• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

01.11.2023

17:00

Ko je zadovoljniji životom? Oni koji štede ili oni koji troše? Rezultati istraživanja će vas iznenaditi

pexels.com

Lajfstajl

Ko je zadovoljniji životom? Oni koji štede ili oni koji troše? Rezultati istraživanja će vas iznenaditi

Podeli vest

Istraživanje je pokazalo da su oni koji troše više novca zadovoljniji svojim životom, ali su oni koji štede - mudriji.

Istraživanje koje je obuhvatilo 2.000 američkih kupaca pokazalo je da 56 odsto Amerikanaca sebe smatra 'potrošačima' - troše novac na stvari koje zaista žele, dok 34 odsto  sebe smatra 'štedišama' koji neće kupiti neku stvar sve dok ono što žele ne bude na rasprodaji ili im ne postane neophodno.

Takođe, 10 odstto ispitanih je tvrdilo da nisu ni jedan ni drugi tip kupaca, prenosi New York Post.

Možda i nije iznenađujuće što se pokazalo da potrošači troše više novca na ono što nije osnovno u poređenju sa štedišama. 

S druge strane, utvrđeno je da štediše manje od svog ukupnog prihoda izdvajaju za kupovine koje nisu neophodne.

Foto:  

Foto: pexels.com

 

 

U poređenju sa štedišama, pokazalo se da su potrošači zadovoljniji svojim odnosima, poslovnim životom i ličnim životom.

Zanimljivo je da su potrošači takođe bili zadovoljniji svojim finansijskim životom nego štediše. Ali štediše mogu imati prednost kada je u pitanju upravljanje novcem – samo 29 odsto njihovog ukupnog godišnjeg prihoda se koristi za kupovinu, dok potrošači troše i do 38 odsto svog prihoda.

Istraživanje je takođe pokazalo da 59 odsto ispitanika „često“ i „uvek“ razmatra finansijski uticaj velikih kupovina pre nego što odluči da ih sprovede.

I uprkos njihovoj sklonosti trošenju, verovatnije je da će potrošači uzeti u obzir finansijski uticaj velike kupovine. Predmeti o kojima ljudi najviše razmišljaju želeći da ih kupe su lična elektronika (59 odsto), vozila (50 odsto) i aranžmani za putovanja (40 odsto).

Za 32 odsto potrošača oprema za fitnes ili rekreaciju je veoma često razmatrana kupovina, dok 34 odsto štediša verovatno planira budžet pre kupovine uređaja.

Foto: pexels.com

 

 

Pre velike kupovine, ispitanici često razmišljaju o tome koliko će kupovina trajati (61 odsto), koliko će se nešto često koristiti (57 odsto) i da li će dobiti najbolju cenu (55 odsto).

Troje od desetoro ljudi razmatra dostupnost finansiranja ili opcija plaćanja tokom vremena pre nego što izvrše veliku kupovinu.

Velike kupovine se definišu kao „svaka kupovina“ koja u proseku premašuje 1.762 dolara. 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set