• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: telegraf.rs

22.12.2018

15:26

DA LI JE ZNAK "STOP" TREBALO DA SPREČI TRAGEDIJU KOD NIŠA?! Evo šta o tome kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja!

Vesti

DA LI JE ZNAK "STOP" TREBALO DA SPREČI TRAGEDIJU KOD NIŠA?! Evo šta o tome kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja!

Podeli vest

Ovaj znak na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače - kao sa ste stavili hamburger i hot dog

Na pružnim prelazima godišnje nastrada desetak osoba, a od oko 2.100 prelaza samo četvrtina je u potpunosti obezbeđena rampama, dok na ostalima vozače i pešake od naizlazećeg voza štite samo saobraćajni znaci.

U Železnicama tvrde da rampe na svakom prelazu nisu ekonomski opravdane (pravljenje jednog prelaza košta oko 150.000 evra) i da ih nemaju ni mnogo razvijenije države od naše.

Ipak, u tragedijama poput jučerašnje, u kojima zbog nedovoljno obezbeđenog prelaza život izgubi pet osoba, ekonomski razlozi padaju u vodu, a floskula "život nema cenu" ponovo dobija na snazi, pogotovo kada uzmemo u obzir da je na više od 200 kilometara pruga brzina vozova podignuta sa 30 ili 40 kilometara na sat na 80 do 100, a na mnogim prugama povećan je i broj vozova.

(VIDEO) MEŠTANI DONJEG MEĐUROVA OGORČENI! Pisali peticije i žalbe da se na pruzi postavi RAMPA! NIKO IM NIKADA NIJE ODGOVORIO!

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava za Telegraf da je najvažnije napraviti sistem u kom će Železnice Srbije prihvatiti odgovornost za sudare do kojih dođe zbog neodgovarajućih upozorenja.

- Možemo mi da stavimo rampe na svaki prelaz, ali problem je ako one ne rade. U slučaju sudara do kog dođe dok je rampa podignuta, u Železnicama kažu da je vozač kriv jer je dužan da se zaustavi na znaku "stop". Tome mora doći kraj - objašnjava on.

Foto: Tanjug

Okanović napominje da znak "stop" uopšte ne sme da se stavlja na pružne prelaze.

- Ovaj znak na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače - kao sa ste stavili hamburger i hot dog, nema nikakvo značenje. "Stop" se stavlja da bi Železnice izbegle svaku odgovornost - kaže Okanović.

U Železnicama Srbije objasnili su da u slučaju da rampa na putnom prelazu ne radi, voz mora da se zaustavi pre putnog prelaza, da da dugi zvučni signal i kada se uveri da nema putničkih vozila prođe najmanjom mogućom brzinom, obično 10 kilometara na čas.

- Tek kada prođe prelaz celom svojom dužinom, voz nastavlja put projektovanom brzinom - rekli su u Železnicama.

SINE MOJ, ŠTA SAM KOME SKRIVIO DA MI TI STRADAŠ! Jauci očajnog oca prolamali se bolnicom u Nišu POSLE SRAVIČNE NESREĆE!

To, naravno, dodaje on, ne znači da nema odgovornosti i sa druge strane - od nesavesnih vozača koji voze tehnički neispravni i sa ćelavim gumama, do vandala koji uništavaju opremu na pružnim prelazima.

- Da bi jedan prelaz bio adekvatno obezbeđen, mora da postoji signalizacija koja upozorava vozače da se približavaju prelazu, zatim ona koja upozorava na naizlazak voza. Ako prelaz nije obezbeđen rampom, preglednost mora da bude dobra. Vidljivost mora da bude takva da vozač može u svakom tenutku blagovremeno da opazi voz i da bezbedno pređe preko prelaza - objašnjava on.

Foto: Informer DN

To znači da nikakvi stubovi, rastinje, drveće ne smeju da zaklanjaju vidik.

