• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potošača

20.12.2017

09:08

PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!

Zaštitnik potrošača

PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!

Podeli vest

Mnogi građani ne mogu da besplatno poprave uređaj u dodatnom garantnom roku jer ih niko nije obavestio da moraju da se registruju putem interneta kako bi ostvarili ovo pravo

Zakonska garancija na tehničku robu je dve godine. Međutim, proizvođači, u trci za kupcima, nude produženi garantni rok, uglavnom na pet godina. Ipak mnogi ne uspeju da ostvare to pravo jer je ta pogodnost uslovljena onlajn prijavom, o čemu mnogi kupci nisu obavešteni. Jedna od žrtava zamki produžene garancije je i Gordana Jelinek, koja je kupila "indesit" mašinu za pranje veša.

- Za "indesit" sam se opredelila zato što sam imala pozitivno iskustvo sa njihovom mašinom za sudove i šporetom, ali i zato što su davali garanciju od pet godina. Prva mašina koja mi je stigla imala je fabrički defekt. Obavestila sam prodavca i oni su mi doneli novu, bez ikakvih problema. Mašina je radila dve i po godine i pokvarila se. Obratila sam se servisu i oni su mi rekli da pošto uređaj nakon kupovine nije prijavljen onlajn, da garancija važi samo dve godine, a ne pet. Meni to niko nije rekao od prodavaca, niti ja imam u kući kompjuter da to mogu da uradim, ali osnovni problem je što nisam bila obaveštena da to uopšte treba da uradim - priča Gordana.

NAMERNO PRAVE I PRODAJU NAM UREĐAJE KOJI SE BRZO KVARE! Bela tehnika traje koliko i garancija!

Kako kaže, u prodajnom objektu na mašini je bilo istaknuto krupnim slovima da garancija traje pet godina.

U uputstvu koje sam dobila uz "indesit" mašinu na srpskom nigde nije pisalo da treba da se prijavim, niti me je o tome obavestio prodavacGordana Jelinek

Preventivni servis za 10 evra

Produženu garanciju od četiri godine (dakle ukupno šest) dobijate i za kupovinu "asus" laptopova. Međutim, osim toga što morate da se prijavite onlajn, morate ispuniti još niz uslova, između ostalog i da jednom godišnje odnesete laptop u "Nepo servis" na preventivni pregled koji se naplaćuje 10 evra. Međutim, pomenuti servis je nadležan za besplatnu popravku samo u toku produžene garancije, dakle tek nakon što prođu dve godine od kupovine. U prve dve godine laptop će vam servisirati ovlašćeni servis, koji će vam odbiti reklamaciju zbog toga što je u tom periodu neko drugi otvarao i servisirao vaš uređaj.

- U uputstvu koje sam dobila na srpskom nigde nije pisalo da treba nešto dodatno da uradim, da se prijavim ili bilo šta drugo, niti me je o tome obavestio prodavac. Pokušala sam da se nekako dogovorim. Rekla sam da to nije korektno, da nije u redu, da nije poslovno. Rekli su mi da to nema veze s njima, da oni samo postupaju onako kako treba da rade i da je garancija dve godine ukoliko se nisam registrovala kao kupac na sajtu - kaže ogorčena žena i dodaje:

- Rečeno mi je da imam garanciju od pet godina, a ako ne mogu da ostvarim to pravo, neću više kupovati njihove proizvode, a svim svojim prijateljima i rodbini reći ću da bojkotuju "indesit". Na proizvodu ne piše ništa osim toga da je garancija pet godina, ne pominje se nikakva prijava. A ako je to već potrebno, zašto to ne uradi prodavac ili bar da obavesti kupca o tome? - pita se Gordana i dodaje da joj je jasno da je sve to igra da bi obmanuli potrošače.

- Bar da je na toj nalepnici gde je pisalo da garancija važi pet godina makar sitnim slovima imalo nekakvo obaveštenje da treba da se prijavimo da bi garancija važila pet godina - to bi bilo u redu. Međutim, na tome nije pisalo ništa. Znači da svesno obmanjuju potrošače.

"Indesit" nije jedini koji na ovaj način zavarava kupce. Produžena garancija dobija se i za "virpul", "ariston", kao i "hotpoint" uređaje. Daljim istraživanjem utvrdili smo još jedan podatak o kom kupci ništa ne znaju. A to je da zapravo, ako se i prijavite onlajn kako biste ostvarili pravo na produženu garanciju, postajete klijent Unika osiguranja.

Ekipa Zaštitnika potrošača sa ljudima iz Udruženja "Zaštita potrošača" obišla je prodajne objekte u kojima se nude proizvodi sa produženom garancijom. Kada smo se raspitivali na licu mesta, nigde nas niko, baš kao ni Gordanu, nije obavestio da moramo da registrujemo kupljeni proizvod u roku od mesec dana, kao ni to da su osigurani kod Unika osiguranja. Na proizvodima je samo bilo zalepljen amblem na kome piše da je garancija produžena i da traje pet godina.

Ovlašćeni uvoznik i prodavac "Indesit" i "hotpoint-ariston" uređaja, kompanija "Tandem", tvrdi da svim kupcima, kao i maloprodajnim objektima prosleđuju podatke o predstojećim promocijama koje im pošalje predstavništvo proizvođača, kao i promotivni materijal.

- Vinjete treba staviti na proizvod koji podleže promociji, te da na vidnom mestu postave odluku o promociji (kako zakon nalaže), a u slučaju da je kupac nepismen ili iz nekih drugih razloga ne može pročitati sadržaj nalepnice ili odluke u prodajnom objektu, trgovci usmeno informišu kupca o promociji. Ovo je obavezno u našim maloprodajnim objektima i tako se i postupa - poručuju iz "Tandema".

EVO KAKO NAS U IKEI PRAVE BUDALAMA! Kad fiskalni račun izbledi, GARANCIJA NE VAŽI!



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
NikolaKBgd

pre 6 godina

Svaka castxsto ste im lupili besplatnu "reklamu"! E,sad ce se cesu i gde ih ne svrbi...

Lala iz Banata

pre 6 godina

Не губите време....Правац на суд...!! Добијате сигурно спор...!!

Vladimir St

pre 6 godina

Komsija je serviser bele tehnike koji je radio u Nemackoj a radi i ovde i rekao mi je da Indesit i Candy bela tehnika koja se prodaje pod istim oznakama koja spolja izgleda isto i ima istu cenu u Nemackoj i ovde su dve razlicite price po kvalitetu kada se masine otvore. Nama se prodaju mnogo nekvalitetniji proizvodi.

Milan

pre 6 godina

Ja sam ovih dana u Tehnomaniji kupovao whirpool i elektrolux belu tehniku i uredno sam dobio informaciju da produžena garancija važi samo ako se registrujem na odgovarajućem sajtu.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set