NE POŠTUJU PRAVILA KOJA SAMI PROPISUJU: Ikeinu politiku "365" okačite mačku o rep, to je TIPIČAN PRIMER LOŠE POSLOVNE PRAKSE!
Podeli vest
To što švedska robna kuća privlači kupce sa opcijom zamene proizvoda ili povraćaja novca u roku od godinu dana, a na koju je zakon ne obavezuje, samo je šarena laža, jer u praksi zaposleni to odbijaju
Ukoliko mislite da u robnoj kući "Ikea" zaista imate rok od 365 dana da vratite proizvod i dobijete novac nazad kao što propagiraju, grdno ste se prevarili, jer je u praksi potpuno drugačije!
Sve ovo predstavlja kršenje zakona i mora biti najoštrije sankcionisano, poručuju za naš list predstavnici najvećih potrošačkih udruženja
23.06.2020
15:25
Naime, prema politici ove švedske kompanije, kupljeni proizvodi na teritoriji Srbije mogu se vratiti u roku od 365 dana od dana kupovine, isporuke ili preuzimanja proizvoda, bez obzira na način kupovine.
Ukoliko u pravilniku stoji da potrošač ima 365 dana da vrati proizvod, to robna kuća mora da ispoštuje! To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu - NOPS
Pored toga, jasno stoji istaknuto da se u povraćaj stvari ne podrazumevaju samo korišćeni tekstili, proizvodi kupljeni na poslednjim akcijama, hrana, baterije... (pogledajte tabelu).
Međutim, uprkos jasno istaknutim pravilnicima, zaposleni u ovoj firmi nimalo to ne poštuju, pa čak i kada poželite da vratite potpuno nov, nekorišćen proizvod.
Loša praksa
Na ovakvu lošu poslovnu praksu ukazala nam je i Beograđanka Sanja Ć., koja nije mogla da vrati kupljene česme u "Ikei".
- Prvo bih istakla da sam najveći fan ove robne kuće i da gotovo sve proizvode tamo kupujem. Tako sam odlučila da i prilikom opremanja kuće tamo sve kupim. Međutim, ni slutila nisam da ću ovako proći i da ću naići na ovoliku dozu neprofesionalizma i neljubaznosti. U septembru prošle godine kupila sam dve česme i platila ih oko 20.000 dinara. Uporedo sa gradnjom kuće, spremali smo jedno po jedno za opremanje.
Foto: Informer/Zaštitnik potrošača
REKLI PA POREKLI: Sve jasno piše na Ikeinom sajtu
Bile su u prodaji i nisam želela da ih propustim. Bojala sam se da ih možda neće biti. Međutim, kao i svi radovi, i naši su se odužili, nismo sve stigli, a posle toga došla je i korona. Tek pre oko mesec dana došla su na red kupatila, kada smo shvatili da nam kupljene česme ne odgovaraju.
Nisam mnogo brinula, jer sam ih kupila u "Ikei", koja ima svoju poslovnu politiku da u roku od 365 dana možete da vratite proizvod, važno je samo da nije upotrebljen - započinje svoju priču Sanja i nastavlja:
- Česme nismo bukvalno ni takli. Čak smo otvorili samo jednu kutiju, nismo ni probali da ih montiramo, jer je majstor odmah video otvor koji nije odgovarao našim instalacijama. Druga nije bila ni otvorena. Otišla sam sa dve kutije i fiskalnim računom u "Ikeu".
Iz politike povrata se isključuju:
• korišćeni tekstili i svi tekstili koji su van originalnog pakovanja
• korišćeni dušeci preko roka za isprobavanje (90 dana, dušek možeš zameniti isključivo za drugi dušek i samo jednom)
• proizvodi izmenjeni na zahtev kupca (tekstili, zavese, radne ploče po meri)
• IKEA elektronske kartice, poklon-kartice i vrednosne kartice
• biljke, proizvodi kupljeni na odeljenju "To je što je", hrana i baterije
Prva namera mi je bila da nađem nešto slično, a ukoliko nema, da tražim povraćaj novca. Onda je usledio šok! S obzirom da nisam mogla da nađem adekvatnu zamenu, došla sam po povraćaj novca. Međutim, radnica mi je bez pardona rekla da nemam pravo na pun iznos novca, jer je kutija otvorena?!
Kada sam je pitala kako bih inače znala da mi proizvod ne odgovara da ga nisam otvorila, a zatim joj i objasnila da česme nismo ni vadili iz pakovanja, nije bila voljna ni da da me sasluša već se pozivala na nekakvu politiku firme.
Naravno da nisam htela da me zakinu i da mi vrate deo novca, jer sam sve uradila po pravilu, a njihov rok je 365 dana. Uostalom, to nije mali iznos. Nije fer i velika je nepravda. Tako da ću potražiti pomoć nekih organizacija potrošača i pravnika - izričita je naša sagovornica.
Obmana potrošača
Domaći stručnjaci smatraju da je ovo obmana potrošača i nepoštovanje Zakona o reklamaciji! U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) napominju da je ovo tipičan primer loše poslovne prakse!
- To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Ukoliko u pravilniku stoji da potrošač ima 365 dana da vrati proizvod, to robna kuća mora to da ispoštuje! To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Uostalom, nigde se ne navodi da proizvod ne sme biti otvoren.
Kako bi se inače reklamacija izvršila da kupac nije pogledao šta je u pakovanju?! Zaista jedno loše poslovanje - ističu u NOPS. Iz kompanije "Ikea" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nije to IKEA od pre 30 godina .. shvatite .. dolaze tamo gde nikada nisu bili jer gube trziste tamo gde su ranije poslovali . . gube jer je kvalitet opao ..
Kako nezvanično saznajemo, nasilnik Miša Bačulov izlazi na slobodu jer mu je Apelacioni sud, tačnije veće u kojem sedi sudija blokader Miodrag Majić, ukinulo pritvor iako se tereti za teško krivično delo i postoji opasnost da će ga ponoviti.
Vujo Ilić sa Instituta za filozofiju i društvenu teoriju gostovao je na opozicionoj televiziji N1 i potvrdio reči predsednika Srbije Aleksandra Vučića da će naredna godina biti najbolja u istoriji naše države.
Advokat Nikole Selakovića, Vladimir Đukanović, oglasio se na svom Iks nalogu i obratio drugim advokatima koji komentarišu i mešaju se u slučajeve u kojima nisu angažovani da to ne rade!
Kako nezvanično saznajemo, nasilnik Miša Bačulov izlazi na slobodu jer mu je Apelacioni sud, tačnije veće u kojem sedi sudija blokader Miodrag Majić, ukinulo pritvor iako se tereti za teško krivično delo i postoji opasnost da će ga ponoviti.
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Profesor srednje Elektrotehničke škole "Mihajlo Pupin" u Novom Sadu B.B. (60) uhapšen je jer se sumnja da je učenicima pokazivao pornografski sadržaj, a tim povodom se oglasio Erdmidin Elezović, direktor škole.
Tokom poslednjeg dana državne posete Kini, francuski predsednik Emanuel Makron neočekivano se odvojio od kineskog obezbeđenja i potrčao ka grupi studenata ispred Univerziteta Sečuan u Čengduu, prikazuje snimak francuskog kanala BFMTV.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Većina nas prostor ispod kreveta koristi privremeno skrovište za stvari. Feng šui stručnjaci upozoravaju da pet stvari nikako ne treba držati, jer privlače nesreću u dom.
Dramatična reakcija jednog psa nakon što čuje svoje ime tokom ključne scene u popularnoj seriji "Stranger Things" nasmejala je milione korisnika TikToka.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar