Smanjuju rizik od hormonskih oboljenja, karcinoma i viška kilograma - evo kojih 6 namirnica treba da jede svaka žena!
Ne postoji hrana koja može u potpunosti da izleči ili spreči neko oboljenje, ali određene namirnice imaju veliki značaj u smanjenju rizika od opasnih ginekoloških oboljenja i poremećaja hormona, piše Lovesensa.
Erma Levi iz Centra za karcinom MD Anderson Univerziteta u Teksasu napravila je listu namirnica koje smanjuju rizik od pojave karcinoma kod žena.
Foto: Shutterstock
Dodatni saveti za prevenciju
* jedite voće i povrće različitih boja i varijacija
* birajte žitarice od celog zrna
* koristite biljne proteine
* ograničite konzumiranje crvenog mesa
* izbacite iz ishrane prerađeno meso
* ograničite unos soli
* ograničite alkohol
* izbegavajte pića puna šećera i energetska pića
Zdrav i izbalansiran način ishrane zasniva se na voću, povrću, žitaricama celog zrna i lagumima, odnosno namirnicama koje telu pružaju vitamine, minerale i antioksidante. Takođe, ove namirnice održavaju balans hormona i smanjuju rizik od prekomerne težine.
- Prekomerna težina povećava hormone u telu i uzrokuje hormonsku neravnotežu. Kada hormoni u telu ostaju "neiskorišćeni", mogu da podstaknu razvoj ćelija raka, uzrokujući karcinom dojke ili jajnika - navodi Erma Levi.
Evo kojih 6 namirnica treba da se nađu u jelovniku svake žene:
Ova mahunarka bogata je vlaknima koji smanjuju rizik od kolorektalnog karcinoma. Vlakna podstiču proizvodnu određenih jedinjenja u crevima koja sprečavaju razvoj ćelija raka.
Foto: Shutterstock
2. Beli luk
Sadrži mangan, vitamin B 6, vitamin C i selen. Istraživanja pokazuju da beli luk sprečava nastanak ćelija raka, naročito kod karcinoma želuca, dojke i creva.
Tamnozeleno lisnato povrće kao što su prokelj, spanać i brokoli, bogati su vlaknima, vitaminima, mineralima i fitohemikalijama. Redovnom konzumacijom ovog povrća regulišu se hormoni, podstiče se zdravlje creva, smanjuje se rizik od prekomerne težine, rizik od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.
Foto: Pixabay
4. Paradajz
Sadrži likopen, moćni antioksidant koji smanjuje rizik od oboljenja dojki, pluća i stomaka. Likopen sadrže i lubenica i ružičasti grejpfrut, ali ga najviše ima u paradajzu.
Najzdarvija komponenta grožđa je antioksidant resveratrol koji pozitivno utiče na zdravlje dojki, jetre, stomaka i limfnog sistema. Najviše resveratrola nalazi se u kožici grožđa.
Foto: Pixabay
6. Crni luk
Bogat je antioksidantom koji se naziva kvercetin i koji smanuje rizik od upalnih procesa u organizmu. Pozitivno utiče na zdravlje creva i jetre.
Istraživači sa Univerzitetskog medicinskog centra Groningen u Holandiji su uporedili podatke više od 1,3 miliona ljudi. Otkrili su kako je rizik od kardiovaskularnih problema kod krvnih grupa A, B ili AB devet posto veći nego kod ljudi sa krvnom grupom 0
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Istraživači sa Univerzitetskog medicinskog centra Groningen u Holandiji su uporedili podatke više od 1,3 miliona ljudi. Otkrili su kako je rizik od kardiovaskularnih problema kod krvnih grupa A, B ili AB devet posto veći nego kod ljudi sa krvnom grupom 0
Godinama su ruske trupe istraživale ukrajinski garnizon u Nikolajevki u Donjeckoj oblasti na istoku Ukrajine, šaljući male timove infiltratora da pronađu liniju proboja. Međutim, 29. jula su prestali sa istragom.
Nakon što je uživao u zvucima dragačevske trube i pravoj domaćinskoj atmosferi na Saboru u Guči, mađarski državnik i veliki prijatelj Srbije Viktor Orban obišao je i jedan od najlepših prirodnih dragulja naše zemlje – spektakularni stakleni vidikovac na planini Kablar.
Na Informer TV, ekskluzivno smo objavili nove dosijee sa spiska od 99 kandidata sa "studentske", blokaderske liste koje su oni sami "studenti", blokaderi-plenumaši predložili za "vetiranje", odnosno izbacivanje.
KFOR je najavio da će svoje brojno stanje na Kosovu i Metohiji (KiM) vratiti na nivo pre 2023. godine zbog navodnog "poboljšane bezbednosne situacije", uz optimizaciju rasporeda svojih snaga, što predstavlja ozbiljan bezbednosni rizik za Srbe.
Kristalno čista voda u bazenu sa pogledom koji neumoljivo podseća na švajcarske Alpe i to za samo 250 dinara dnevno, verovali ili ne, nalazi se u podnožju Suve planine.
Državljanin Sjedinjenih Američkih Država A. H. (31) procesuiran je nakon šenlučenja u Plavu, posle kog je policija pretresla kuću i vozila koje osumnjičeni koristi, te pronašla i oduzela gasni pištolj i municiju.
Na seoskom groblju u Uzićima u opštini Požega, gde joj počivaju roditelji, pre dva dana je, kako se saznaje, sahranjena Vera Pitulić (41), koju je u noći između 18. i 19. jula u gradu Kerolton u severnom predgrađu Dalasa u američkoj državi Teksas, prema tvrdnjama tamošnjih istražnih organa, ubio njen emotivni partner Doni Benedikt (38).
Smrtna kazna u Srbiji ukinuta je 2002. godine kada je veliki broj najsurovih i najmonstruoznijih ubica promenom zakona umesto pred streljačkim strojem završio u zatvoru na 40 godina.
U razornom zemljotresu koji je u ponedeljak pogodio Kolumbiju poginulo je više 100 ljudi, pokazuju podaci koje su počele da objavljuju lokalne vlasti u pogođenim područjima, udaljenim oko 240 kilometara od glavnog grada Bogote.
Oružane snage Rusije su tokom protekla 24 časa nanele udare po objektima energetske i transportne infrastrukture, kao i logističkim centrima koje koriste Oružane snage Ukrajine, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Američki predsednik Donald Tramp i dalje želi da postigne dogovor sa Iranom, ali nije uveren da bi Teheran poštovao obaveze iz eventualnog sporazuma, dok američke vojne procene ukazuju da je strateški prioritet Irana sa nuklearnog programa preusmeren na Ormuski moreuz, objavio je danas NBC Njuz pozivajući se na američkog zvaničnika.
Predsednik Kolumbije Abelardo de la Esprijelja izjavio je da je u zemljotresu koji je pogodio severozapad Kolumbije, poginulo 111 ljudi, prenosi Skaj njuz.
Nakon razgovora sa Avom Karabatić koja tvrdi da je pretučena od starne verenika, ona nam je poslala i fotografije na kojima se nalaze vidljive povrede na njenom licu i glavi.
Redakcija Informera došla do informacije da je Ava Karabatić danas viđena u Urgentnom centru u Beogradu, gde je, prema saznanjima do kojih smo došli, potražila lekarsku pomoć zbog vidljivih povreda na glavi i licu, a ona nam je sve to i potvrdila.
Voditelj Božo Dobriša osvrnuo se na sezonu na crnogorskom primorju i otkrio da se Ceca Ražnatović naljutila na njega zbog intervjua sa Jelenom Karleušom.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.