• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

25.06.2025

21:03

Dva "Mitosa" jedna prevara: Šok otkrića o prljavom poslovanju agencije

Shuterstock

Zaštitnik potrošača

Dva "Mitosa" jedna prevara: Šok otkrića o prljavom poslovanju agencije

Podeli vest

Nakon što je "Mitos travel" otkazao letovanja svojim putnicima, a novac im nije vratio, udruženje "Efektiva" otkrilo je da je ova agencije skoro tri godine u blokadi! Da stvar bude još gora, ova agencija je obrisana iz registra turizma u maju 2023. godine.

To znači da je sve ove godine ova agencija varala svoje putnike i da nažalost, oni nemaju nikakva prava sve dok je račun u blokadi. 

Nakon brisanja iz registra, objašnjavaju u "Efektivi" "Mitos travel" je postao Mitos doo i tako bez pardona nastavio da vara putnike.

- "Mitos Travel" je obrisan iz registra turizma u maju 2023. Račun ove agencije je ostao u blokadi za iznos od 713.000 din, i to od novembra 2022. I, to nije agencija koja je ovih dana otkazala putovanja putnicima, jer ta agencija ne postoji. Međutim, postoji turistička agencija koja se zove MITOS doo, i koja koristi sajt i ime propalog "Mitos Travela", a čak i na ugovore o putovanju, stavlja to ime i naziv. Ova agencija je otkazala sva putovanja i za sada, ne vraća novac putnicima. Tu potvrdu smo dobili od turističke inspekcije - otkrivaju u "Efektivi.

Oba Mitosa, navode oni, povezuje čovek po imenu Uroš Đukić, koji je u novom Mitosu vlasnik sa 100% udela, dok je u starom bio jedan od zastupnika.

Foto: Shutterstock

Putnici ostali i bez novca i bez letovanja

Novi "Mitos" doo još uvek nije u blokadi, račun je aktivan. Neki od putnika, koji su nas kontaktirali, tvrde da na prostorijama ove agencije, stoji obaveštenje da je agencija u postupku likvidacije. Međutim, na slici koju smo dobili, spominje se "Mitos travel", a ne novi Mitos doo. Mitos doo, između ostalog ima i važeću polisu osiguranja kod Globos-a, na iznos od 50.000 evra. Ipak, na ugovorima o putovanju, koje je Mitos doo sklapao sa putnicima, stoji drugi broj polise, neke iz 2022, koja odavno ne može biti važeća. Dakle, jasno je da imamo novi problem sa radom turističkih agencija i novi problem za putnike, i to na početku sezone - kažu naš sagovornik iz ovog Udruženja.

Foto: Shuterstock

Prevareni putnici zbog lošeg poslovanja

Ovo je još jedan propust turističke inspekcije, smatraju potrošački stručnjaci, koja je dozvolila novom "Mitosu" da obmanjuje putnike, koristeći ime propalog Mitos travela.

- Čak i da to ime koristi na ugovorima, a javno i na svom sajtu, gde i danas stoji podatak da je to agencija "dobro poznati brend", sa 14 godina poslovanja... Danas se oglasilo i Globos osiguranje. Njihova obaveza će biti, ako Mitos doo ode u likvidaciju, da putnike isplati do visine od 50.000 evra zbirno. I to samo one putnike, koji imaju validnu dokumentaciju. Ako je zbir prodatih aranžmana veći u iznosu, putnici će biti obeštećeni srazmerno, odnosno neće dobiti povrat novca u celosti - napominju oni.

 

 

U "Efektivi" napominju da je i pre dve godine, sa radom krenuo sistem CIS (centralni informacioni sistem), u okviru ministarstva turizma, koji je predstavljen kao značajan napredak u sprečavanju prevara putnika.

U taj sistem, turističke agencije unose sve podatke o ugovorima koje sklapaju, a između ostalog, on je trebalo da omogući sprečavanje situacije da agencija proda više aranžmana, nego što je važeći limit polise koju ima. 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Nemanja

pre 3 meseca

Bravo za Yutu kako dobro stiti putnike,svaka cast Yuta je zrela za zatvaranje,pa oni su bili u blokadiiii,ljudi osvestimo se

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set