• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

09.09.2021

17:56

OPREZ! KONAČAN CEH TRI PUTA VEĆI! Kad "Glovo" dostavlja, račun može da šokira!

Shutterstock/Zastitnik potrosaca

Zaštitnik potrošača

OPREZ! KONAČAN CEH TRI PUTA VEĆI! Kad "Glovo" dostavlja, račun može da šokira!

Podeli vest

Beograđaninu S. Đ., umesto 560 dinara, koliko je pisalo prilikom porudžbine, traženo je da plati 1.460 dinara za hranu koju je poručio iako ga niko nije obavestio da su mu troškovi dostave dvostruko veći od cene porudžbine

Ukoliko naručujete hranu preko aplikacije "Glovo", nemojte se začuditi ako vam konačan ceh bude znatno veći nego što vam je pisalo prilikom porudžbine. Dakle, nije isključeno da vam kurir, kada stigne na vašu adresu, zatraži drastično veću svotu novca nego što je na aplikaciji pisalo da će vaša narudžbina koštati.

Domaći stručnjaci kažu da, prema našim propisima, potrošač mora biti upoznat sa konačnom cenom koja obuhvata i troškove isporuke pre nego što poruči hranu.
Beograđanin S. Đ. (ime poznato redakciji) naručio je hranu preko aplikacije "Glovo", ali nije ni sanjao da će mu dostava biti dodatno naplaćena i da će koštati mnogo više nego sama narudžbina.
- Imam mali nerazjašnjeni slučaj sa aplikacijom "Glovo". Poručio sam hranu preko ove aplikacije u iznosu od 560 dinara i kad mi je hrana stigla, na račun je dodato još 900 dinara za isporuku, iako je na aplikaciji pisalo da je isporuka besplatna. Odmah sam pozvao njihovu tehničku podršku i požalio im se šta mi se desilo. Međutim, oni su mi rekli da na sajtu piše da se isporuka za taj restoran naplaćuje ako je račun ispod 1.800 dinara, što je bilo u mom slučaju. Tačno je da to piše, ali piše na engleskom, i to sitnim slovima - započinje priču on i dodaje:

Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca

- Ono što je meni bilo merodavno kad sam plaćao uslugu jeste to da je ukupan iznos za uplatu bio 560 dinara. Kad god sam kupovao preko "Glova", ukupan iznos je uračunavao i trošak dostave. Ovaj put nije. Tražio sam da mi vrate mojih 900 dinara, ali oni to ne prihvataju. I sada kada opet probam da poručim, opet isti iznos dobijem - 560 dinara. Nikako nisam mogao da znam da je ukupan trošak čak 1.460 dinara!

Piše jedno, račun drugo

Kad mi je hrana stigla, na račun je dodato još 900 dinara za isporuku, iako je na aplikaciji pisalo da je isporuka besplatna
S. Đ., oštećeni kupac

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić smatra da je "Glovo" pogrešio i da bi bilo fer da potrošaču vrati novac.
- Za početak, obaveštenja na sajtu uvek, ali baš uvek moraju biti na srpskom jeziku! Može obaveštenje da bude istaknuto i na engleskom, ali obavezno mora isto obaveštenje biti napisano i na našem maternjem jeziku jer ne govore svi engleski. Takođe, prema našim zakonima, oni su u obavezi da pre nego što potrošač naruči hranu navedu konačnu cenu koja sadrži sve poreze, nadoknade i druge troškove uključujući i trošak dostave. "Glovo" bi morao da ispravi ovu grešku na svojoj aplikaciji, tako da sama aplikacija prepozna i na konačnu cenu doda troškove isporuke hrane ako oni postoje - kaže Bumbić i dodaje:

Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca

- Potrošač je tražio svoj novac nazad, ali su ga odbili. Ono što sada može da uradi je da im pripreti da će obavestiti inspekciju. U nekim slučajevima to može da navede kompaniju da vrati novac potrošaču. Ali ako ni to ne uspe, jedino rešenje je tužba. Međutim, najveći je problem što kupci u Srbiji u najvećem broju slučajeva ne žele da se bakću i "vuku po sudovima" za sitan novac. Takođe, slučaj treba prijaviti inspekciji. Oni će izaći na teren i utvrditi da li je bilo nepravilnosti. Kazna je između 300.000 i dva miliona dinara, a mogu i da im zatvore firmu na određeno vreme što bi ih najviše zabolelo, ali to se jako retko dešava. Ono što potrošači moraju znati jeste da inspekcija ne može naložiti "Glovu" da vrati pare potrošaču.
 

Prevara za prevarom: Hladna hrana, cene naduvane 

S. Đ. nije jedini koji je imao problema sa ovom službom za dostavu. Mnogi potrošači žale se da hrana naručena putem  aplikacije "Glovo" kasni.
- Dva puta sam imala problem sa njima. Prvi put hrana je isporučena sa 25 minuta kašnjenja i zbog toga je bila u nejestivom stanju i mogla je samo da se baci. Već pri sledećoj porudžbini ponovo je došlo do problema. Naime, hrana je trebalo da bude isporučena u 18:30, a kurir se nije pojavio dok sam ja bila na adresi bar još 20 minuta kasnije. Još gore, osoba koja je komunicirala sa mnom prvo me je ubeđivala da je kurir na mojoj adresi iako sam ja jasno rekla da nije s obzirom na to da sve vreme na mapi vidim gde je kurir i da li se kreće - ispričala je još jedna nezadovoljna mušterija.

Nenad Bumbić kaže da u njegovo udruženje sve češće stižu pritužbe kada su aplikacije za dostavu hrane u pitanju, neretko i na nezakonite postupke.

- Potrošači se često žale kako na "Glovo", tako i na ostale aplikacije za dostavu hrane. Uglavnom se žale što dugo čekaju hranu i što ona uglavnom u tim slučajevima stigne hladna, što je nedopustivo. Ipak, najveća zamerka odnosi se na cene. Potrošači su primetili da postoje brojni restorani i kiosci brze hrane za čije porudžbine piše da je dostava besplatna, ali je hrana skuplja nego kada jedeš u samom restoranu ili fast fudu. To se može podvesti pod prevarno oglašavanje jer reklamiraš besplatnu dostavu, a zapravo ona to nije jer je hrana skuplja - ispričao nam je Bumbić.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)
Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)

Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave kriminalističke policije, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, zaplenili oko 15 kilograma kokaina i uhapsili tri osobe zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.

22.12.2024

20:04

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set