- Imali smo situaciju gde je žena naletela na spuštenu rampu, jer je bila nevidljiva. Niti je bila osvetljena, niti je postojao znak da se približava prelazu, nti je sama rampa bila označena reflektujućim bojama. Žena je vozila i udarila u rampu, polomila i nju i šoferšajbnu. Na tom prelazu rampa je postojala, ali kao da nije, jer nije bila odgovarajuća - objašnjava Okanović.

(FOTO) PUTNICI IZ AUTOBUSA SU VRIŠTALI "KOČI, IDE VOZ!" Novi detalji strašne TRAGEDIJE KOD NIŠA!

Kako je za podizanje rampi potreban novac, Okanović smatra da bi u taj posao trebalo da se uključe i lokalne samouprave koje prihoduju sredstva od naplaćivanja novčanih kazni.

- Deo tog novca trebalo bi uložiti u obezbeđivanje pružnih prelaza. I naravno, policija, tužilaštvo i sudovi trebalo bi da postupaju protiv onih koji kradu pružnu opremu, a krade se sve što može da ode u sekundarne sirovine. A čistom bahatošću uništava se sve i svašta - kaže on.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Petar Golemi

pre 5 godina

Kada ce neko da spreci ovoga Okanovica i ostale trabante MIlana Vujanica da lupetaju o bezbednosti saobracaja? Saucesce zrtvama a istraga bi trebalo da utvrdi da li je vozac autobusa postupio u skladu sa pravilima saobracaja...Jer u svakom Zakonu o bezbednosti saobracaja oise da sinska vozila imaju prava prvenstva prolaza a ovaj mentol poredi jedan znak sa hot dog om i to u casu kada nije proslo ni 9 dana od pogibije neduzne dece.....FUJ ODVRATNO!!!!!!!

Saradžogla

pre 5 godina

За паметне СТОП је закон! ... Господо новинари,снимите гомилу поломљених ПОЛУБРАНИКА у радионици за одржавање скаламерија на прелазу. Снимите прелаз возила преко пруге а ПОЛУБРАНИЦИ су спуштени и два црвена светла блинкају! Сваки машиновођа доживи у једној служби минимално три избегнута удеса што се одражава на њихово ментално здравље! Запамтите ово ... Одласком код психијатра ризикују да од полуписмених руководилаца буду суспендовани дуже време!

miki

pre 5 godina

Svo ovo idiotsko komentarisanje nema nikakve veze pogodovo od ovih nazovi stručnjaka iz nevladinih organizacija. Pružni prelaz jima dobru vidljivost vozač drumskog vozila mora stati pre prelaza i uveriti se da nema voza, tako i zakon kaže , druga je stvar što je sve više bahatih i nepismenih za volanom i prevoze ljude. SAučešće porodicama poginulih.

Ibna1963

pre 5 godina

100% si upravu... strucna lica a takve gluposti lupaju da to nije normalo. Znak stop je zakon za sve nepostovanje pravila i zakona dovde Do ovakvih tragedija,iskreno saucesce porodicama...

Predrag

pre 5 godina

U Americi po zakonu autobus obavezno Mora da see zaustavi 5 metara pre pruznog prelaza bez obzira dali postoji rampa.

Sreten

pre 5 godina

Da je nesrecu prouzrokovao vozac autobusa koji nije iz Nisa , pa ne poznaje ovaj deo puta , onda bi se donekle moglo govoriti da je i nedostatak rampe u manjoj meri doprineo tragediji. Ali ovaj vozac autobusa poznaje svaki pedalj puta jer mu je to stalna marsruta, i vezanih je ociju mogao da oseti kad se priblizava pruznom prelazu. Ovde se radi o potpuno neodgovornom vozacu autobusa koji je skrivio tragediju. Sto se tice pruznih prelaza gde nema rampe, kao vozac , mogu da kazem da to nije najveci problem. Stalno vidjam neodgovorne vozace koji prelaze prugu i kad je rampa spustena. Osim toga , u rampu nikada ne treba da se ima poverenje. Vise puta sam se licno uverio da voz prodje iako rampa nije spustena. Ponekad je u pitanju kvar , a vrlo cesto su krivci lopovi koji demontiraju kablove sa sina i prodaju ih u otpad. Policija bi morala daleko energicnije da istrazuje poreklo bakarnih provodnika koje otpadi otkupljuju , jer vrlo cesto vlasnici otpada prepoznaju poreklo provodnika koji im se nudi ali cute jer im nije u interesu da pozovu policiju. Nije moguce cuvati svaki kilometar pruge , ali je zato moguce da policija zaposli strucno osoblje , KV majstore a ne da salju same policajce koji neznaju da prepoznaju poreklo prodatih sirovina , koje ce redovno nadgledati otkupljivace sirovina. Jer , krade se sve moguce , provodnici sa mreza, poklopci sa ulicnih sakti, slavine iz javnih toaleta... ne moze se sve ni nabrojati.

