Ti slatki mali plodovi u obliku zvona - koje jako dobro poznajemo i volimo - zapravo su snažan dodatak ishrani
Kruške su prepune antioksidansa, zdravih biljnih spojeva i dijetalnih vlakana koji našim telima daju preko potreban podsticaj. Uz to sadrže i značajne količine potrebnih hranjivih sastojaka poput vitamina C, vitamina K, folata, bakra i kalijuma - i sve to u malo voća.
Zbog nedostatka bolje reči, kruške su zaista superhrana protiv starenja koja može pomoći čak i u borbi protiv kardiovaskularnih bolesti. Antioksidans u kruškama, nazvan procijanidin, pokazao je da pomaže pri ukočenosti u srčanom tkivu, olakšavajući srcu da pumpa krv u celo telo.
Ovaj antioksidans je takođe pokazao da snižava LDL (loš) holesterol, istovremeno povećavajući HDL (dobar) holesterol, što znači da snižava rizik od srčanog udara!
Slično tome, pokazalo se da kvercetin, još jedan antioksidans koji se nalazi u kori kruške, smanjuje upalu te smanjuje činioce rizika od srčanih bolesti poput visokog krvnog pritiska i visokog holesterola. A ako to nije bilo dovoljno, jedenje krušaka takođe može umanjiti rizik od moždanog udara.
U jednom istraživanju u kojem je učestvovalo 20.000 ljudi tokom deset godina zaključilo se da svakih 25 grama voća s belim mesom (poput krušaka) koje se jedu dnevno značajno smanjuje rizik od moždanog udara. To je prilično impresivno.
Premda su slatko voće, kruške su povezane i s manjim rizikom od dijabetesa. Dijetalna vlakna u kruškama pomažu usporavanju probave pa telo ima više vremena za razgradnju viška šećera. To može pomoći u stabilizaciji i snižavanju nivoa šećera u krvi, a time i smanjenju rizika od dijabetesa.
Jedno istraživanje u kojem je posmatrano preko 200.000 ljudi otkrilo je da je jedenje pet ili više obroka voća bogatih antocijanom - poput krušaka - svake nedelje povezano s 23 posto manjim rizikom od dijabetesa tipa 2.
Pored toga, istraživanje na životinjama otkrilo je da biljni spojevi, poput antocijana koji se nalaze u oguljenim kruškama, imaju i „anti-dijabetes“ i protivupalni učinak.
Kruška ima malo kalorija, puno vode i relativno puno dijetnih vlakna. Pokazalo se da niskokalorična dijeta bogata hranjivim sastojcima pomaže pri mršavljenju, dok povećana hidratacija pokazuje da doprinosi zdravoj težini. Štaviše, vlakna u kruškama mogu ti pomoći da se osećaš sita i na taj način kruška sprečava prejedanje.
U jednom istraživanju je 40 odraslih osoba jelo dve kruške dnevno i izgubilo je 1,1 centimetara od opsega struka tokom 12 nedelja. Tokom drugog desetonedeljnog istraživanja, žene koje su dodavale tri kruške dnevno u svoju ishranu izgubile su u proseku 1,9 kilograma, što je više nego ispitanici koji su u svoju svakodnevnu ishranu dodavali zob. Kruške nisu samo hrana za mršavljenje, već su moćan „anti-ager“ koji ti može pomoći u borbi protiv bolesti.
Sofi Partik (35), koja živi na indonezijskom ostrvu Baliju, pre godinu dana započela je dijetu bez pijaće vode, a sad se pohvalila njegovim rezultatima - tvrdi da zahvaljujući njemu više ne oseća bolove u zglobovima, nema natečene oči i podbulo lice, a rešila se i brojnih alergija na hranu, probavnih tegoba te problema sa tenom i kožom opšte
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Sofi Partik (35), koja živi na indonezijskom ostrvu Baliju, pre godinu dana započela je dijetu bez pijaće vode, a sad se pohvalila njegovim rezultatima - tvrdi da zahvaljujući njemu više ne oseća bolove u zglobovima, nema natečene oči i podbulo lice, a rešila se i brojnih alergija na hranu, probavnih tegoba te problema sa tenom i kožom opšte
Ruska avijacija uništila je privremene punktove ukrajinskih snaga i centre za kontrolu bespilotnih letelica u Dnjepropetrovskoj i Hersonskoj oblasti, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Miloš Parandilović, poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije i čelnik stranke Novo lice Srbije, napio se k'o letva na jednoj svadbi u Priboju, pa u tako vidno alkoholisanom stanju seo u automobil i odvezao se, saznaje Informer.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Nakon gotovo svakog masovnog zločina istražitelji pokušavaju da pronađu odgovor na isto pitanje - da li je tragedija mogla da bude sprečena? U mnogim slučajevima odgovor su pronašli među papirima, beleškama i zapisima koje su počinioci ostavili iza sebe.
Areniljas, malo selo u provinciji Sorija u unutrašnjosti Španije sa svega četrdesetak stalnih žitelja, objavio je neobičan poziv porodicama koje su spremne da započnu novi život daleko od grada.
Šest osoba ranjeno je u nedelju uveče u napadu nožem na njujorškoj stanici "Pen stejšn", a vlasti su saopštile da je osumnjičeni priveden uoči sportskog spektakla kome će prisustvovati i predsednik SAD Donald Tramp.
TS Media, multimedijalni segment Telekoma Srbija, u saradnji sa Sava Centrom, od 12. do 14. juna, organizuje besplatne večernje projekcije remasterizovanih domaćih filmskih klasika na krovu Sava Centra.
Srpska srednjovekovna tradicija puna je običaja koji bi u savremenom svetu bili potpuno neprihvatljivi, a mnogi od tih običaja prikazani su u našim fimovima i serijama.
Radoš Bajić dobitnik je nagrade "Zlatni vitez" na Međunarodnom filmskom festivalu u Sevastopolju za najbolju glavnu mušku ulogu u filmu "Čuvar ikone Svetog Đorđa".
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.