• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. C. - M. M. D.

19.05.2022

20:36 >> 20:46

DA LI I VI IMATE PROBLEMA? Mobilni operater mnogima zagorčao život, KAKVA SU VAŠA ISKUSTVA?

Zaštitnik potrošača

DA LI I VI IMATE PROBLEMA? Mobilni operater mnogima zagorčao život, KAKVA SU VAŠA ISKUSTVA?

Podeli vest

U anketi koju je sprovelo udruženje "Efektiva" na stotine korisnika podelilo svoja loša iskustva sa novim mobilnim operaterom

Uprkos vapajima očajnih, razočaranih i besnih korisnika, poslovanje kompanije "Jetel" iz dana u dan ide od "zlog ka gorem"! To je potvrdila i javna anketa koju je sprovelo Udruženje potrošača "Efektiva" na društvenoj mreži Fejsbuk pod nazivom "Kakva su vam iskustva nakon prelaska sa 'Telenora' na 'Jetel'", a rezultati su zaista poražavajući!

Za samo nekoliko dana gotovo 300 korisnika "Jetela" ostavilo je pregršt negativnih komentara iz kojih se, najblaže rečeno, može zaključiti da im je promena brenda mobilnog operatora donela brojne poteškoće, kao i da žele što pre da raskinu ugovor i promene ga.

Korisnici se žale na poskupljenje usluga, katastrofalan protok interneta i lošu jačinu signala, pad mreže, gubljenje dometa i nefunkcionisanje aplikacije, probleme sa SMS porukama za parking, zbog čega su ljudi ni krivi ni dužni dobili kazne, i probleme sa dopunama, zbog čega korisnicima nije uplaćen kredit koji su uredno platili.

Foto: Telenor/Yettel

Sudeći po njihovim komentarima i činjenici da korisnici gotovo ni za šta nisu rekli da funkcioniše kako treba, u "Jetelu" vlada pravi raspad sistema, jer potrošačima ne mogu da obezbede ni ono najosnovnije što kod drugih operatora bez problema funkcioniše već godinama. Da sve bude gore, ova kompanija ne radi ništa da bi rešila mnogobrojne probleme, i uprkos očiglednim tehničkim poteškoćama na svim poljima, i dalje se reklamira kao "najsavršenija" i "najbolja", i poziva nove klijente.

Iskoristite prava

Predstavnici udruženja za zaštitu potrošača kažu da kompanija "Jetel" mora da obešteti korisnike za sve ono što im je uskraćeno, a što su po ugovoru morali da imaju, kao i da svaki potrošač zbog svih ovih problema ima pravo da raskine ugovor bez penala zato što ne dobija ono što plaća. Uz to, oni tvrde da bi ovde morali oštro da reaguju i državni organi i da spreče "Jetel" da ovako posluje na štetu potrošača.

Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva", koje je i uradilo anketu, kaže da je razočaran u ovog operatera zbog toga što ne poštuje ugovornu obavezu, i naglašava da potrošač ne sme da trpi jer je "Telenor" dobio novi identitet i sada se zove "Jetel".

Foto: Telenor/Yettel

- Imamo pregršt pritužbi na ovog mobilnog operatera i zbog toga smo sproveli anketu, koja je pokazala poražavajuće rezultate. Savetujem svim korisnicima bivšeg "Telenora" koji imaju poteškoća pri korišćenju njegovih usluga da ili raskinu ugovor ili traže umanjenje cene za usluge koje nisu mogli da koriste. Ovo mogu da urade jer Zakon o zaštiti potrošača to omogućava. Postoji mogućnost da oni još probaju svoj novi softver, ali potrošače ne treba da bude briga da li operater ima tehničkih problema, radi li na promeni brenda ili kakav mu je softver, pošto se od korisnika usluge svakako očekuje da redovno plaća svoje račune - kaže Gavrilović.

Lažne reklame

On dodaje da se promena brenda najavljivala na velika vrata, a da je marketing koji je vođen u tu svrhu, u najmanju ruku, poslužio za obmanu potrošača.

- "Jetel" se reklamira kao mnogo bolja aplikacija, gde sve treba da funkcioniše besprekorno. Međutim, pokazalo se da to nije slučaj, već da, naprotiv, ništa ne funkcioniše. To nam je pokazatelj da ne treba da verujemo reklamama. Sa druge strane, "Jetel" sa svojih stranica na društvenim mrežama briše loše komentare korisnika, iako bi prema pravilu trebalo da usvaja kritike i poboljšava svoje poslovanje. Zbog toga valjda i služi opcija da se ostavljaju komentari. Sve to nam pokazuje o kakvoj je kompaniji reč i trebalo bi svi korisnici dobro da se zapitaju da li će i dalje da tolerišu ovakvo poslovanje - savetuje Gavrilović.

Foto: Telenor/Yettel

Sa njim se slaže i predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević, koji je istakao da, osim obeštećenja i raskida ugovora bez ikakvog penala, "Jetel" mora da bude rigorozno kažnjen i zbog obmanjujućeg oglašavanja i nefer konkurencije, kao i da mu se mora oduzeti sva nezakonito stečena dobit.

Raskid ugovora

- On će se tako ponašati sve dok ljudi ne budu počeli da se bore za svoja prava i dok ne shvate da mogu da promene bilo kog operatora. Pa od ovih 300 ljudi koji su bili izuzetno nezadovoljni u poslednjoj anketi neka 50 promeni ovog operatora i moraće i ta kompanija da se zapita kako će dalje da posluje. Svaki nezadovoljni potrošač treba jasno da navede sve razloge za raskid i da se pozove na Zakon o zaštiti potrošača, po kome "Jetel" u ovakvoj situaciji ne može da uslovljava korisnike isplatom celog iznosa ugovora, zato što je to nezakonito sticanje dobiti, pošto im on za to neće pružati uslugu - savetuje naš sagovornik.

