• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A.C. - K.M.

29.10.2019

15:06

OBMANA! OMV JEFTINIM TRIKOVIMA REKLAMIRA NAJSKUPLJE GORIVO: MaxxMotion čuva motor, ali samo u novim automobilima!

Zaštitnik potrošača

OBMANA! OMV JEFTINIM TRIKOVIMA REKLAMIRA NAJSKUPLJE GORIVO: MaxxMotion čuva motor, ali samo u novim automobilima!

Podeli vest

Čuvena naftna kompanija velikim slovima tvrdi da će vam, ukoliko koristite ovo njihovo najskuplje gorivo, motor raditi bolje i imati duži životni vek* Sve bi bilo u redu da sitnim, nečitkim slovima ne piše da se to odnosi samo na vozila najnovije generacije i da zavisi i od stanja motora i načina vožnje

Reklama kompanije OMV za njihovo gorivo "MaxxMotion" najobičniji je mamac za lakoverne kupce! Naime, na ovoj reklami čuvena naftna kompanija velikim slovima tvrdi da će vam, ukoliko koristite ovo njihovo najskuplje gorivo, motor raditi bolje i imati duži životni vek!

To bi sve bilo za svaku pohvalu da pored tvrdnje ne stoji zvezdica, a da u fusnoti sitnim slovima ne piše da se to odnosi samo na vozila najnovije generacije i da zavisi i od tehničkog stanja motora i od načina vožnje, piše Zaštitnik potrošača

Miloš Pavlović i 'Audi'
u prevarnoj reklami

Pored toga što prevarnom reklamom obmanjuju potrošače, naftna kompanija OMV za ovu lažnu kampanju koristi i jednog čuvenog automobilistu i poznati automobilski brend.

Tako se u neistinitim reklamama pojavljuju Miloš Pavlović i nemački 'Audi', koje OMV iskorišćava u svrhe prevarnog marketinga.

U prevodu, ovo gorivo "poboljšava rad i omogućava duži životni vek" samo na najnovijim automobilima sa najboljim motorima, koje vozi možda jedan odsto ljudi u Srbiji. Da sve bude gore, ova napomena, koja je zapravo i ključna, u reklami je napisana više od pedeset puta manjim fontom nego što je glavni deo reklame i nemoguće ju je pročitati ako ne koristite neko optičko pomagalo, poput lupe ili durbina, u slučaju da je reč o bilbordu.

Stručnjaci i predstavnici udruženja potrošača su za Zaštitnik potrošača objasnili da je reklama kompanije OMV klasična prevara i dovođenje potrošača u zabludu jer kupci misle da kupuju nešto što će pomoći njihovom motoru, a u stvari se to odnosi samo na mali broj najnovijih vozila. Uz to, oni apeluju na državu da što pre dopuni zakon i da se propiše minimalan font slova na reklami kako ne bismo dolazili u ovakvu situaciju da glavne informacije vezane za proizvod potrošači ne mogu ni da pročitaju.

Foto: Shutterstock

 

Navođenje kupaca

Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida smatra da je kompanija OMV reklamom za "MaxxMotion" gorivo obmanula svoje kupce.

- Svakako da je OMV ovakvim reklamiranjem obmanuo svoje kupce i naveo ih na lošu ekonomsku odluku. Svi znamo da potrošači, nažalost, čitaju samo ono što je napisano krupnim slovima, a na napomene ne obraćaju pažnju, pogotovo ako su sitno napisane. Trgovci su vrlo vešti i koriste to.

Mora da reaguje Komisija za zaštitu konkurencije. Tu kazna ide i do 10 odsto ukupnih prihoda, što su cifre u desetinama i stotinama miliona evra
Pokret potrošača Srbije

Živimo u takvom vremenu da svi gledamo da uštedimo koji dinar gde god možemo i kada potrošač pročita da će ovo gorivo produžiti životni vek njegovog automobila, odmah će se zalepiti i bez razmišljanja kupiti. Tek kasnije će uvideti da se ova reklama zapravo ne odnosi na njegov automobil - objašnjava Vida i dodaje:

- Da se razumemo, kompanija OMV nije prekršila zakon, jer zakonom i nije propisan minimalni font slova koje moraju da koriste, ali su svesno ispisali napomene tako sitno da ne može da se pročita.
Sa njom je saglasan i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović.

On apeluje na potrošače da ne nasedaju na ovakve reklame, već da se pre kupovine dobro informišu o samom proizvodu.

- Reklama OMV za "MaxxMotion" goriva klasična je obmana i dovođenje potrošača u zabludu! Ne možeš da reklamiraš da tvoje gorivo čuva i produžava životni vek motora, ako se to odnosi samo na mali broj najnovijih automobila. Svaki čovek koji vidi ovu reklamu otići će i kupiti ovo gorivo iako neće dobiti ono što mu je na reklami obećano - kaže Papović i dodaje:

 

 

- Da ne spominjemo to što su napomene na reklami ispisane tako da se ne mogu ni pročitati! To nikako ne sme da se radi. Ako su slova na reklami dovoljno velika da svi mogu da pročitaju poruku koju im upućujete, onda i napomene moraju biti vidljive da bi potrošači znali o čemu se tu radi. Sigurno je da su u OMV namerno tako sitno napisali napomene da potrošači ne bi mogli da ih pročitaju. Zato mi stalno apelujemo na potrošače da čitaju sve deklaracije i napomene i da se, pre nego što nešto pazare, dobro informišu o tom proizvodu.

