MODNI BREND AKCIJAMA KRŠI ZAKONE Nude sniženje, al' ne kažu koliko je
Podeli vest
Modni brend "Kaliope", koji posluje u Srbiji, nudi na svom sajtu velika sniženja koja idu i do 55 odsto, ali se nigde po cenama artikala ne vidi koliko je neka garderoba koštala ranije, za koliko procenata je snižena i koliko će sada koštati.
U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da je ovo kršenje Zakona o zaštiti potrošača, kao i Zakona o trgovini, s obzirom na to da je neophodno da prilikom reklamiranja neke akcije potrošač dobije informaciju za koliko je roba otišla nadole.
Nagradna igra kompanije "Marbo", koja je u vlasništvu "Pepsija", a u kojoj su kupci "čipsija" tragali za nagradnim kuponima je završena još 19. marta, a uprkos svemu, u prodaji se i dalje nalaze promo pakovanja!
17.05.2023
20:00
Ovo praktično znači da potrošači ne mogu da znaju koliko je neki artikal koštao, da li mu je sniženje 20, 30 ili 50 odsto, da bi na osnovu toga, između ostalog, mogli da odluče da li žele da kupe neki komad odeće ili ne. Na ovo nam je ukazala naša čitateljka B. V., koja je istakla kako redovno prvo na sajtu pogleda kolika su sniženja neke garderobe, a onda krene u kupovinu.
Foto: printskrin
Sve kriju
- Uvek na svakom sajtu bude istaknuta cena, koliko je ranije iznosila i za koliko procenata je snižena. Ja sam na to navikla, tako kupujem, tako se odlučujem šta ću i da li ću nešto kupiti. Na sajtu firme "Kaliope" stoji da su cene snižene do 55 odsto, ali vi ne vidite koliko je šta sniženo i koliko je ranije koštalo. Ja sad ne znam koliko je to ranije koštalo i da li mi se isplati da to kupim. Prosto mislim i da je njihova zakonska obaveza da nas kao potrošače obaveste o tome, zaista se nikada nisam sa tim susrela. Kako ću kupiti nešto ako ne znam koliko mi je sniženje i da li se to uopšte isplati kupiti? Na kraju, ne znam ni da li su oni to uopšte snizili ili su samo tako stavili neku cenu i sada mi to predstavljaju kao veliko sniženje - ističe naša sagovornica.
"Kaliope" diskriminiše kupce većih brojeva
Kako je Zaštitnik potrošača ranije pisao, "Kaliope" diskriminiše visoke i punije ljude tako što pojedine svoje artikle prodaje po skupljoj ceni ako su u pitanju M, L i XL brojevi, dok su oni manji značajno jeftiniji. Tako jedan džemper u ovim buticima koji je inače na rasprodaji košta za veličinu M 1.299 dinara, dok isti takav samo u veličini XS košta 899 dinara.
U radnjama ove robne marke to čak i ne kriju, pa na etiketama za ove proizvode može da se vidi kako je veličina M snižena sa prethodne cene za svega 13 odsto, dok je ona XS snižena čak 40 odsto. Zanimljivo je, takođe, i to što su pre sniženja oba džempera koštala isto. Slično važi i za neku drugu garderobu u ovim radnjama, pa tako dukserice malih veličina, od broja S, koštaju 999 dinara, a one veće 1.299 dinara i takođe su na rasprodaji. Na ovaj način diskriminisani su oni koji nose veće brojeve, odnosno oni koji su visoki ili su puniji, pa zbog toga moraju da kupuju veću garderobu.
Foto: printskrin
Obavezne obe cene
Da je ovo klasično kršenje zakona, slažu se i u udruženjima za zaštitu potrošača, gde navode da svaka akcija mora da ima artikle gde je istaknuto koliko su cene snižene. Tako i u Udruženju potrošača "Efektiva" ističu da se na ovaj način krše čak dva zakona, te da je nejasno kako cene nisu istaknute sa sve sniženjima.
