• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potrošača

17.03.2021

16:20 >> 16:24

AUTOMOBILSKI GIGANT OPOZVAO JOŠ TRI MODELA!  Nove "mečke" su opasne po život

Zaštitnik potrošača

AUTOMOBILSKI GIGANT OPOZVAO JOŠ TRI MODELA! Nove "mečke" su opasne po život

Podeli vest

Reč je o putničkim modelima S i C klase, kao i jednom teretnom "sprinteru", u kojima je utvrđena fabrička greška na upravljačkom i kočionom sistemu

Vlasnici "Mercedesovih" vozila u Srbiji ponovo su u problemu. Naime, kompanija je objavila još tri nova opoziva, što je ukupno 46 za samo godinu dana. Da problem nije naivan, ukazuje to što greške na tri modela predstavljaju rizik od povreda, pa čak i od fatalnog ishoda.

Ovo upozorenje stiglo je preko portala NEPRO, sistema za brzo uzbunjivanje Ministarstva trgovine, koji se aktivira uvek kada se na tržištu Srbije nalazi neki problematičan proizvod.
Na pomenutom portalu nalaze se čak tri upozorenja za "mercedes", koja su objavljena istog dana. Reč je o putničkim modelima S i C klase, kao i jednom teretnom "sprinteru".

Foto: Shutterstock

Prvi sporni modeli pripadaju C klasi, a to su EQC i GLC. Na njima je utvrđeno da postoji problem sa svežnjem kablova na upravljačkom sistemu, koji zbog proizvođačke greške može da propusti vlagu i tako blokira servo uređaj za upravljanje.

Majstor: Neobjašnjivi kvarovi

Majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su "Mercedesova" vozila specijalnost nedavno nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.
- U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove "Mercedesove" limuzine i džipove, što koštaju od 70.000 do 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina ili su čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije u zavisnosti od toga koji brend kupiš, nego kakav ti automobil "skinu" sa fabričke trake - rekao nam je ovaj majstor, koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.

Drugo sporno vozilo je "mercedes-benc" model S klase, koji takođe ima problem sa upravljačkim sistemom, koji zbog lošeg spoja šipki može da se zaglavi i dovede do nezgode.

Kod kombija "sprinter" postoji mogućnost da je spoljni deo kočionih creva na osovini oštećen tokom proizvodnje, zbog čega kočioni sistem može da otkaže.

Da je ovaj auto-gigant u ozbiljnom problemu, i da više nije sinonim za kvalitet, ukazuje podatak da je samo za 11 meseci objavljen opoziv čak 43 modela.
Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.

- Razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom i onda, da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova, i onda su greške na automobilima neminovne - kaže Piroški i dodaje:

- Velike i slavne kompanije, kao što je i "Mercedes", zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto, i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.


 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Zoki

pre 3 godine

Za neobavestene i nazovi majstore, naravno da se desava na novija auta, ranije je nov auto testiran 10 i vise godina a elektronike nije bilo ili vrlo malo, dok sada na svakih dve godine novi auto. I to ne znaci da su kvatovi vec mere predostroznosti koje se mogu javiti u praksi. To je kod svih proizvodaca i niste neobicno na zapadu,gde jos obaveste vlasnike i ne kosta nista u Srbiji nebi ni obavestili.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set