Minijaturna slova

U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije tvrde da je reč o prevarnim radnjama i da je u nečitljivu fusnotu stavljena krucijalna stvar, čime se svi potrošači dovode u zabludu.

- U ovoj reklami je više nego očigledno da imamo elemente prevarne radnje. Prikrivene su suštinske informacije za potrošača i time je on doveden u zabludu. Kada vidite samo reklamu, pomislite da to gorivo omogućava duže trajanje motora i njegov bolji rad na svakom automobilu, a ako nekako pomoću lupe ili mikroskopa i uspete da pročitate nečitljivu fusnotu, shvatite da se to odnosi samo na najnovije automobile, sa najboljim motorima koji se pažljivo voze.

Foto: Shutterstock

 

Krivi i oglašivači koji dozvoljavaju ovakve reklame

 

U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije smatraju i da je deo krivice i na oglašivaču, koji nije smeo da dozvoli i objavi ovakvu reklamu.
- Vlasnici svih mesta za oglašavanje imaju obavezu da vode računa o reklami koju objave. Ne možete da dozvolite bilo šta. U ovom slučaju su i oni morali da reaguju i da ne prihvate reklamu jer napomena ima previše sitna slova i ne vidi se. Ako se dopuni Zakon, i oni moraju da budu kažnjeni uz firmu koja objavljuje reklamu - smatraju u Pokretu. 

Pa najnoviji i najskuplji automobili već imaju motor koji će dugo da traje i ne treba im njihovo gorivo. Uz to što su sve ove stvari napisane minijaturnim slovima, koja ne mogu da se pročitaju, moramo da napomenemo da one ne bi smele ni da budu u fusnoti jer su od presudnog značaja za to da li će neko kupiti to gorivo ili neće.

 

 

Jer zbog čega bi ljudi kupovali gorivo koje je skuplje od drugih kada ono deluje samo na najskuplje automobile sa najboljim motorima što ima tek dva odsto ljudi u Srbiji? Znači, 98 odsto vozača sa ovim gorivom ne stiče nikakvu prednost za svoj automobil - objašnjavaju u ovom Udruženju i dodaju da OMV sa ovakvim oglašavanjem predstavlja i nefer konkurenciju:

- Knjiški primer nefer konkurencije. Zamislite koliko je ovo nepošteno prema svim ostalim naftnim kompanijama koje se pošteno oglašavaju. I kupci ne odu kod njih da kupe nego u OMV, jer se "upecaju" na laž. U ovakvim situacijama mora da reaguje Komisija za zaštitu konkurencije.

Svakako da je OMV ovakvim reklamiranjem obmanuo svoje kupce i naveo ih na lošu ekonomsku odluku
Vera Vida, CEPS

Tu kazna ide i do 10 odsto ukupnih prihoda, što su cifre u desetinama i stotinama miliona evra. Konstantno pričam da jedna takva odluka mora napokon da se donese, i to prema nekoj velikoj i jakoj firmi kako bi i sve one manje shvatile da moraju da poštuju zakon.

Oni pozivaju i državu da što pre dopuni Zakon i da propiše kolika smeju da budu minimalna slova i tvrde da za takav posao treba izuzetno malo vremena kada postoji volja.

- Dajte nam tri dana i rešićemo ovaj problem. Tu tržišna inspekcija mora da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o oglašavanju, pa čak i Zakon o informisanju i da traži da se zakonski odredi minimalna dozvoljena veličina slova.

 

 

Slobodno mogu da se ugledaju na Zakon o bezbednosti hrane i naprave nešto slično jer je tamo sve taksativno napisano koliko šta sme da bude. Tako bismo za kratko vreme mogli da izbegnemo ovako skandalozne stvari da potrošači ne mogu da pročitaju napomenu u kojoj su zapravo krucijalne stvari u vezi sa proizvodom. T

Tada bi se odmah zabranjivala reklama i izricala višemilionska kazna - predlažu u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača: Zastitnikpotrosaca.rs

 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Neće niko da zapuca, pokušavaju da zarade neki politički poen! Vučić o izjavi Marinike Tepić da je počeo građanski rat
Politika

Neće niko da zapuca, pokušavaju da zarade neki politički poen! Vučić o izjavi Marinike Tepić da je počeo građanski rat

Vučić je odgovorajući na pitanje kako komentariše izjavu potpredsednice Stranke slobode i pravde Marinike Tepić da je počeo građanski rat i da treba da se zapuca, rekao da mu je žao tih ljudi, a da on već razmišlja o razgovorima koji ga očekuju, pre svega sa novoizabranim predsednikom SAD Donaldom Trampom i sa drugim zvaničnicima sledeće nedelje i da ne želi time da se bavi.

07.11.2024

18:31

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set