U ovoj maloj voćki sadržan je veliki broj benefita za celo telo. Sadržaj antioksidanata u malinama može da pomogne u sprečavanju niza zdravstvenih stanja
Vitamini C i E, selen, beta karoten, lutein, likopen i zeaksantin, svi ovi antioksidansi se nalaze u malinama. Takođe, sadrže i biljne hemikalije nazvane flavonoidi, koje imaju antioksidativne efekte.
Antioksidansi pomažu telu da eliminiše otrovne materije poznate kao slobodni radikali. Telo proizvodi neke od ovih supstanci tokom metaboličkih procesa, ali druge su posledica spoljnih faktora, kao što su nezdrava hrana i zagađenje. Ako u organizmu ostane previše slobodnih radikala, oni mogu prouzrokovati oštećenje ćelija, što rezultira nizom zdravstvenih problema.
Malina je takođe dobar izvor vlakana. Jedna šolja maline sadrži 8 grama, što je gotovo polovina dnevnih potreba tela.
Najmanje je 6 jakih razloga zašto biste trebali maline da uvrstite u svoj jelovnik:
Foto: Pixabay
1. Doprinose zdravlju mozga
Stručnjaci su dokazali da konzumiranje ishrane bogate antioksidansima može doprineti zdravlju mozga i neurološkog sistema. Postoje dokazi da vitamini C i E mogu da pomognu u zaštiti mozga i memorije.
2. Čuvaju zdravlje srca
Istraživanja su pokazala da jedna grupa flavonoida, posebno - antocijanini - koji se nalaze u malinama mogu da suzbiju upalu koja može dovesti do kardiovaskularnih bolesti.
Maline sprečavaju nakupljanje trombocita i snižavaju krvni pritisak. Takođe su odlične i za snižavanje nivoa holesterola i gojaznosti.
3. Prevencija raka
Nacionalni institut za rak je primetio da antioksidanti iz mogu da pomognu u zaštiti tela od raka pluća, jednjaka, želuca i drugih vrsta.
2010. godine naučnici su pacijenta obolelog od raka debelog creva lečili ekstraktom Meeker crvene maline. Rezultati su zapanjujući, ekstrakt je ubio više od 90% ćelija.
Istraživači su procenili da su antioksidansi odgovorni za otprilike polovinu uništavanja ćelija određenih vrsta raka.
Foto: Pixabay
4. Smanjuju rizik od nastanka dijabetesa
Lekari su 2018. godine zaključili su da dijetalna vlakna mogu da smanje rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 i ublaže simptome kod ljudi koji već imaju ovo stanje.
5. Poboljšavaju rad digestivnog trakta
Sadržaj vlakana i vode u malini pomaže u sprečavanju opstipacije i održavanju zdravog probavnog trakta. Adekvatna vlakna podstiču pravilan rad creva, što je presudno za svakodnevno izlučivanje toksina. Povećani unos vlakana takođe može pomoći u smanjenje nivoa holesterola i mršavljenju.
6. Čuvaju zdravlje očiju
Malina sadrži antioksidans zeaksantin, koji filtrira štetne zrake plave svetlosti.
Pored svega ovoga, maline sadrže i:
Vitamin C: Ovaj vitamin je važan za stvaranje kolagena, koji čini da koža izgleda mladoliko
Folat: Folat je neophodan za pravilan rad ćelija. Tokom trudnoće lekari ga prepisuju kako bi podstakli zdrav rast nerođenog deteta.
Vitamin K: Prva linija odbrane od svih kardiovaskularnih bolesti.
Ovaj citrus je pravi izvor zdravlja. Mnoge studije su dokazale da limeta smanjuje rizik od dijabetesa, srčanih bolesti, podiže energiju i smanjuje težinu. U ovom voću nalazi se velika količina vitamina C, koji je zadužen za dobro zdravlje celog organizma
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ovaj citrus je pravi izvor zdravlja. Mnoge studije su dokazale da limeta smanjuje rizik od dijabetesa, srčanih bolesti, podiže energiju i smanjuje težinu. U ovom voću nalazi se velika količina vitamina C, koji je zadužen za dobro zdravlje celog organizma
Pojavio se još jedan šokantan snimak incidenta sa blokaderskog skupa u Valjevu, na kojem se jasno vidi kako blokaderka Dijana Hrka drži motku u ruci, preti, udara, a zatim juri aktivistkinju Srpske napredne stranke (SNS) Nedu Perić.
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić žestoko je reagovala nakon skandaloznog saopštenja Univerziteta u Beogradu povodom drastičnog pada na prestižnoj Šangajskoj listi, gde je Beogradski univerzitet potonuo u grupu od 501. do 600. mesta!
Umesto da se zaustave i zapitaju gde vode njihovi pozivi na linč, ekstremisti sa društvenih mreža nastavljaju sa brutalnim zastrašivanjem policajaca i njihovih porodica!
Maske su pale. Na protestu koji nazivaju "mirnim" i "protiv nasilja", novinarki Informera Branki Lazić pretili su da će joj polomiti kosti i pokušali fizički da je napadnu.
Konkurencija Mariniki Tepić u političkom preletanju dobila je novo lice – Svetlanu Kozić! Ova opoziciona političarka uspela je da obori sve rekorde i dokaže da joj ideologija i obraz ne znače baš ništa.
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
Procenjuje se da će za 28 nedelja primene Zakona o legalizaciji biti upisano 320.000 objekata u Republičkom geodetskom zavodu, koliko je bilo upisano u poslednjih 28 godina, rekao je direktor Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Srbije Đorđe Milić.
Muškarac iz Lazarevca, inicijala G. L. (63), teško je povređen kada ga je prilikom radova na kući najpre udarila struja, nakon čega je pao sa visine od tri metra.
Putnici iz autobusa srpske agencije koji je jutros oko 3 sata sleteo sa puta u Bugarskoj, krenuli su danas popodne put Srbije. Autobus niških registarskih oznaka stigao je na lice mesta oko 15 časova, preuzeo putnike i oni su nastavili putovanje ka Srbiji.
Agencija "go2 travelling" oglasila se povodom incidenta tokom povratka srpskih turista iz Kušadasija, čiji je autobus sleteo sa puta na oko 150 kilometara od Sofije, navodeći detalje o toku putovanja i situaciji sa putnicima.
Fudbaleri Partizana u prvom meču plej-ofa za Ligu Konferencija gostuju Hetafeu, ali je već sada jasno da će Špance u Humskoj sačekati paklena atmosfera.
Vodostaj Rajne pao je na rekordno nizak nivo, dok Evropu i dalje pogađa toplotni talas, pokazali su podaci nemačke Agencije za unutrašnju plovidbu (WSV).
U Varšavi je danas održana velika vojna parada povodom Dana poljskih oružanih snaga tokom koje je skoro dve hiljade vojnika prodefilovalo sa najnovijim naoružanjem, a više desetina moćnih borbenih vozila predstavljeno javnosti sa ciljem da se demonstrira snaga poljske vojske.
Premijer Mađarske Peter Mađar izjavio je danas da su radovi na izgradnji privremene podvodne brane na Dunavu koja bi trebalo da obezbedi nesmetan rad nuklearne elektrane Pakš "trka sa vremenom".
Skoro svaki čovek kaže da mu je porodica svetinja, ali svedoci smo da nekada postoje i komplikovani porodični odnosi gde nema komunikacije, a takvih primera, nažalost, ima i među poznatim ličnostima.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.