• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

17.10.2024

08:52

Otkrivamo detalje planiranja metroa u Beogradu: Direktori pokazali kuda tačno prolaze idu linije

printscreen rts

Vesti

Otkrivamo detalje planiranja metroa u Beogradu: Direktori pokazali kuda tačno prolaze idu linije

Podeli vest

Na nedavno održanoj ACES regionalnoj konferenciji "Trendovi u građevinskoj industriji" bilo je reči i o jednom od najiščekivanijih i najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji - Beogradskom metrou. Dokle se zaista stiglo u planiranju i kako bi on trebalo da izgleda govorili su Andrija Mladenović, direktor "Beogradskog metroa" i Milonja Milanović, izvršni direktor za infrastrukturu JKP "Beogradski metro i voz".

Mladenović je najpre istakao kako je spoj građevinskog i pravnog dela ključ za kvalitetne projekte.

Prema njegovim rečima, predviđene su tri linije metroa i prolaziće kroz devet opština, a su Čukarica Savski venac, Stari grad, Palilula, Zvezdara, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.

Vreme putovanja

Kada je reč o vremenu putovanja, koje mnoge građane najviše zanima, rekao je:

Linija 1: Železnik - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 32 minuta, 44 trodelna voza
Linija 2: Bežanija - Mirijevo, ukupno vreme putovanja 39 minuta, 38 trodelnih vozova
Linija 3: Bežanija - Banjica, ukupno vreme putovanja 38 minuta, 29 trodelnih vozova

- Imamo završen projekat prve linije Beogradskog metroa i počeli da pregovaramo za izvođačima. Njih smo dobili međudržavnim sporazumom, nema tendera. U pitanju su Francuska i Kina, rekao je on.

Dodao je da je već potpisan ugovor od 210 miliona evra po pravilu žutog Fidika za depo sa "Power China", a još jedan od 20 miliona evra po zelenom Fidiku sa "Power China" potpisan pre mesec dana.

Foto: Beoinfo

 

 

Potpisan je i ugovor sa "Alstomom" o konsultantskim uslugama. Lot 2 pregovori u toku, 85 odsto iz kredita, 15 od strane države. Istakao je da u prvoj fazi donirano od Francuske 8 miliona.

Korist za građane

- Metro menja koncept života u glavnom gradu - rekao je Mladenović i potom istakao prednosti koje će novi metro doneti stanovnicima glavnom grada.

Koristi za građane:

brzina prevoza;
smanjenje zagušenja u saobraćaju
laka dostupnost i pristupačnost; bezbednost
smanjenje buke i unapređenje kvaliteta vazduha;
očuvanje ulica i puteva prednosti za životnu sredinu
energetska efikasnost
jačanje ekonomije
umanjeni putni troškovi
bolja pristupačnost za osobe sa invaliditetom
smanjenje stresa
kulturna razmena
razvoj turizma 

Urbana integracija

Milonja Milanović, direktor za infrastrukturu JKP Beogradski metro i voz, ispričao je tehničke stvari o metrou.

Naveo je, između ostalog, da će postojati četiri tipa stanica; TBM deonica u dubokom iskopu; CUT&COVER deonica. Glavni depo na Makišu će služiti za održavanje vozova.

Vozovi bez vozača, upravljaće se iz operativnog centra, dodao je on.

Radno vreme metroa biće od 5 ujutru do ponoći. Vozovi će ići na dva minuta, maksimalno 7, 5 u zavisnosti od linije i drugih specifikacija.

Mladenović se nadovezao rekavši da nema nikakvog kontakta sa vozom, šinama zbog takozvanog "skrindors" sistema i to osobenost metroa.

- Bim model - bićemo prvi koji ćemo za ovako veliki projekat primeniti ovaj model, što je najavio i ministar Vesić u uvodnom izlaganju na ovoj konferenciji - dodao je on.

Ukupno će biti i 7 linija Beogradskog voza, kao i linije za Mladenovac, Lazarevac i Obrenovac.

- Integrisan sistem koji ce omogućiti velikom broju putnika prevezu za što kraće vreme stignu do određene destinacije - zaključuje Mladenović.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set