• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: N.Marić

15.03.2023

20:01

MUKE PENZIONERA IZ ŽELEZNIKA! Deki podvalili ugovor, SAD GA TERETE ZA 39.000 DINARA

Shutterstock

Zaštitnik potrošača

MUKE PENZIONERA IZ ŽELEZNIKA! Deki podvalili ugovor, SAD GA TERETE ZA 39.000 DINARA

Podeli vest

Penzioner Milutin Stanković (90) naseo je na masnu podvalu agenta SBB-a koji ga je ubedio da potpiše nov ugovor sa tim operaterom kablovske televizije, nakon čega mu je stigao nalog da uplati 37.000 dinara!

Kako za Zaštitnik potrošača navodi Milutinov sin Zoran Stanković, njegovom ocu je isticao ugovor koji je potpisao s provajderom SBB za kablovsku televiziju i telefon što je, očigledno, kako uverava, znao i njihov agent.

Foto: Informer/privatna arhiva

Milutin Stanković

On objašnjava da je terenski radnik SBB-a došao kod njegovog oca i umesto da mu produži postojeći ugovor, odlučio je da ovom penzioneru "uvali" novi na potpisivanje! Lakoveran i dobrodušan starac, kako objašnjava njegov naslednik, potpisao je novi ugovor ne sluteći da je zapravo reč o bezobzirnoj prevari.

- Deda je znao da će mu uskoro isteći ugovor i potpisao je to što mu je agent SBB-a dao da potpiše misleći da ga samo produžava. Međutim, terenski agent ga je prevario da potpiše potpuno nov ugovor. Tako je na kraju ispalo da moj otac u kući ima šest televizora, a ne tri, koliko zapravo poseduje. Potom su na njegovu adresu, pored računa koji redovno plaća, počeli da pristižu i računi u kojima se navodi da duguje 37.000 dinara, a koji je i porastao na 39.000 dinara! Moj otac nije znao šta ga je snašlo, a kada sam otišao da proverim šta je posredi, i sam sam ostao zaprepašćen - kaže naš sagovornik.

I dalje besne zbog poskupljenja

Nezadovoljstvo klijenata SBB-a zbog netransparentnog poskupljenja usluga ne jenjava.

- SBB je poskupeo usluge za 150 dinara, a nije obavestio korisnike, bar ja nisam dobila obaveštenje. Nije mi stalo do 150 dinara, ali ne trpim bezobrazluk. Ozbiljno razmišljam o raskidanju ugovora - kaže Milica Talijan, jedna od nezadovoljnih korisnika.
Podsetimo, pre dva meseca SBB je korigovao svoje cene, pa svi oni koji su koristili njihove usluge u januaru i februaru za njih plaćaju 150 dinara skuplje. Prema komentarima korisnika SBB-a na društvenim mrežama, pored revolta zbog povećanih cena, veće nezadovoljstvo izazvalo je to što ih niko nije transparentno obavestio o poskupljenju.

Nemušti jezik

Stanković kaže da su u poslovnici provajdera SBB prema njemu bili neljubazni. Kako ističe, iako je sa sobom poneo račune u kojima piše da njegov otac ima dug, oni su mu kazali da u sistemu to ne vide.

- Ne znam kako da opišem ponašanje radnice na šalteru... Pričala je nekim nemuštim jezikom. Kazala mi je da ne vidi nikakav dug, iako je dug na osnovu drugog ugovora od 37.000 dinara pristizao nekoliko puta na naplatu. Radnica u poslovnici SBB-a rekla je da ne može da proveri koji radnik je dao mom ocu da potpiše drugi ugovor. Takođe je bila izričita izjavljujući i da niko od njenih kolega nije u mogućnosti da izađe na teren i potvrdi da moj otac nema šest televizora, kako piše u novom ugovoru, već tri - navodi naš sagovornik.

Bogosavljević: Žalba što pre

Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača navodi da SBB vrlo lako može poslati Stankoviću izvršitelja kako bi naplatio taj dug, zbog čega mora hitno da reaguje.
- Dobro je što se ovaj klijent obratio pismenim putem, ali ne sme da gubi vreme, jer SBB može poslati izvršitelja na adresu deda Milutina, kako bi naplatio taj dug, što znači da na kraju troškovi mogu biti između 50.000 dinara i 100.000 dinara! Sin gospodina Milutina mora da podnese prigovor da je ugovor po kome je njegovom ocu pristigao dug sačinjen mimo svake poslovne etike, jer ovaj devedesetogodišnjak nije bio svestan šta potpisuje. Mora naložiti da se problem reši u ne dužem periodu od 15 dana, nakon čega se odgovor pismeno dostavlja u ne dužem periodu od osam dana. Stankovići mogu tražiti i potrošačku medijaciju u Ministarstvu trgovine, gde bi se suočili sa predstavnicima SBB-a i tako izbegli spor - kaže Bogosavljević.

Jasna prevara

Milutinov sin kaže da je njegovom ocu potom ponovo na adresu pristigao račun sa dugom, uprkos tome što su u SBB-ovoj poslovnici tvrdili da dug ne postoji.

- Tražio sam da me spoje s odgovornim licem, jer je račun došao ponovo nakon nekoliko meseci, a u poslovnici su odbili da mi daju ikakav kontakt. Ranije je bila praksa da ukoliko neko ne plaća račune duže od dva meseca, njemu se usluga isključi, što SBB nije uradio. Uprkos tome što mu stiže račun za dug, on niti jednom nije dobio opomenu za isključenje. Jasno je da je reč o prevari, jer moj otac redovno plaća račun po prvom ugovoru. Potom sam odlučio da se obratim SBB-u pismenim putem, jer se u poslovnici razgovor pretvorio u besmislenu priču, a onda sam, bez ikakvog objašnjenja, tek nakon nekoliko razmenjenih mejlova dobio odgovor da je dug porastao na 39.021 dinar! Bez ikakvog obaveštenja na osnovu čega je prispeo taj dug i razloga zašto računi po tom novom ugovoru ne dolaze svaki mesec, niti rešenja kako da raskinemo taj ugovor koji je mom ocu uvalio agent - kaže naš sagovornik.

Saveti za klijente

* pažljivo čitajte ugovor
* tražite svoja prava
* uložite žalbu
* obratite se potrošačkim udruženjima ili inspekciji

Do zaključenja ovog broja SBB nije odgovarao na naša pitanja u vezi sa slučajem Milutina Stankovića.
 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Nezainteresovani

pre 1 godinu

Jeste li toliko bolesni da toliko očito lažete bez ikakve veze,aman bre "bando"lažovska.

Kentaur

pre 1 godinu

Sve pohvale kuriru sa ovaj tekst. Da li mozete da obhjavite formular za raskid ugivora sa SUPERNOVOM jer sam prevaren u ponudi kanala. Nedosraje mi nekoliko kanala. Siguran sam da mnogi zele da raskinu sa SUOERNIVOM jer se isecaju prevarenim pa bi znacilo da objavite firmular.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set