• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

24.09.2024

16:28

Omiljeni luksuzni brend doživeo propast? Poznata modna industrija doživela najveći pad prodaje

Shutterstock

Vesti

Omiljeni luksuzni brend doživeo propast? Poznata modna industrija doživela najveći pad prodaje

Podeli vest

Evropske deonice luksuznih proizvoda pale su pošto su analitičari upozorili na opadajuću potražnju, posebno među kineskim potrošačima.

Nemački Hugo Boss bio je među najlošijim indeksima Stoxx 600, sa padom od četiri odsto, nakon što su analitičari Bank of America Securities snizili ocenu akcija na manje rezultate.

- Posle vrhunca potrošnje, a nakon pandemije 2022. godine, prihodi luksuznog sektora postepeno usporavaju – napisali su analitičari BofA Securities u istraživačkoj belešci, ističući izazove u sektoru luksuza. Takođe, opisuju luksuzne potrošače kao „sve rasprodate“, a kinesku domaću potražnju i potražnju za putovanjima „smanjenu“. U svim evropskim luksuznim kompanijama očekuju da će prihodi pasti za jedan odsto u 2024. godini.

Hugo Boss je ukazao na „stalne makroekonomske i geopolitičke izazove“, posebno u Kini i Velikoj Britaniji, kada je smanjio izglede za prodaju u julu.

Akcije britanskog Burberija pale su za skoro tri odsto nakon što su analitičari BofA Securities smanjili ciljnu cenu na 475 penija (6,31 dolara) sa 700 penija.

Takođe, smanjili su rejting francuskih luksuznih brendova LVMH i Kering. LVMH je pao za 0,24 odsto, dostigavši najniži nivo od jula 2022, prema podacima LSEG-a. Kering je pao 1,7 odsto, dok je Hermes pao 0,26 odsto.

Stoxx Europe Luxury 10, indeks koji prati najbolja imena u sektoru, uspeo je da ostane stabilan, ali je u padu od 3,82 odsto.

- Problem je očigledno Kina, koja je od veoma malog igrača u industriji luksuzne robe prerasla u ogromno prisustvo u poslednjih deset godina. Trenutno ne funkcioniše – rekao je Džon Koks, šef evropskog potrošačkog kapitala u Kepler Cheuvreux, za CNBC.

Izazovi na kineskom tržištu nekretnina opterećuju raspoloženje tamo, u kombinaciji sa znacima krhkosti u Evropi i neizvesnošću koju predstavljaju izbori u SAD, rekao je Koks.

- Industrija luksuzne robe mogla bi se suočiti sa produženim periodom slabosti; već smo ga skoro videli. Mislim da se većina ljudi nadala da će se stvari poboljšati u drugoj polovini godine – u ovom trenutku nema znakova da će se to uopšte dogoditi – rekao je on za CNBC.

Potražnja ambicioznih kupaca i mladih ljubitelja mode izgleda posebno ranjivo jer njihovi obrasci potrošnje mogu biti promenljivi – što predstavlja poseban izazov za brendove kao što je Burberry koji su se restrukturisali i pokušavaju da se repozicioniraju, primetio je Koks.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Sad svi ćute kao zaliveni i kao da se ništa nije desilo! Snimak tajkunu Draganu Đilasu pokvario prljave planove
Politika

Sad svi ćute kao zaliveni i kao da se ništa nije desilo! Snimak tajkunu Draganu Đilasu pokvario prljave planove

U četvrtak uveče Dragan Đilas i Marinika Tepić, shvatajući da Đilasov rejting propada brzinom svetlosti i svesni da narod ne želi da podrži njeno ludovanje na ulici, dolaze na “genijalnu ideju”: da napadnu omladince SNS koji su obavljali redovne stranačke aktivnosti, lepili plakate, a da onda celu stvar predstave kao napad na mučenog Dragana, kako bi ga predstavili kao žrtvu.

22.12.2024

11:20

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set