• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs/J.G.

20.10.2022

22:46

OVAJ ZAČIN POMAŽE PRI OČUVANJU MEMORIJE! Poboljšajte pamćenje namirnicom koju već IMATE U KUHINJI!

Ljubav

OVAJ ZAČIN POMAŽE PRI OČUVANJU MEMORIJE! Poboljšajte pamćenje namirnicom koju već IMATE U KUHINJI!

Skoro da ne postoji domaćinstvo koje u kuhinjskom ormariću nema kurkumu, a upravo ona će pomoći u poboljšanju memorije

Kako starite, povećavaju se vaše šanse za gubitak pamćenja ili kognitivnog oštećenja. U stvari, do 20 procenata odraslih starijih od 65 godina, ima blago kognitivno oštećenje, "fazu između očekivanog kognitivnog opadanja normalnog starenja i ozbiljnijeg pada demencije", kako je definisala Klinika Mejo.

Međutim, postoje načini da poboljšate svoje pamćenje, dok ste još u dobrom kognitivnom zdravlju, a neki od njih se mogu naći u vašoj kuhinji. 

Nekoliko različitih začina može poboljšati vaše pamćenje, kažu stručnjaci.

Ako se nadate da ćete izoštriti svoje pamćenje, stručnjaci kažu da možda već imate neke korisne "alate" u ostavi.

- Vaš kuhinjski ormarić sadrži niz začina koji su povezani sa pozitivnim efektima na zdravlje i funkcionisanje mozga - kaže Uma Naido, nutricionistički psihijatar i direktor psihijatrije za ishranu i način života u Opštoj bolnici u Masačusetsu.

- Začini i bilje imaju dugu istoriju kao bezbedna komponenta ljudske ishrane i tradicionalne zdravstvene prakse. Njihovi efekti na mozak mogu biti značajni i potrebno nam je više istraživanja da bismo utvrdili potencijal upotrebe jedinjenja, koja se nalaze u uobičajenim začinima - napisala je Uma za "Harvard Health Publishing".

Foto: Pixabay

kurkuma

Studija iz 2018. pokazala je obećavajuće rezultate posebno sa jednim začinom.

Prema studiji iz 2018. objavljenoj u "The American Journal of Geriatric Psichiatry", kurkumin, glavni aktivni sastojak kurkume, može poboljšati vaše pamćenje i sačuvati kognitivne funkcije.

- Budući da antiinflamatorna svojstva kurkumina mogu zaštititi mozak od neurodegeneracije, proučavali smo njegov efekat na pamćenje kod nedementnih odraslih osoba i istražili njegov uticaj na akumulaciju amiloida i taua u mozgu - objasnili su istraživači.

Tim je uključio 40 subjekata, uzrasta od 51 do 48 godina, u 18-mesečnu studiju i uputio grupu da uzima ili dozu kurkumina od 90 mg dva puta dnevno ili placebo. Nadovezujući se na prethodna istraživanja koja su sugerisala kognitivne prednosti povezane sa kurkumom, otkrili su da kurkumin može dovesti do poboljšanja pamćenja i pažnje kod kognitivno zdravih odraslih osoba.

- Epidemiološke studije ukazuju na nižu prevalenciju Alchajmerove bolesti kod indijskih ljudi, koji konzumiraju kurkumin u kariju i vezu između ishrane konzumiranja karija i boljih kognitivnih performansi kod starijih osoba, podržavajući hipotezu da konzumacija kurkumina može pružiti neuroprotektivne prednosti - napisao je tim.

Evo zašto kurkumin može da pomogne.

Naučnici su izvršili skeniranje mozga pre i posle tretmana, poznato kao FDDNP-PET skeniranje, kako bi identifikovali biomarkere kognitivnog poboljšanja. Rekli su da njihovi nalazi "sugerišu da su bihejvioralne i kognitivne prednosti povezane sa smanjenjem nakupljanja plaka i zapetljavanja u regionima mozga, koji moduliraju raspoloženje i pamćenje".

Amiloidni i tau depoziti su lepljivi plakovi proteina na mozgu, koji su povezani sa Alchajmerovom bolešću, a mogu čak i da je izazovu. Međutim, istraživači su takođe primetili da antiinflamatorna i antioksidativna svojstva kurkumina mogu biti njegove prednosti.

Istraživači veruju da je upotreba "biodostupnog" suplementa najefikasnija.

Istraživači su primetili da su prethodna istraživanja o prednostima kurkumina kada se konzumira direktno preko kurkume, dala pomešane rezultate. Međutim, njihova studija se fokusirala na "Theracurmin", bioraspoloživi oblik kurkumina, dizajniran da poveća propusnost crevnog endotela. Zaključili su da je upotreba ovog visoko apsorptivnog oblika kurkumina, poboljšala ishod njihove studije.

BONUS VIDEO:


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru
Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru

Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.

10.08.2026

23:00

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)
Politika

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.

10.08.2026

22:06

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Džet set