• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

04.08.2025

11:40

Izgled prvih putničkih aviona između 1920. i 1930. godine - Bili namenjeni najbogatijima, a kada vidite sedišta nećete verovati (FOTO/VIDEO)

Shutterstock

Lajfstajl

Izgled prvih putničkih aviona između 1920. i 1930. godine - Bili namenjeni najbogatijima, a kada vidite sedišta nećete verovati (FOTO/VIDEO)

Podeli vest

Dvadesete i tridesete godine prošlog veka bile su doba pionira avijacije, kada letenje nije bilo ni udobno, ni jeftino, namenjeno samo bogatima.

Zamislite putovanje kroz oblake pre nego što je letenje postalo svakodnevica. Bilo je to, pre svega, iskustvo rezervisano za one dubokog džepa, prava avantura za nekolicinu hrabrih.

Cena luksuza, nedostatak komfora

 

 

Dok su se avio-kompanije tek rađale nakon prvog zakazanog leta 1914. godine, putovanje avionom koštalo je pravo bogatstvo.

Povratna karta od Njujorka do Los Anđelesa mogla je da premaši polovinu vrednosti novog automobila! Međutim, visoka cena nije garantovala luksuz.

Naprotiv, rani avioni nisu bili pod pritiskom, pa su leteli na malim visinama, izloženi snažnim turbulencijama i neprijatnim vremenskim uslovima.

Foto: Shutterstock

 

Kao rezultat toga, mučnina je bila česta pojava. U hladnim kabinama, putnici su se smrzavali, a buka motora bila je toliko zaglušujuća da su neki pretrpeli trajno oštećenje sluha.

Komunikacija je bila nemoguća bez megafona, koje su koristile prve stjuardese.

Od ratnih aviona do luksuznih salona

 

 

Prve komercijalne letelice često su bile samo prepravljeni ratni avioni iz Prvog svetskog rata. Međutim, kako je vreme prolazilo, industrija se menjala.

Krajem tridesetih, počeli su da se pojavljuju mnogo prostraniji i luksuzniji putnički avioni. Neki od njih su čak imali privatne spavaće sobe, elegantne salone i dovoljno mesta za šetnju.

Prava revolucija desila se 1939. godine, kada je poleteo prvi avion pod pritiskom. Ova inovacija omogućila je letenje na mnogo većim visinama, što je donelo mirniju, tišu i udobniju vožnju.

Iako su se prvi aerodromi sastojali od običnih travnatih polja, postepeno su se razvijali u mesta sa asfaltiranim pistama i naprednijim navigacionim sistemima.

Foto: Shutterstock

 

Kroz sve ove promene, avio-saobraćaj je nezaustavljivo rastao. Broj putnika je od samo 6.000 u 1929. godini skočio na neverovatnih 1,2 miliona samo deset godina kasnije.

Letenje se polako transformisalo od avanture za privilegovane u sve popularniji način putovanja.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Alternativno tumačenje Trampovog zakona: Ima li mesta za strateški dijalog SAD i Srbije?!
Politika

Alternativno tumačenje Trampovog zakona: Ima li mesta za strateški dijalog SAD i Srbije?!

Zakon o ovlašćenjima za nacionalnu odbranu, koji je potpisao predsednik SAD Donald Tramp, ne ometa buduće pokretanje strateškog dijaloga sa Srbijom, jer ne sadrži pravno obavezujući jezik kojim se takav proces zahteva i ne vrši pritisak na Srbiju, niti pravno obavezuje na priznanje Kosova, saopštila je večeras Pupin inicijativa u osvrtu na usvojeni akt i komentare koji su usledili.

19.12.2025

22:58

Društvo

Veliki dan za Beograd: Potpisani ugovori za prvu liniju metroa
Društvo

Veliki dan za Beograd: Potpisani ugovori za prvu liniju metroa

Ugovor za projektovanje i izgradnju saobraćajnog sistema za Liniju 1 fazu 1 beogradskog metroa, kao i Finansijski protokol između Vlade Srbije i Vlade Francuske o saradnji u oblasti finansiranja faze 1 projekta beogradskog metroa, potpisani su danas u Vladi Republike Srbije.

19.12.2025

22:00

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set