MODNI BREND AKCIJAMA KRŠI ZAKONE Nude sniženje, al' ne kažu koliko je
Podeli vest
Modni brend "Kaliope", koji posluje u Srbiji, nudi na svom sajtu velika sniženja koja idu i do 55 odsto, ali se nigde po cenama artikala ne vidi koliko je neka garderoba koštala ranije, za koliko procenata je snižena i koliko će sada koštati.
U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da je ovo kršenje Zakona o zaštiti potrošača, kao i Zakona o trgovini, s obzirom na to da je neophodno da prilikom reklamiranja neke akcije potrošač dobije informaciju za koliko je roba otišla nadole.
Nagradna igra kompanije "Marbo", koja je u vlasništvu "Pepsija", a u kojoj su kupci "čipsija" tragali za nagradnim kuponima je završena još 19. marta, a uprkos svemu, u prodaji se i dalje nalaze promo pakovanja!
17.05.2023
20:00
Ovo praktično znači da potrošači ne mogu da znaju koliko je neki artikal koštao, da li mu je sniženje 20, 30 ili 50 odsto, da bi na osnovu toga, između ostalog, mogli da odluče da li žele da kupe neki komad odeće ili ne. Na ovo nam je ukazala naša čitateljka B. V., koja je istakla kako redovno prvo na sajtu pogleda kolika su sniženja neke garderobe, a onda krene u kupovinu.
Foto: printskrin
Sve kriju
- Uvek na svakom sajtu bude istaknuta cena, koliko je ranije iznosila i za koliko procenata je snižena. Ja sam na to navikla, tako kupujem, tako se odlučujem šta ću i da li ću nešto kupiti. Na sajtu firme "Kaliope" stoji da su cene snižene do 55 odsto, ali vi ne vidite koliko je šta sniženo i koliko je ranije koštalo. Ja sad ne znam koliko je to ranije koštalo i da li mi se isplati da to kupim. Prosto mislim i da je njihova zakonska obaveza da nas kao potrošače obaveste o tome, zaista se nikada nisam sa tim susrela. Kako ću kupiti nešto ako ne znam koliko mi je sniženje i da li se to uopšte isplati kupiti? Na kraju, ne znam ni da li su oni to uopšte snizili ili su samo tako stavili neku cenu i sada mi to predstavljaju kao veliko sniženje - ističe naša sagovornica.
"Kaliope" diskriminiše kupce većih brojeva
Kako je Zaštitnik potrošača ranije pisao, "Kaliope" diskriminiše visoke i punije ljude tako što pojedine svoje artikle prodaje po skupljoj ceni ako su u pitanju M, L i XL brojevi, dok su oni manji značajno jeftiniji. Tako jedan džemper u ovim buticima koji je inače na rasprodaji košta za veličinu M 1.299 dinara, dok isti takav samo u veličini XS košta 899 dinara.
U radnjama ove robne marke to čak i ne kriju, pa na etiketama za ove proizvode može da se vidi kako je veličina M snižena sa prethodne cene za svega 13 odsto, dok je ona XS snižena čak 40 odsto. Zanimljivo je, takođe, i to što su pre sniženja oba džempera koštala isto. Slično važi i za neku drugu garderobu u ovim radnjama, pa tako dukserice malih veličina, od broja S, koštaju 999 dinara, a one veće 1.299 dinara i takođe su na rasprodaji. Na ovaj način diskriminisani su oni koji nose veće brojeve, odnosno oni koji su visoki ili su puniji, pa zbog toga moraju da kupuju veću garderobu.
Foto: printskrin
Obavezne obe cene
Da je ovo klasično kršenje zakona, slažu se i u udruženjima za zaštitu potrošača, gde navode da svaka akcija mora da ima artikle gde je istaknuto koliko su cene snižene. Tako i u Udruženju potrošača "Efektiva" ističu da se na ovaj način krše čak dva zakona, te da je nejasno kako cene nisu istaknute sa sve sniženjima.
- Naravno da se ovde radi o kršenju zakona, i to dva, Zakona o zaštiti potrošača, dok je drugi Zakon o trgovini. Na takvim akcijama i reklamama gde se ističe da su artikli sniženi za neki procenat, mora da se prikaže i prethodna cena, a ne samo sadašnja, i to se obično i radi. U ovom slučaju direktno se krše zakoni jer potrošači nemaju konkretnu informaciju koliko je nešto sniženo, a i stvara se sumnja da je taj artikal uopšte na sniženju, jer ste vi tako mogli da da stavite bilo koju cenu kao trgovac i da kažete da je cena snižena - kažu u ovom udruženju.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nagradna igra kompanije "Marbo", koja je u vlasništvu "Pepsija", a u kojoj su kupci "čipsija" tragali za nagradnim kuponima je završena još 19. marta, a uprkos svemu, u prodaji se i dalje nalaze promo pakovanja!
