ŠTA JE FLEKSITARNA ISHRANA? Reguliše KRVNI PRITISAK i šećer u krvi, a zbog OVOGA pogoduje našim energetskim POTREBAMA

Shutterstock

15:01 Ljubav i zdravlje 0

Z.I. | 06. 12. 2022.

ŠTA JE FLEKSITARNA ISHRANA? Reguliše KRVNI PRITISAK i šećer u krvi, a zbog OVOGA pogoduje našim energetskim POTREBAMA

Svetski stručnjaci za ishranu stalno uvode nove termine vezano za ishranu. Fleksitarni način ishrane nije toliko nov koliko je većini ljudi nepoznat, a nutricionista Branka Mirković za Informer.rs objašnjava šta to podrazumeva

Šta je fleksitarna ishrana?

 - U ishrani su zastupljene biljke - povrće i voće, mahunarke i žitarice u većem procentu, a manji deo kalorija se unosi kroz proteine životinjskog porekla, mesa, živinu, ribe, jaja i mlečne proizvode- kaže Branka

printscreen TV Prva

Branka Mitrović nutricionista

Koje su prednosti fleksitarne ishrane:

1. Preventiva i poboljšanje zdravlja, posebno mišića i kostiju
2. Blagotvoran uticaj na ceo digestivni trakt, posebno na mikrobe creva
3. Nije strog i zahtevan kao vegan i vegetarijanstvo, posebno ne kao proteinski
način ishrane
4. Lako se kontroliše telesna težina, redukcija i održavanje
5. Poboljšava metabolizam
6. Reguliše krvni pritisak i šećer u krvi

Shutterstock

Mit ili istina 

1. Raznovrsna je i potpuno odgovara današnjem načinu i stilu života. Način života više sedenja, manje ukupno kretanja odrađuje i  procente nutritijenata u okviru obroka. Fleksitarna ishrana je najkompatibilnija sa čovekovim energetskim i nutritivnim potrebama danas. Raznovrsna je, lako se vari i daje dosta psihičke i mentalne energije.

2. Ne isključuje proteine životinjskog porekla, samo se jedu u manjoj količini. Ranije se jela šnicla i povrće, a fleksatarni način ishrane propagira povrće i mali komad mesa ili neki drugi protein, jaja, sir, riba…

3. Dozvoljeno je da se jedu svi pravi mlečni proizvodi, kiselo mleko, jogurt, sve vrste sireva, kajmak, pavlaka, kačkavalji… Pogrešna su uverenja da fleksitarni način ishrane isključuje sir i jaja

Shutterstock

Kako započeti fleksitarijanku dijetu?

Važno je da znate da pravila nisu stroga kao i preporuke i moguće je prilagoditi je vašim željama i potrebama.

 - Počnite tako što ćete smanjiti količine mesa, ribe, jaja i sira, a povećate povrće, biljke, integralne žitarice, voće. Smanjite količine masnoća vidljivih i nevidljivih, jedite manje masna mesa, sireve, jedino ribe mogu masne ali u manjoj količini -  savetuje Mirković za Informer.rs

bonus video:



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.