• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs/Blic.rs

01.04.2024

18:59

Mehaničaru autobusa ukinut pritvor! Veštak ne zna zbog čega je otpao točak i usmrtio ženu!

printscreen/Instagram 192

Vesti

Mehaničaru autobusa ukinut pritvor! Veštak ne zna zbog čega je otpao točak i usmrtio ženu!

Podeli vest

Prvi osnovi sud je mehaničaru Ivici R. ukinuo zadržavanje od 48 sati, koje je određeno po nalogu Prvog osnovnog javnog tužilaštva. Nesreća se dogodila 18. marta, zadržavanje je određeno 19. marta, a pušten je dan kasnije.

Nesreća se dogodila 18. marta, zadržavanje je određeno 19. marta, a pušten je dan kasnije.

Uviđaju je prisustvovao veštak koji je pregledao tehničku ispravnost busa i napisao u izveštaju da je bus bio tehnički ispravan za bezbedno učešće u saobraćaju.

- Zadnji levi spoljni točak je bio pričvršćen sa 10 šrafova i matica i mala je verovatnoća da se odvoji u jednom trenutku - navodi u izveštaju veštak i zaključuje da nema logično objašnjenje zašto je tokom vožnje otpao i nakon nekontrolisanog kotrljanja udario dva pešaka, nakon čega je jedan od njih preminuo.

Veštak pretpostavlja da je uzrok nezgode, možda nestručna montaža dva zadnja točka. Autobus je star 8 godina, a točkovi su možda i stariji.

Kod Karađorđevog parka u smeru ka Autokomandi kada je autobusu otpao točak i udario dve žene, jedna od njih, V.J (69), preminula je 19. marta u Urgentnom centru.

U nezgodi je zadobila ozbiljne povrede glave.

V.J. je u teškom stanju primljena u Urgentni centar, gde je i izgubila borbu za život uprkos naporima lekara.

- Naše kolege sa Infektivne su prve izašle na teren i započele reanimaciju. Žena je bila bez svesti i pulsa - navela je dr Stefanović iz Hitne pomoći.

U pitanju je autobus na liniji 78, koji se iz pravca Slavije kretao ka Autokomandi, a kod Infektivne klinike otkačio se točak koji ih je, kako je ranije saopšteno iz Hitne pomoći, prikovao za ogradu.

Odbrana mehaničara: Vozilo je izgledalo normalno

Na samom početku svog izlaganja, istakao je da radi kao mehaničar u firmi "Bambus" i da je njegova dužnost da "redovno vrši vizualni pregled vozila", proveravajući stanje spojnica, točkova, guma, sedišta i signalizacije.

- Moja smena je od 20:00 do 08:00 časova i ja nakon što pregledam vozila potpisujem putni nalog i to radim svako jutro pre nego što autobus izađe iz garaže. Konkretno ovaj autobus, koji saobraća na liniji 78, pregledao sam dan ranije u odnosu na nezgodu, dakle 17. marta 2024. godine. Izvršio sam vizuelni pregled, tako što sam baterijskom lampom pregledao spone, točkove, s tim što nisam detaljno gledao i nisam proveravao koliko su šrafovi zategnuti, pogledao sam i sedišta - naveo je mehaničar.

"Nikada ne proveravam da li su točkovi zavrnuti šrafovima"

Kako je rekao, "vozilo mu je izgledalo sasvim normalno", te je potpisao putni nalog tog jutra nakon čega ga je preuzeo vozač.

- Što se tiče zadnjeg vremena, na tom autobusu nije rađeno ništa niti oko točkova, niti oko kočnica. Solidan je autobus, iako jeste stariji - dodao je on.

Rekao je i da nikada ne proverava da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizuelno.

- Ne proveravam nikada da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizuelno - rekao je mehaničar.

- Ja na putnom nalogu potpišem svoje ime i ništa više ne popunjavam, a vozači sve ostalo. Ja kada stavim moj potpis, ja garantujem da je vozilo izašlo ispravno sa parkinga, a šta će se desiti u toku dana, da li će doći do nekog kvara, ne mogu da garantujem - ispričao je mehaničar.

Nakon saslušanja postupajući tužilac tražio je da mu se odredi pritvor.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
smislov

pre 7 meseci

Ja znam za slucaj kada je sa zgobnog autobusa otpao zadnji desni tocak prikolice, koji je veselo skakutao po pesackim stazama i parku ali nije nikoga pogodio, tacnije ugrozeni ljudi su se uspesno skonili od nepredvidljive putanje otpalog tocka. Uzrok otkadanja tocka je bila divljacka voznja vozaca koji je naglo ubrzavao i kocio, sve dok predmetni tocak nije zaabokirao. Da bi izvrsio deblokadu tocka, vozac je nastavio da ubrzava i koci sve dok sile kocenja , sila blokiranog tocka i sila trenja blokirani tocak- asfalt nisu nadvladale sile koje su realizovane navrtkama na brezonima, odnsno silu kojim je tocak pricvescen na poluosovinu .Svi brezoni i navrtke su popucali. Tok dogadjaja je mogao da bude rekonstruisan zbog vizuelnog uvida u voznju vozaca kao i ocitavanjem podataka sa tahografskog listica. U ovom slucaju, Vestak je mogao da utvrdi vrednost momenta pritezanja navrtki na ostalim tockovima autobusa, da li sve navrtke imaju odgovarajuce podloske, stanje brezona ( ako su deformisani ili ako su pukli....)..TAkodje vestak je mogao da utvrdi da li je bilo naglih ubrzanja i usporenja autobusa pre otpadanja tocka. Tocak mase apr. 80 Kg ne moze sam od sebe da otpadne .....

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set