- Naravno da se ovde radi o kršenju zakona, i to dva, Zakona o zaštiti potrošača, dok je drugi Zakon o trgovini. Na takvim akcijama i reklamama gde se ističe da su artikli sniženi za neki procenat, mora da se prikaže i prethodna cena, a ne samo sadašnja, i to se obično i radi. U ovom slučaju direktno se krše zakoni jer potrošači nemaju konkretnu informaciju koliko je nešto sniženo, a i stvara se sumnja da je taj artikal uopšte na sniženju, jer ste vi tako mogli da da stavite bilo koju cenu kao trgovac i da kažete da je cena snižena - kažu u ovom udruženju.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nagradna igra kompanije "Marbo", koja je u vlasništvu "Pepsija", a u kojoj su kupci "čipsija" tragali za nagradnim kuponima je završena još 19. marta, a uprkos svemu, u prodaji se i dalje nalaze promo pakovanja!
Na indijskoj televiziji prikazana je neobična i humoristična animacija u kojoj su glavni likovi ruski predsednik Vladimir Putin i indijski premijer Narendra Modi.
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Blokader Zoran Đajić pokušao je da diskredituje predsednika Srbije Aleksandra Vučića, a zatim je pozvao na nasilno rušenje vlasti po recptu od 5. oktobra 2000. godine.
Profesor Filozofskog fakulteta Čedomir Antić uputio je oštru kritiku blokaderskom pokretu, upozorivši da retorika kojom se služe opasno klizi ka istorijskim obrascima najmračnijih režima 20. veka.
Ministar odbrane BiH Zukan Helez nastavio je politiku provokacija, iznoseći do sada najbolesnije optužbe na račun predsednika Srbije Aleksandra Vučića!
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Alija Balijagić bio je u uračunljiv u trenutku kada je izvršio dvostruko ubistvo u Sokocu kod Bijelog Polja, navodi se u nalazu nakon izvršenog pregleda psihologa Nataše Vuković i specijaliste psihijatrije dr Mirjane Varagić, koji je pročitan juče u nastavku suđenja Balijagiću u Višem sudu u Bijelom Polju.
Vozač I.S. (23) iz Zaječara, koji je optužen da je 10. juna nadomak sela Malča kod Niša izazvao tešku saobraćajnu nesreću u kojoj je život izgubila trogodišnja devojčica, a tri osobe su teško povređene, izjavio je u istrazi da se samog udesa – ne seća.
Rade Međed (32), vlasnik nekoliko velikih kockarnica, bio je prva žrtva beogradskog podzemlja koja je stradala u ekspoloziji podmetnute bombe pre tačno 31 godinu.
Oluja Bajron, koja je pogodila istočne i južne delove Grčke, izazvala je ozbiljne probleme u saobraćaju, zatvaranje škola i vanredne mere zaštite stanovništva, saopštili su grčki zvaničnici.
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Sastanak ruskog predsednika Vladimira Putina sa specijalnim predsedničkim izaslanikom SAD Stivom Vitkofom imao je za cilj da predsedniku SAD Donaldu Trampu prenese šta ne podleže diskusiji u mirovnom planu za Ukrajinu.
Glumac Kijanu Rivs, koji u filmu "Matriks" tumači glavnog junaka Nea, potvrdio da je spreman da ponovo obuče crni mantil i snimi nastavak popularne sage.
Evropska radiodifuzna unija (EBU) potvrdila je učešće Izraela na Evroviziji 2026. nakon čega su usledile burne reakcije širom Evrope i prve zvanične najave bojkota.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Frizerka na TikToku otkrila je neverovatno jednostavan postupak koji, kako tvrde mnogi, čini kosu lepšom, mekšom i znatno manje masnom, a oduzima manje od 10 sekundi.
Zlatni retriver osvojio je srce TikToka svojom nežnom, ali upornom rutinom. Svake večeri u devet sati podseća ukućane i goste da je vreme za spavanje, držeći u ustima svoju omiljenu igračku.
Džej Ramadanovski preminuo je pre pet godina, a violinista Željko Stefanović Paganini često posećuje pevačev grob i svira za dušu legendarnog Dorćolca.
Bivši rijaliti učesnik Vladimir Tomović nije mogao da pređe granicu Srbije i Crne Gore jer sa sobom nije imao lična dokumenta zbog čega je zamolio za pomoć.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar