilikom prodaje automobila, prvo pitanje koje ćete kao prodavac dobiti jeste: "Koliko je prešao?". To nije slučajno, jer ovaj podatak dosta govori o stanju motora i celokupnog vozila, a ma koliko ga dobro vi održavali, ukoliko je prošao previše, kupca će to odbiti.
Ruska vojska ubrzala je proboj u zoni Specijalne vojne operacije i bukvalno je samlela najbolje delove ukrajinskih jedinica u zoni grupe "Sever", rekao je ruski ministar odbrane Andrej Belousov.
Balistička raketa srednjeg dometa testirana je 21. novembra i dobila naziv "Orešnik" (orah), izjavio je predsednik Rusije Vladimir Putin u obraćanju naciji.
Vlada Srbije usvojila je na današnjoj sednici Zaključak o povlačenju iz skupštinske procedure Predloga zakona o dopuni Zakona o visokom obrazovanju, s obzirom na to da je ocenjeno da je potrebno obaviti dodatne konsultacije o pitanjima koja su predmet uređivanja ovog zakona.
U Tužilaštvo u Novom Sadu dovezeni su radi saslušanja neki od uhapšenih za tragediju koja se dogodila 1. novembra na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je živote izgubilo 15 ljudi.
Više tužilaštvo u Novom Sadu naložilo je juče hapšenje 13 osoba zbog tragedije na Glavnoj železničkoj stanici 1. novembra u tom gradu, a među uhapšenima su i dojučerašnji ministar građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, vršilac dužnosti direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Jelena Tanasković, i Anita Dimoski, v. d. pomoćnika ministra za železnički i intermodalni transport!
Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je danas da će o daljim postupanjima sa uhapšenima povodom nesreće koja se desila u Novom Sadu, odlučivati tužilaštvo i nadležan sud ističući da je policija uradila sve po nalogu tužilaštva i obezbedila dovođenje traženih ljudi.
Marko Đurić, ministar spoljnih poslova, bio je gost Info jutra u kome je govorio o neverovatnim rezultatima Srbije, ali i o najaktuelnijim temama u Srbiji!
Gost Info jutra na Informer televiziji bio je prof. dr Miloš Laban koji je govorio o strašnoj tragediji koja se dogodila 1. novembra u Novom Sadu na Glavnoj železničkoj stanici prilikom koje je poginulo 15 osoba, a teško povređeno dvoje.
Huliganska rulja koja pripada opoziciji brutalno je napala novinarke Informera Lidiju Makragić i Branku Lazić, a tim povodom gostujući na Informer televiziji govorili su teolog Miloš Stojković i lider Srpske desnice Miša Vacić.
Ibro Ibrahimović, član predsedništva SPS i Marko Lakić, novinar Politike, u Info jutru govorili su o tome, kada su u pitanju jučerašnja hapšenja, da li Tužilaštvo reaguje prema zakonu ili političkim pritiscima.
Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.
Duško Šarić (46), mlađi brat Darka Šarića (54) otkrio je pred današnje suđenje u Specijalnom sudu da je imao tešku operaciju srca, koja je trajala pet sati.
Kako Informer nezvanično saznaje od izvora bliskog istrazi, Alija Balijagić je u policiji pričao gde je sve bio, ali sve je to nepovezano pričao, pa se sada sastavljaju kockice i prati trag. On se trenutno nalazi u istražnom pritvoru u zatvoru u Užicu i očekuje se da sa policijskim nalazima i dokazima bude saslušan pred Višim tužilaštvom u Užicu.
Zbog jučerašnje teške saobraćajne nesreće u Šapcu u kojoj su poginuli sin i otac, privedena i zadržana dva osumnjičena lica koja su učestvovala u udesu.
Predsednik košarkaškog kluba Partizan Ostoja Mijailović oglasio se posle pobede u derbiju protiv Crvene zvezde i poručio da je od početka verovao u trijumf svog tima.
Novoizabrani predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp imenovao je danas bivšeg državnog tužioca Floride Pam Bondi za funkciju državnog tužioca SAD, preneo je Rojters.
Rusija zatvara delove svog vazdušnog prostora u Sankt Peterburgu zbog testiranja raketa koje će biti izvedeno danas i sutra, objavio je Kijev post na mreži X, pozivajući se na ruske medije.
Velika Britanija je sada "direktno uključena" u rat u Ukrajini pošto su njene rakete Storm šedou korišćene za napad na ciljeve unutar Rusije, rekao je ruski ambasador u Britaniji Andrej Kelin.
Paf Dedi optužen je od strane glumca, koji tvrdi da je tokom audicije za reperov muzički video bio žrtva brutalnih silovanja, koja su uključivala i orgije sa telohraniteljem.
Vuk Kostić, rođen na današnji dan 1979. godine, a to je povod da se prisetimo i njegovog oca, Mihajla Kostića Pljake, čiji su teški životni putevi ostavili dubok trag na Vukov lični i profesionalni razvoj.
Već smo navikli da pop zvezda Lejdi Gaga dobija filmske uloge, ali sve nas je posebno šokirala kada se pre 9 godina pojavila u seriji "Američka horor priča" i to u scenama koje su prepune seksa, golotinje i krvi.
Pam Bondi je Trampov nov izbor za tužiteljku na Floridi. Ljudi koji prate njenu karijeru primetili su neke promene kod nje, uključujući značajan gubitak kilograma.
Milano je svetski poznat po luksuznim prodavnicama i vrhunskim restoranima, ali i po bogatom kulturnom nasleđu. To ga čini idealnom destinacijom za doček Nove godine.
Rada Manojlović otkrila je nepoznate detalje vezane za njen odnos sa Jelenom Karleušom. Pevačica je, tom prilikom, stavila tačku na dugogodišnja nagađanja da je sa Jelenom u svađi, a pomenula je i Sašu Popovića, na čiji se nagovor izvinila muzičkoj zvezdi.
Reči Nemanje Nikolića da ne želi da bude gost na koncertu Tanje Savić u Areni izazvale su buru u javnosti, a pevač je konačno objasnio zbog čega je doneo tu odluku.
Zlata Petrović ima dvojicu sinova, Jovana koji se trunutno nalazi u rijaliti programu "Elita 8", a kojeg je dobila sa voditeljem Zoranom Pejićem Pejom, i Mikija, kojeg je dobila sa Hasanom Dudićem.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.