Situacija u području Kupjanska naglo se pogoršala do kraja dana 24. decembra, kada su jedinice Oružanih snaga Ukrajine (OSU) izvele snažan napad na istočni deo grada i zauzele teritoriju nekadašnjeg mlečno-konzervnog kombinata, objavio je vojni analitičar Jurij Podoljaka.
Srbija je na pravom putu, a u budućnosti treba da obezbedi vrhunsko obrazovanje na fakultetima u saradnji sa vodećim univerzitetima širom sveta i izgradi data centre kako bi bila konkurentna na međunarodnom nivou, izjavio je američki profesor ekonomije, akademik i svetski priznati geopolitički analitičar Džefri Saks u intervjuu koji je vodio ministar finansija Srbije Siniša Mali.
Izraelski istoričar Gideon Grajf izjavio je danas da se u Srebrenici desio zločin tokom ratnih dejstava devedesetih, ali da to nije bio genocid, dodajući da su Srbi optuženi za zločine koje nisu počinili.
Marinika Tepić, potpredsednica Stranke slobode i pravde, gostovala je na tajkunskoj televiziji N1, gde je slobodno govorila protiv aktuelne vlasti, zaboravljajući da pomene sramni primer njenog saradnika Dragana Đilasa.
Blokader Srđan Popović uhapšen je kao osumnjičeni za pljačku zlatare u Novom Pazaru, a nekadašnji načelnik BIA sada objašnjava šta je specifično za ovu filmsku akciju.
Pripadnici Uprave saobraćajne policije sinoć su u Zemunu, oko 2 časa posle ponoći, zaustavili vozača koji je vozio 240 kilometara na sat, bez dozvole i sa sakrivenim tablicama.
Ruska rublja zabeležila je rast od čak 45 odsto od početka 2025. godine i time postala najjača valuta u odnosu na američki dolar, navodi agencija Blumberg. Uprkos zapadnim sankcijama i ranijim tvrdnjama Vašingtona da će ruska ekonomija biti slomljena, rublja je pokazala izuzetnu otpornost i stabilnost.
Poslanici, stojeći u sali sa šalovima u bojama nacionalne zastave, uzvikivali su "Živeo Alžir", aplaudirajući na usvajanje zakona, koji navodi da Francuska snosi "pravnu odgovornost za kolonijalnu prošlost u Alžiru i tragedije koje je izazvala", prenosi Gardijan.
Ukrajinski državljanin poreklom iz Zaporožja, rođen 1976. godine, pripremao je teroristički napad na federalno gasno skladište i parking pogona odbrambene industrije u Kaluginskoj oblasti, saopštile su ruske bezbednosne službe.
Istorijsko jačanje vojnih kapaciteta Kine čini Sjedinjene Američke Države sve ranjivijim, iako Vašington ne vodi agresivnu politiku prema Pekingu, navodi se u godišnjem izveštaju Pentagona Kongresu o vojnim i bezbednosnim razvojima u vezi sa Kinom.
Ukrajinske oružane formacije povlače se sa pojedinih položaja u Sumskoj oblasti nakon teških gubitaka, dok ruske snage nastavljaju da proširuju bezbednosnu zonu duž granice, saopštili su izvori iz ruskih bezbednosnih struktura za agenciju RIA Novosti.
Superstar televizija će tokom predstojećih novogodišnjih praznika publiku iznenaditi novim kinematografskim hitovima, namenjenim zajedničkom okupljanju i zabavi za sve generacije.
Za mnoge ljude, unošenje jelke i njeno ukrašavanje je radosna rutina. Međutim, vlasnici mačaka često gledaju na ovaj proces sa dozom straha, a uz par trikova možete da rešite ovaj problem.
Kada se približava poslednja noć u godini, svaka žena želi da zablista i ostavi neizbrisiv utisak. U tom trenutku, ništa ne govori više od hrabrosti, elegancije i samopouzdanja od crvene haljine.
Pevač Marko Tadić napravio je pravi spektakl novim spotom koji je sniman u Maroku, usred pustinje, a ceo projekat odiše luksuzom kakav se retko viđa na domaćoj sceni.
Na mrežama je osvanuo snimak bivše učesnice "Zvezda Granda" Krstinje Todorović kako govori engleski, nakon čega su je svi uporedili sa legendarnim snimkom Nenada Kneževića Kneza.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar