• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S.

20.05.2023

20:32

MODNI BREND AKCIJAMA KRŠI ZAKONE Nude sniženje, al' ne kažu koliko je

printskrin

Zaštitnik potrošača

MODNI BREND AKCIJAMA KRŠI ZAKONE Nude sniženje, al' ne kažu koliko je

Podeli vest

Modni brend "Kaliope", koji posluje u Srbiji, nudi na svom sajtu velika sniženja koja idu i do 55 odsto, ali se nigde po cenama artikala ne vidi koliko je neka garderoba koštala ranije, za koliko procenata je snižena i koliko će sada koštati.

U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da je ovo kršenje Zakona o zaštiti potrošača, kao i Zakona o trgovini, s obzirom na to da je neophodno da prilikom reklamiranja neke akcije potrošač dobije informaciju za koliko je roba otišla nadole.

Ovo praktično znači da potrošači ne mogu da znaju koliko je neki artikal koštao, da li mu je sniženje 20, 30 ili 50 odsto, da bi na osnovu toga, između ostalog, mogli da odluče da li žele da kupe neki komad odeće ili ne. Na ovo nam je ukazala naša čitateljka B. V., koja je istakla kako redovno prvo na sajtu pogleda kolika su sniženja neke garderobe, a onda krene u kupovinu.

Foto: printskrin

Sve kriju

- Uvek na svakom sajtu bude istaknuta cena, koliko je ranije iznosila i za koliko procenata je snižena. Ja sam na to navikla, tako kupujem, tako se odlučujem šta ću i da li ću nešto kupiti. Na sajtu firme "Kaliope" stoji da su cene snižene do 55 odsto, ali vi ne vidite koliko je šta sniženo i koliko je ranije koštalo. Ja sad ne znam koliko je to ranije koštalo i da li mi se isplati da to kupim. Prosto mislim i da je njihova zakonska obaveza da nas kao potrošače obaveste o tome, zaista se nikada nisam sa tim susrela. Kako ću kupiti nešto ako ne znam koliko mi je sniženje i da li se to uopšte isplati kupiti? Na kraju, ne znam ni da li su oni to uopšte snizili ili su samo tako stavili neku cenu i sada mi to predstavljaju kao veliko sniženje - ističe naša sagovornica.

"Kaliope" diskriminiše kupce većih brojeva

Kako je Zaštitnik potrošača ranije pisao, "Kaliope" diskriminiše visoke i punije ljude tako što pojedine svoje artikle prodaje po skupljoj ceni ako su u pitanju M, L i XL brojevi, dok su oni manji značajno jeftiniji. Tako jedan džemper u ovim buticima koji je inače na rasprodaji košta za veličinu M 1.299 dinara, dok isti takav samo u veličini XS košta 899 dinara.

U radnjama ove robne marke to čak i ne kriju, pa na etiketama za ove proizvode može da se vidi kako je veličina M snižena sa prethodne cene za svega 13 odsto, dok je ona XS snižena čak 40 odsto. Zanimljivo je, takođe, i to što su pre sniženja oba džempera koštala isto. Slično važi i za neku drugu garderobu u ovim radnjama, pa tako dukserice malih veličina, od broja S, koštaju 999 dinara, a one veće 1.299 dinara i takođe su na rasprodaji. Na ovaj način diskriminisani su oni koji nose veće brojeve, odnosno oni koji su visoki ili su puniji, pa zbog toga moraju da kupuju veću garderobu.

Foto: printskrin

Obavezne obe cene

Da je ovo klasično kršenje zakona, slažu se i u udruženjima za zaštitu potrošača, gde navode da svaka akcija mora da ima artikle gde je istaknuto koliko su cene snižene. Tako i u Udruženju potrošača "Efektiva" ističu da se na ovaj način krše čak dva zakona, te da je nejasno kako cene nisu istaknute sa sve sniženjima.

- Naravno da se ovde radi o kršenju zakona, i to dva, Zakona o zaštiti potrošača, dok je drugi Zakon o trgovini. Na takvim akcijama i reklamama gde se ističe da su artikli sniženi za neki procenat, mora da se prikaže i prethodna cena, a ne samo sadašnja, i to se obično i radi. U ovom slučaju direktno se krše zakoni jer potrošači nemaju konkretnu informaciju koliko je nešto sniženo, a i stvara se sumnja da je taj artikal uopšte na sniženju, jer ste vi tako mogli da da stavite bilo koju cenu kao trgovac i da kažete da je cena snižena - kažu u ovom udruženju.
 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Nakon rasprodatih koncerata širom sveta, Laura Pausini nastavila svoju turneju koncertom u Londonu – Spektakl stiže i u Beogradsku Arenu 18. decembra
Kultura

Nakon rasprodatih koncerata širom sveta, Laura Pausini nastavila svoju turneju koncertom u Londonu – Spektakl stiže i u Beogradsku Arenu 18. decembra

Sinoć, u ponedeljak, 4. novembra, Laura Pausini zapalila je binu londonskog O2 Shepherd's Bush Empire sa prvim od dva rasprodata koncerta, čime je još jednom potvrdila svoj status zvezde svetske muzičke scene! Domaća publika imaće priliku da najnagrađivaniju italijansku kantautorku vidi u Beogradskoj areni 18. decembra u okviru njene Winter 2024 turneje.

05.11.2024

16:58

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set