izlazeizbacen

pre 5 godina

Vidim ja da je celi civilizovani svet GLUP jer postuje znak STOP... Bravo direktore pokazao si vrh intelekta novosrbaca od farmi i megatrenda...... 90 % prelaza u svetu NEMA rampe-dovoljno im je stop i andrejin krst, pa ne ginu ovako .

milan

pre 5 godina

mnogo vozača autobusa prilikom vožnje koriste mobilni telefon treba im, oduzeti dozvolu trajn o neodgovorni su i .

Djole

pre 5 godina

Pokrenite opstu akciju da se na magistralnim prugama ukinu putni prelazi I da se umesto njih izgrade nadvoznjaci I podvoznjaci. Modernizacija pruga I povecanje brzine vozova me dozvoljavaju bliske susrete sa vozovima. Zamislite putnicki voz da naleti sa 100 km/h na kamion natovaren ciglom, celikom ili naftom. Ili teretni voz na autobus. Ne daj Boze.

izlazeizbacen

pre 5 godina

Dobri moj Djole.. Onima na zapadu i ne trebaju svuda rampe i skupi nadvoznjaci na svakom prelazi. Oni SAMO POSTUJU signalizaciju, i dovoljno je . STOP... Sta cemo sa kretenima koji namerno lome rampe i treptace, ili prave slalom ? Sa ces reci na budalu koja je ostavila BAGER na sred pruge kod Male krsne , i otisao . U naletu je polomljena jedna lokomotiva od kojih milion evra i otisla na otpad, srecom ozbiljnije povredjenih nije bilo. O, Srbijo, zemljo bahatih budala za volanom..

Ljube

pre 5 godina

E moj Đole, celom svetu je dovoljno da postoji znak STOP da bi poštovali saobraćajne propise a ti bi da sve pružne prelaze obezbediš rampama. To je blizu 2000 prelaza x 150.000E što iznosi 300 MILIONA Euro. Ko to da plati i zašto da plati? Da ne govorimo o tome koliko košta održavanje i popravke tih rampi zbog krađe i oštećenja. Okanovića pod hitno treba smeniti kad on kao čelni čovek Komiteta za bezbednost saobraćaja može da da takvu izjavu o znaku stop. Jasno je i polupismenom da je ovde 100% kriv vozač autobusa jer ako su putnici mogli i videli nailazeći voz i upozoravali ga, onda je i on morao da ga vidi. Ne, on je bolji vozač od Hamiltona pa je odlučio da bude brži od voza ... A sve samo zbog toga što je idiotu bilo teško da stane i sačeka 5 minuta da voz prođe. Ma porodice stradalih treba da ga motkama umlate, toliko je kriv

Ljubo

pre 5 godina

Toliko se pravimo pametni ,a glupi smo i jos bezobrazni ko * , da mi Srbi . Sve da nije bilo nikakvog znaka vozac autobusa mora biti siguran da je bezbedno proci preko ,a o tome sto nema rampe ili ima drugi da resavaju i da rese ,ali ti odgovaras za bezbednost putnika u svim uslovima i prilikama ....

Milance

pre 5 godina

Kad na raskrnici ne radi semafor koliko udesa smo imali ljudi?Niko nece da postuje , svi se guraju da prodju...Podhitno mora da se udari rampa i obaveza de stane iz razloga sto smo stoka a ne ljudi.Znaci samo obavezno stajanje a ne upozorenje!!!

