• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

03.09.2019

16:35

NE DOPUSTITE DA VAS SBB PRAVI BUDALAMA: Za svaki prekid, po zakonu su dužni DA VAM UMANJE RAČUN!

Zaštitnik potrošača

NE DOPUSTITE DA VAS SBB PRAVI BUDALAMA: Za svaki prekid, po zakonu su dužni DA VAM UMANJE RAČUN!

Podeli vest

Nema dana da najmoćniji operater ne uskraćuje ljudima TV i internet signal iz raznoraznih razloga

Najmasovniji problem dogodio se prošle nedelje, zbog čega bi po zakonu ljudima morali da umanje račune, baš kao i svaki put kad imaju prekid

Kompanija SBB već godinama krši zakon, zbog čega je svoje korisnike oštetila za nekoliko milijardi dinara!

Naime, ovaj kablovski i internet operater svakoga dana, zbog radova i kvarova na mreži, ima prekide emitovanja signala u nekom delu Srbije (što se jasno može videti po najavama na njihovom zvaničnom sajtu i Tviter nalogu), a to vreme koje korisnici nemaju signal ne odbija od krajnjih mesečnih računa, uprkos tome što Zakon o zaštiti potrošača jasno propisuje da to mora da se radi i da nikome ne sme da se naplati usluga koju nije dobio.

Foto: Informer ZP

 

Jedan takav slučaj dogodio se prošle nedelje, 25. avgusta, kada su telefone i mejl našeg lista preplavili čitaoci koji su se žalili da ceo dan nemaju signal ni kablovske televizije ni interneta ni telefona i da se uz to niko iz SBB ne javlja na telefon za žalbe i prijave kvara, niti odgovara na poruke na društvenim mrežama.

Kolektivna tužba
"Efektiva" je odlučila da sačeka račune za ovaj mesec i, ukoliko ne budu umanjeni, podići ćemo kolektivnu tužbu protiv SBB
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

 

Zbog ovog prvorazrednog skandala predstavnici potrošača su za naš list rekli da bi pod hitno trebao da reaguje RATEL kao nadzorni organ, tržišna inspekcija, ali i komisija za zaštitu konkurencije i da SBB izreknu drakonsku kaznu, oduzmu nezakonito stečen profit i nateraju ga da stotinama hiljada svojih klijenata isplati odštetu koja iznosi milijarde dinara.

Najdalje je otišlo udruženje "Efektiva", koje nam je obećalo da će sačekati da ljudima stignu računi za avgust i da će, ukoliko SBB i ovaj put ne umanji račun svima koji nisu imali signal, podići kolektivnu tužbu protiv ove kompanije.

Pomozite nam da
sprečimo bahatost

Koliko su korisnici SBB bili besni i frustrirani prošlog vikenda, najbolje pokazuje jedan od velikog broja mejlova koje smo dobili u nedelju i koji nam je poslao Branko Ilić.
 
- Obraćam vam se ovim putem jer mislim da vi nekako možete da utičete na bahato i bezobrazno ponašanje SBB kablovskog i internet provajdera. Naime, jutros oko osam sati je SBB samo nestao.
Niko od korisnika nema ni TV signal, ni telefonsku liniju, ni internet. Ni televiziju nismo u mogućnosti da gledamo jer je SBB ukinuo analogni signal. Njihov broj 19900 nije u funkciji, na Fejsbuku i Tviteru im ljudi pišu, ali oni ništa ne odgovaraju.
Blago rečeno, ovo je užas kako se ponašaju. Molimo vas da stupite u kontakt sa nekim iz SBB ne bismo li dobili bilo kakvo objašnjenje - napisao nam je Ilić, samo jedan u "moru" nezadovoljnih korisnika.

Predsednik udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović rekao je da potrošači ne smeju da ispaštaju zbog toga što SBB nije u mogućnosti da im obezbedi signal i da moraju da budu obeštećeni.

- Zakon o zaštiti potrošača je propisao da ne sme da se naplaćuje usluga koju neko nije dobio. U ugovorima za kablovsku televiziju i internet jasno je naznačeno da će potrošači tu uslugu imati 24 sata svakoga dana u mesecu. Ako tu uslugu nisu imali sve vreme, provajder je obavezan da napravi obračun i da im srazmerno umanji mesečni račun.

Pa ne mogu i ne smeju potrošači da ispaštaju zato što SBB zbog kvara ili iz bilo kog drugog razloga nije sposoban da im obezbedi signal. Zamislite sada, prodali ste neograničen internet ili kablovsku i 15 dana imate kvar i nikom ništa. To je nedopustivo i svi potrošači moraju da budu obeštećeni ili da im na neki drugi način bude kompenzovano što nisu dobili uslugu koju plaćaju - rekao je Gavrilović i dodao:

- Savetujem potrošače da prvo pošalju dopis SBB i da ih upozore da krše Zakon. Ukoliko to ne urodi plodom, imaju pravo da tuže ovu kompaniju. Jedan od glavnih dokaza je što oni sami na Tviteru i svom sajtu svakoga dana po nekoliko puta najavljuju prekide. Zbog velikog broja pritužbi potrošača iz cele Srbije, pogotovo u nedelju 25. avgusta, "Efektiva" je odlučila da sačeka račune za ovaj mesec i, ukoliko ne budu umanjeni, podići ćemo veliku kolektivnu tužbu protiv SBB - jasan je Gavrilović.

