• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: stil/Informer.rs

03.12.2020

11:43

OVO JE NAJLEKOVITIJA BILJKA NA SVETU! Ako se jede redovno može da spreči bolesti jetre, reumatski poremećaj, visok holesterol i rak

Ljubav

OVO JE NAJLEKOVITIJA BILJKA NA SVETU! Ako se jede redovno može da spreči bolesti jetre, reumatski poremećaj, visok holesterol i rak

Na studijama koje su sprovedene na životinjama utvrđeno je da aktivna jedinjenja u celeru mogu da utiču povoljno na smanjenje holesterola, ali i da spreče rast malignih ćelija

Celer sadrži apigenin, jedinjenje koje može da stimuliše rast i razvoj nervnih ćelija. Apigenin i druga aktivna jedinjenja u celeru takođe imaju sposobnost sprečavanja širokog spektra bolesti, među kojima su hipertenzija, bolesti jetre, reumatski poremećaji, visok holesterol u krvi i rak.

U nedavnoj studiji, istraživači iz Indije istražili su antihiperlipidemijska i antitumorska svojstva etanolnog ekstrakta i fitohemijske komponente celera. Na testu sprovedenom na životinjama, naučnici su dokazali da celer može da spreči rast tumornih ćelija i da snizi nivo holesterola, a ovo istraživanje su obajvili u  časopisu „Journal of Dietary Supplements“.

Celer se koristi svež i obaren za pripremanje supa i jela, seme se koristi kao začin, dok lišće vrlo često služi za dekorisanje raznovrsnih kulinarskih specijaliteta. Može da se nađe tokom cele godine, mada je najbolji u jesen.

Listovi i koren su izuzetno bogati mineralima, vitaminima, nutrijentima i eteričnim uljima, koji mu daju snažan, karakterističan miris. U sto grama korena nalazi se samo sedam kalorija, ali zato 320 miligrama magnezijuma i 16 milicentigrama folata. Odličan je izvor i vitamina K kao i dijetalnih vlakana.

Foto: Shutterstock

Evo koja oboljenja može da ublaži celer:

Zbog sadržaja minerala održava ph balans u organizmu, odnosno neutrališe kiselinu.

Sok od celera je odlično popiti nakon treninga, jer deluje kao tonik. Hidrira telo, zamenjuje potrošene elektrolite i nadoknađuje neophodne minerale.

Sok od celera je prirodni diuretik i laksativ.

Celer snižava ukupan i loš holesterol.

Ako se sok od celera pije svakodnevno, snižava pritisak za nedelju dana.

Odličan je i kod nesanice.

Celer je afrodizijak, pa povećava seksualni nagon.

Pozitivno deluje na regulisanje menstrualnog ciklusa.

Dobar je za mršavljenje. Pomaže da se smanji želja za skatkišima i smanjuje apetiti. 

Koristan je za bubrege i mokraćne puteve, sprečava nastanak kamenca.

Olašava probleme kod upala kao što su reumatoidni arthritis, giht, bronhitis, astma.

Celer je koristan i za dijabetičare.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...
Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...

Srpska lista najoštrije je osudila današnje privođenje direktora osnovnih škola u Kosovskoj Kamenici, Negovana Vasića i Dragana Krstića, kao i upade pripadnika kosovske policije u njihove porodične domove i obrazovne ustanove u kojima obavljaju svoju časnu i odgovornu dužnost ističući da je reč o političkom pritisku Prištine i zastrašivanju svedoka i osoba koje su ukazale na izborne nepravilnosti.

11.06.2026

23:50

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set