Rade Stankovic

pre 5 godina

NEVEROVATNI KOMENTARI NAZOVI STRUČNJAKA - Ko je ovde lud, a ko zbunjen? Užasna je tragedija, ali ne pokušavajte da amnestirate vozača autro usa koji se nije zaustavio, već je, na upozorenje putnika da ide voz, samo dodao gas i verovatno nastavio da gleda u mobiln i telefon kao da znak STOP ne važi? Ljudi, jeste li videli kako na TV NH 1 čovek hladno optuži ministarku Mihajlović kao da je ona odgovorna za saobraćajnu infrastruktura poslednjih 50 godina!? To je stvarno vrhunac licemerja. Ako hoićete rampu na svakom pružnom prelazu, to košta. To nema ni Švajcarska. Hoću i ja rampu na svakom prilazu sa sporednog na glavni put, odnosno na put sa pravom prvenstva!Hajde to da gradimo, a Informer neka podržava idiotske predloga o r5ampama na savkjom mestu, samo je pitanje ko će to da plati. Možda penzioneri, da nam opet otmu od penzije...Ako nam ne otmu, onda da ne vrše uskladjivanje sa platama, svejedno. Ali, bio bi red ovoga puta da nas neko pita pristajemo li. Sa tim će se verovatno saglasiti i vlasnik Informera, zar ne? Dakle, neke kvazi stručnjaci prestanu da lupetaju, ili neka idu na prozapadne TV kuće. One podržavaju sve što će Srbe učiniti gladnim i žednim (a to je moguće izgradnjom ogromnog broja prelaza preko pruge sa branicima) i da ih tako podignu da ruše vlast Aleksandra Vučića.

Bahatost na delu

pre 5 godina

Okanovića pod hitno smeniti sa funkcije koju obavlja! Čovek lupa budalaštine u svojim komentarima! Da ne postoji ama baš nikakav znak za obeležavanje pružnog prelaza postoji propis o prednosti šinskih voztila. Pa svaki normalan i odgovoran čovek će krenuti preko pruge tek kada se uveri da je bezbedno. Ko to ne učini sam je odgovoran za posledice. Veoma teško će se pronaći da pružni prelazi nisu snabdeveni odgovarajućom signalizacijom a to ne znači samo rampe, polubranici i semafori. Postoje saobraćajni znaci koje je učio svaki vozač, samo se treba pridržavati istih. Naravno da bi bilo najbolje kada bi Srbija bila Japan ili Norveška ili Emirati pa da sve uradi u denivelaciji.

Dragoljub

pre 5 godina

Bože budale!! "- Ovaj znak na pružnim prelazima nema nikakvo obavezujuće dejstvo na vozače - kao sa ste stavili hamburger i hot dog, nema nikakvo značenje. "Stop" se stavlja da bi Železnice izbegle svaku odgovornost - kaže Okanović. A zakon kaže (u celom svetu): " Znak STOP spada u grupu "Znakova izričite naredbe": 1.2. Znakovi izričitih naredbi: 2) znak "obavezno zaustavljanje" (II-2), koji na raskrsnici na kojoj je postavljen, označava NAREDBU VOZAČU da MORA DA ZAUSTAVI VOZILO i ustupi prvenstvo prolaza vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi;" - PRAVILNIK O SAOBRAĆAJNOJ SIGNALIZACIJI ("Sl. glasnik RS", br. 134/14; na snazi od 19.12.2014.) Svaki daqi komentar na izjavu odgovornog lica: Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, je svakako sunišan !!! Pozdrav, Dragoljub

Baki

pre 5 godina

Šteta što su poginuli i nastradali nevini ljudi ali situacija ko je kriv je jasna ko dan. Sve je regulisano znacima ali znaci su za oprezne i pametne vozače a ne za vozače kojima je sve preče nego da poštuju pravila. To što nema rampe nije opravdanje za ovo što se dogodilo samo je trebao da se zaustavi i pogleda levo i desno a na tom mestu je izuzetna vidljivost. Šteta za ljude koji su nastradali zbog jednog neodgovornog vozaća profesionalca.