Foto: Informer ZP

 

Sa njim se slaže i predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević, koji kaže da su drakonske kazne jedini način da se stane na put ovakvom nepoštenom poslovanju SBB, koje je poslednjih godina postalo uobičajeno.

 

SUROVA OBMANA KORISNIKA INTERNET TV-a! Brutalna SBB prevara sa EON platformom!

- Zakon je jasan. Ne treba potrošači da se žale nego svi oni moraju po automatizmu da smanje račune za onoliko koliko nisu pružali uslugu. I to radi kompjuter i to sve firme za tu vrstu usluga imaju i primenjuju osim SBB, koji već dugo igra na kartu da će potrošači dići ruke i da neće hteti za te iznose da ulaze u sporove. Jedini oni misle da su iznad zakona i da su jači od države i to ne sme da im se dopusti.

(VIDEO) NAROD SE POBUNIO PROTIV TAJKUNA! Građani tvrde da SBB krade struju za svoje uređaje!

Neophodne su rigorozne mere i kazne da bi ova kompanija prestala sa nepoštenom poslovnom praksom, koju praktikuju već godinama. Pored RATEL, koji je nadzorni organ i tržišne inspekcije, neophodno je da reaguje i komisija za zaštitu konkurencije. SBB se mora oduzeti sav ekstraprofit koji je dugo sticao na ovaj način.

Uz to neophodno je da se potrošači obeštete. Verujte mi, to su sume u milijardama dinara i država mora da ih natera da shodno zakonu to isplate - oštar je Bogosavljević.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Bozidar

pre 5 godina

Pred kraj juna, prestao je da radi fiksni telefon mts. Cela zgrada, i jos dve u komsiluku. Na pitanje kada ce biti popravljeno, rekli su da ne znaju. Nedelju dana fiksni (a samim tim i internet ko ima ADSL) nije radio. Ni izvinjenje, ni umanjenje racuna...

Abe

pre 5 godina

A Supernova??? Ništa bolji nisu. Stalni prekidi signala, kako TV tako i internet, ali u ugovoru koji sklapaju sa nama korisnicima usluga navedeno je da imamo pravo na umanjenje troškova plaćanja samo ukoliko TV i internet signala namamo 48 sati neprekidno. Naravno da je to diskriminatorski ugovor koji su korisnici primorani da potpišu, posebno u gradovima, a to je operatorima omogućeno time što država nije i izgleda ne želi zakonom da uredi tu oblast, a sami kablovski operatori imaju u pojedinim gradovima monopol i to bahato koriste. Pored toga, plaćamo i TV pretplatu, a njihov signal primamo preko operatora, dakle, građani plaćaju operatoru signal koji im RTS također naplaćuje. Kod nas su televizija i distribucija signala (TV i internet) potpuno neuređeni i niko ništa ne preduzima da se to uredi, te zbog toga to i jeste tako.

SS

pre 5 godina

E pa to gospodo ne važi u ovoj banana državi,j*be i potkrada ko kako hoće ovaj običan naivan narod.

nedeljko

pre 5 godina

SBB nam uvali bezvezni kanal i podigne cenu a i ne pita nas da li to želimo.Ovi nas pljačkaju,uvek neki prekidi.Molim državu da reaguje i ovo zlo stavi pod kontrolu.Pozdrav za patriote.Nedeljko Gelić

Doca

pre 5 godina

Dovedite Supernovu u kš I odmah napuštam sbb.

Miodrag

pre 5 godina

Najljubaznije Vas molim da i\mi navedete član Zakona o zaštiti potrošača na koji u tužbama možemo da se pozovemo na stavke oko umanjenja računa zbog stvari navedenih u Vašem tekstu. Srdačan pozdrav

milovan

pre 5 godina

Drzava im to omogucila. Ili bolje receno nedrzava. Kada oni kradu struju,koriste tudju imovinu itd. I drzava im to tolerise.Sto ih neopali kao sto ameri rade sa par stotina miliona eura. E nebi vise. Ali Srbija je to. Vrana vrani oci nevadi.

DANILO

pre 4 godine

SBB je porukama na tv hvalospevno poklanjao ljudima otkljucano vise kanala na tv , i uzimanje filmova iz video kluba besplatno.Kako bi pomogao svima koji sede kod kuce u vanrednoj situaciji.Racun za mart u sebi ima iznajmljene filmove. Vrhunac, svih vrhunaca obesti i kradje.

igor roza

pre 2 godine

koristio sam veratnet internet , sbb ga je preuzeo znaci net je tako nestabilan ping skace i preko 300 zovem ih samo skidaju krivicu sa sebe evo pola godine cekam da mi posalju novi ugovor za pojacan net u paketu sa kablovskom neodgovorni i zavlace ukratko LOPOVI , toliko od mene precicu na mts a ovi iz sbba se prevrcu u krevetu kadgod zakuca net jer kunem i psujem zestoko a to je cesto haha

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set