• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Ordinacija.hr

09.04.2021

12:06

ZNATE LI ŠTA SVE IMA U JAGODAMA? Omiljena voćkica prepuna korisnih nutrijenata

Ljubav

ZNATE LI ŠTA SVE IMA U JAGODAMA? Omiljena voćkica prepuna korisnih nutrijenata

Slatke i mirisne jagode mnogima su omiljeno voće, a pune su esencijalnih nutrijenata, vlakana, vitamina C, folne kiseline i kalijuma. Sadrže i male količine gvožđa, bakra, magnezijuma, fosfora, selena i vitamina B, K i E

Iako u sebi sadrže i dosta šećera, smatraju se namirnicom s niskim glikemijskim indeksom jer ne utiču na rast šećera u krvi u trenutku, što je možda zahvaljujući antioksidansima koji se nalate u jagodana.

Redovna konzumacija jagoda je povezana sa zdravijim nivoima šećera u krvi, prema studiji objavljenoj u magazinu Antioxidans and nutrients.

DNEVNA DOZA JAGODA MOŽE DA POBOLJŠA ZDRAVLJE SRCA

Studija objavljena u magazinu Journal of Molecular Sciences predlaže da redovno jedemo namirnice bogate vitaminom C, poput jagoda, jer tako možemo poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sistema.

POZITIVNO UTIČU NA ZDRAVLJE MOZGA

Naučnici kažu da jagode mogu preventivno da deluju protiv propadanja moždanih funkcija, zahvaljujući flavonoidima koji se u njima nalaze, a oni imaju protivupalna svojstva i štite od nastanka raka.

Foto: pixabay.com

Jagode su zdrave

DOBROBITI ZA PROBAVNI SISTEM

Jedna šoljica jagoda sadrži oko 3 grama topivih i netopivih vlakana, a ona topiva su jako važna za dobru probavu jer skupljaju vodu u probavni trakt i tako pomažu da se nutrijenti lakše razgrade. Netopiva vlakna dodaju čvrstinu stolici pa će tako ona lakše i brže prolaziti kroz creva.

Neke studije su pokazale kako jagode pomažu u prevenciji starosne makularne degeneracije, najčešćeg uzroka slepila kod starijih osoba. Istraživanje je pokazalo da je svakodnevnom konzumacijom tri ili više ovih voćkica moguće smanjiti rizik razvoja makularne degeneracije za više od 36 %. Naučnici veruju kako se dobrobiti mogu pripisati elaginskoj kiselini, antioksidansu iz jagoda.

Važno je naglasiti da samo sveže i smrznute jagode sadrže pregršt korisnih sastojaka koji doprinose zdravlju, dok prerađeno voće gubi većinu, ako ne i sve nutritivne vrednosti.

Najbolji izbor su domaće jagode lično uzgojene u svojoj maloj bašti ili kupljene od proverenih prodavaca. 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!
Kolumne

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!

Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan je danas, 9.6.2026. godine, od strane predsednika Angole, Žoao Manuela Gonsalveša Lorensa, Ordenom Agostina Neta. Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan sedamnaest puta tokom svoja dva mandata predsednika Republike, od strane stranih državnika i verskih velikodostojnika.

09.06.2026

19:04

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set