Saradžogla

pre 5 godina

Тренутно гледам на телевизији како народ протествује на прелазу где се десила несрећа.Пазите шта вам кажем ... Држава ће поставити скаламерије на прелазу пута преко пруге где је била несрећа и шта мислите колико ће сати трајати полубраници. Хајде да се кладимо да неће трајати ни сат времена? ... ЕВО СНИМКА ИЗ ВОЈВОДИНЕ ... ПОЛУБРАНИЦИ СПУШТЕНИ И СЕДАМ АУТОМОБИЛА ЈЕДАН ЗА ДРУГИМ ЗАОБИЛАЗЕ ? Ја тврдим да војна патрола буде са оружјем на готовс опет би морони у инат прелазили пругу не хајући рафал у гуме? ... СРБИЈАНИТИЗАМ А ЛЕКА МУ НЕМА!

Država popdstiče javašluk

pre 5 godina

Evo danas oko 13.30 časova u Beogradu autobus na liniji 78, od Slavije do Dedinja vozač n ije prekidao razgovor mobilnim telefonom, pa je vrata zatvarao i pre izlaska putnika i prignječivao ih!? Često koristim gradski prevoz i čekajući na autobuskom stajalištima vidim da skoro polovina vozača koristi mobilni u toku vožnje, pri čemu žene prednjače, a gotovo svaki vozač džipa to čini. Da jedržava ono što nije to bi bio nepresušni izvor popune budžeta i nebi trebalo zavlačiti ruku u penzionerske džepove. Nikakvi propisi,. znaci, rampe i semafori neće bahate vozače sprečiti u bahanalijama ako država nije u stanju da te propise sprovede u delo. Vidi i EU da Srbija samo prepisuje poglavlja a od primene ni traga, pa na taj način država podstiče javašluk. Ako se vlast, koja ima apsolutnu većinsku podršku naroda, ne usuđuje da natera barabe da se civilizovano ponašaju kako onda očekivati da u Srbiji zavlada red kada na vlast dođe neka slaba koalicija!?

zoran

pre 5 godina

Jel' ima u železnicama neki pismen? Kakvo zaustavljanje voza kod pružnog prelaza i čekanje da svi bahati vozači prođu? Pogotovo vozači autobusa koji celim putem pričaju na mobilnim telefonima i voze jednom rukom. Pa kada manjaju brzinu puste volan, a o putnicima brine blagi Bog da ne izginu. Pa zar nije tom istom Niš-ekspresu na liniji za Leskovac pre neki dan otpao levi točak (ili su bila dva točka) u vožnji? Jel' će neko da odgovara zbog takve bahatosti?

Zlatko

pre 5 godina

Bezobrazno je pričati o saobraćajnim znakovima kao o hamburgerima pored puta. Još je bezobraznije i bestidnije kad to priča direktor komiteta za bezbednost saobraćaja; smena sa funkcije je mala cena koju bi morao da plati za takvu provalu gluposti.

boban

pre 5 godina

ovaj hamburger/direktora/ i hot dog /direkciju/ baciti u djubre jer su ovakvim komentaima krivi za ovu i mnoge druge nesrece.Iskreno saucesce porodicama

Penzionej

pre 5 godina

Koja si ti budala i to neki vajni direktor bezbednosti a slicno izjavi i direktor policije, obojica ste za otkaz. To bi znacilo da nijedan saobracajni znak nije obavezujuci na putevima vec smatrati ih za neke sendvice. Vozac sam pedeset godina. Ispred znaka i prelaza pruge obavezno se zaustaviti. Vi ste saucesnici. Sazaljevam sa roditeljima.

Politika

TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)
Live TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)

Ministar bez portfelja Đorđe Milićević gostovao je u Info jutru Informer televizije gde je odgovarao na pitanja voditeljke Jovane Radović i govorio o najvažnijim temama, ali i onoj najaktuelnijoj - to što potpredsednik SPS Branko Ružić za tajkunsku televiziju N1 kritikovao vlast, hvalio Dragana Đilasa ali im i čestitao rođendan sa željkom da još dugo traju.

31.10.2024

12:03

Društvo

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set