Foto: Telenor/Yettel

Kako kaže, svi potrošači moraju da budu obeštećeni za period u kome nisu imali bilo koju od ovih usluga koju im je "Jetel" ugovorom garantovao, i to se radi tako što se smanji račun.

- Zakon ne poznaje komplikacije prilikom promene softvera, i to potrošače ne treba da zanima. Ova kompanija se obavezala na nešto, i ako to ne ispunjava, mora da obešteti korisnike. Ukoliko u vezi sa bilo čim od ovoga "Jetel" bude pravio problem, savetujem ljude da se obrate Tržišnoj inspekciji i nekom od savetodavnih regionalnih centara koji dobijaju sredstva iz budžeta da bi štitili potrošače. Uz to bi i "Efektiva", pošto je već uradila ovu odličnu anketu, trebalo da sortira prigovore ljudi u nekoliko grupa, u zavisnosti od toga na šta se tačno žale, i da podnese to Ministarstvu trgovine, koje mora da zaštiti kolektivni interes.

"Jetel": Sve je isto, samo je drugo ime

Kontaktirali smo i sa "Jetelom" kako bi njegovi predstavnici prokomentarisali pomenute primedbe korisnika.

- "Jetel" ima skoro tri miliona korisnika u Srbiji i do marta 2022. godine poslovao je pod imenom "Telenor Srbija". I dalje je to ista kompanija, ista mreža i isti ljudi, samo posluje pod drugim imenom. Ono što je novo jesu brend, proizvodi i usluge koji korisnicima pomažu da pronađu svoj balans. U interesu "Jetela" je da korisnici budu zadovoljni i da koriste sve usluge koje se nude. Korisnici uvek mogu da kontaktiraju sa korisničkim servisom kompanije "Jetel" kako bi dobili objašnjenje ili pomoć ukoliko se suoče sa izazovima u korišćenju naših usluga, bilo da je u pitanju parking-servis, dostupnost mobilnog interneta, ili bilo koja druga usluga.

ANKETA: Kakva su vam iskustva nakon prelaska na "Jetel"

Ovo su samo neki od komentara besnih korisnika koji su učestvovali u anketi potrošačkog udruženja "Efektiva".

Marija Ivanović
- Jedva čekam da raskinem ugovor, povećali su mi cenu paketa... Još ako neko može da mi preporuči drugog da mi napravi dobru ponudu, biće super.

Dušica Smiljkovski
- Užas... Internet koči, signal loš.

Zoran Jovanović
- Najgori su, kako god se zvali.

Slavica Popov
- Toliko divno da jedva čekam da isteknu ugovori i da završim sa njima.

Boris Radun
- Strašno, gubi se signal usred Beograda, Novog Sada, da ne pričam kako je po manjim mestima. Ako se brzo ne popravi, ĆAO...

Mile Marković
- Čista prevara, nema internet!

Ivanka Bančilov
- Nisam zadovoljna, najverovatnije prelazim u drugu mrežu.

Mališa Sapić
- Užas od provajdera! Najgori provajder u Evropi. Samo još tri meseca i zbogom!

Sale Lalović
- Katastrofa, gubi se mreža, ne čuješ, nije dostupan pretplatnik itd., itd., itd., itd.

Vladimir Radaković
- Još bednija pokrivenost brzim netom.

Miloš Pavlović
- Povećali cenu usluga, pre 15 dana mi istekao ugovor i prešao sam u drugu mrežu. Čim sam podneo zahtev za prenos broja, odmah su me zvali iz "Jetela", nude mi pakete po nižoj ceni.

Vojislav Kovačević
- Užas, uništili su mrežu. Ništa ne valja, ali sve što pišemo ovde neće imati nikakvog efekta ka poboljšanjima.

Marija Milenković
- Nema net, a plaća se 3.000 dinara. Kao fora imamo beskonačan net, a on koči i nestaje, strašno.

Slobodan Marković
- Danas je bio apdejt aplikacije i ponadaš se da su ispravili tu grešku sa pregledom više ugovora... kad te dočeka da aplikacija sada totalno ne radi.

Katarina Dragović
- Imala sam neki stari paket za 416 dinara, bez pitanja i upozorenja su više nego duplirali cenu na 933 dinara. Sad razmišljam da li da otkažem broj ili da ga prebacim. I internet koji imam preko njih je lošiji.

Jelena Vučićević
- Divna iskustva. Aplikacija ne radi tri meseca, 100 puta sam zvala i pisala, krenuli su da me ubeđuju da mi ne radi telefon?! Baš čudno, pošto mi sve ostalo na telefonu savršeno radi.

Slobodan Stojković
- Podigli cene 30% odmah, "krajcuju" internet, onako džeparoški, na "plavom petku" ne možeš da dobiješ ništa, sem da potrošiš silan novac, tako da: menjaćemo!

Aleksandar Bancilov
- Ja sam prvi put potrošio sav internet, ne znam šta mi bi!? To mi se nije desilo pa brat bratu 10 godina unazad, ali bez šale.

 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
veriikl7

pre 2 godine

Sve je ovo laz, nisam dosad imao nikakve probleme sa jetelom ima dobar internet i mrezu

Pera

pre 2 godine

isto je i kod drugih operatera .. ja sam pogasio sve brojeve .. prodao telefone .. i milina ..

Jovan

pre 2 godine

Drustvene mreze su leglo neproverenih informacija, laznih naloga, narucenih anketa i drugih vidova unistavanja konkurencije.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set