Statistika pokazuje strašne brojke! Kako sačuvati i pešake i vozače, da li je ključ u strožim kaznama?
Podeli vest
Skoro da nema nedelje da ne stigne vest o makar jednoj strašnoj saobraćajnoj nesreći, u kojoj su stradali mladi ljudi. Šta donose predlozi za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja, ali i kako humaniji dizajn infrastrukture može spasiti živote.
Vukašin Mrđić iz Udruženja roditelja dece stradale u saobraćaju, čiji je sin pre četiri godine poginuo izlazeći iz autobusa u Zemunu, rekao je za RTS da se dugo čekalo na podizanje optužnice, bez obzira na to što su prikupljeni svi dokazi.
Apelacioni sud u Nišu ukinuo je presudu Višeg suda kojom je Miodrag Perić (39) iz doljevačkog sela Šainovac oslobođen optužbe da je u stanju teške alkoholisanosti izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je poginuo pešak Željko Ristić (19)
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je danas da je situacija u saobraćaju u Srbiji, mnogo bezbednija nego pre 30 ili 40 godina, ali da je jedna od evropskih zemalja u kojoj se u saobraćaju najviše gine.
18.11.2024
08:45
- Ceo sudski proces je izgledao tako da smo u prostoriji koja je 'dva sa dva', gde ja bukvalno sedim iza čoveka koji mi je ubio dete. Dosta dugo se čekalo na sama veštačenja, na medicinsko, na saobraćajno, na kombinovana veštačenja - naveo je Mrđić.
Dodao je da je, na samom izricanju presude, čovek koji je ubio njegovo dete izjavio da se "desilo šta se desilo".
- Možete da zamislite meni, kao ocu nastradalog deteta, šta sve prolazi kroz glavu. Prvostepena presuda je bila četiri godine, nakon toga se protivnička strana žalila, Treće osnovno javno tužilaštvo u Beogradu apsolutno nije bilo zainteresovano da podnese žalbu na prvostepenu presudu. Nakon toga, sudsko veće Apelacionog suda smanjuje već malu kaznu sa četiri na dve i po godine zatvora u kojoj se navodi, na sve ostale predmete, da se sve odbija, ali da zato što je taj monstrum koji mi je ubio dete porodičan čovek i samo na osnovu te jedne rečenice je njemu kazna preinačena - istakao je Mrđić.
Vozači koji su uhvaćeni da voze pod dejstvom alkohola ili su dodatno učinili određene prekršaje u takvom stanju, pa su kažnjeni - ako ponovo budu zatečeni da voze u takvom stanju, moraće u svoje automobile, o svom trošku, da ugrade alko-brave koje sprečavaju pokretanje vozila ukoliko je vozač pio i da vrše redovnu kalibraciju!
Dva predloga koje je podnelo Udruženje roditelja dece stradale u saobraćaju su prihvaćena u okviru predloga izmena Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Mrđić je naveo da su se sastali sa više ministara u proteklom periodu.
- Ono što je nama bilo u cilju, da se podigne donja granica za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja sa smrtnim ishodom koja je ionako mala i da se uopšte ne dozvoli prostor sudijama da daju oslobađajuće presude, kazne kućnog pritvora, nego da samo budu zatvorske kazne - objasnio je Mrđić.
Dodao je da su njihovi predlozi da se za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja iz nehata kazna podigne sa od jedne do osam, na od dve do deset godina i da za teško delo sa smrtnim ishodom i umišljajem kazna sa od dve do deset podigne na pet do 15 godina zatvora.
Novi koncept urbane mobilnosti
Inženjer saobraćaja Igor Velić je, govoreći o urbanoj mobilnosti, naveo da je reč o modelu tehničkog regulisanja saobraćaja i konceptu koji je usmeren da se infrastruktura i trotoari dizajniraju i projektuju tako da daju infrastrukturnu podršku deci, pešacima, biciklistima, osobama sa invaliditetom, majkama sa decom u kolicima.
- Da zapravo kroz taj humani inženjering da se grad dizajnira za čoveka, a ne za mašinu, da kažemo motorno vozilo - istakao je Velić.
Dodao je da je počelo da se razmišlja u tom pravcu, ali da taj koncept i dalje nije u potpunosti prihvaćen u stručnim krugovima naše javnosti, ali da se polako radi na tome.
- Ako ne prihvatimo taj koncept i ne krenemo u razvoj i primenu na terenu, imaćemo poražavajuću statistiku. Nama je 80 posto nezgoda sa tragičnim posledicama upravo u urbanim zajednicama, u gradovima i po svim statistikama su vozači motornih vozila odgovorni za stradanje ranjivih - objasnio je Velić.
Naveo je primer Helsinkija, koji je grad veličine Beograda, u poslednje dve godine nema poginulu decu pešake i poginule bicikliste, ali da u njihovom obrazovanju bezbednost saobraćaja zauzima visoko mesto.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Apelacioni sud u Nišu ukinuo je presudu Višeg suda kojom je Miodrag Perić (39) iz doljevačkog sela Šainovac oslobođen optužbe da je u stanju teške alkoholisanosti izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je poginuo pešak Željko Ristić (19)
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Profesor Filozofskog fakulteta Čedomir Antić uputio je oštru kritiku blokaderskom pokretu, upozorivši da retorika kojom se služe opasno klizi ka istorijskim obrascima najmračnijih režima 20. veka.
Vladimir Đukanović, advokat ministra kulture Nikole Selakovića, oglasio se na svom Iks nalogu povodom objave Marinke Tepić u vezi sa slučajem koji se vodi protiv Selakovića.
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Vozač I.S. (23) iz Zaječara, koji je optužen da je 10. juna nadomak sela Malča kod Niša izazvao tešku saobraćajnu nesreću u kojoj je život izgubila trogodišnja devojčica, a tri osobe su teško povređene, izjavio je u istrazi da se samog udesa – ne seća.
Brajanu Volšu kom se sudi za ubistvo supruge Ane Volš, danas je nastavljeno suđenje, a u sudnici je pušten snimak sa nadzorne kamere za koji tužioci tvrde da je nastao nakon Aninog nestanka.
Sastanak ruskog predsednika Vladimira Putina sa specijalnim predsedničkim izaslanikom SAD Stivom Vitkofom imao je za cilj da predsedniku SAD Donaldu Trampu prenese šta ne podleže diskusiji u mirovnom planu za Ukrajinu.
Mario Martinović (30), vlasnik firme AutoCorner AB iz Varberga, nalazi se na Interpolovoj crvenoj poternici zbog sumnje da je prevario više švedskih kreditnih i leasing kompanija za ukupno 440.000 evra.
U Vizbadenu se sinoć odigrao pravi haos kada su četiri pijane devojke, stare između 16 i 24 godine, napale taksistu, opljačkale ga i otele mu automobil nakon svađe oko cene vožnje.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Opera Đuzepa Verdija "Rigoleto", pod dirigentskom palicom Stefana Zekića, biće izvedena 7. decembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, saopšteno je danas iz tog teatra.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar