• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: stil/informer.rs

18.06.2021

10:30

SIGURNIJI I JEFTINIJI! Regulišite visok krvni pritisak uz pomoć ovih šest lekovitih biljaka!

Ljubav

SIGURNIJI I JEFTINIJI! Regulišite visok krvni pritisak uz pomoć ovih šest lekovitih biljaka!

Visok krvni pritisak jedan je od najčešćih zdravstvenih problema. Prema nekim izveštajima, polovina odrasle populacije pati od toga. Ta pojava nije samo neprijatna (može izazvati nuspojave kao što su depresija, slabost i glavobolja), već i prilično opasna - visok krvni pritisak je faktor rizika za razvoj svih bolesti kardiovaskularnog sistema. U pokušaju da reše ovaj problem, mnogi pribegavaju skupim lekovima sa puno neželjenih efekat

Postoji lakši, sigurniji i jeftiniji izlaz iz situacije, a potiče iz same prirode. Ovoga puta, prikupili smo 6 lekovitih biljaka koje mogu da se nose sa visokim krvnim pritiskom i pruže vam osećaj blagostanja.

BOSILJAK

Bosiljak je aromatična biljka koja dolazi u raznim oblicima, a popularna je u alternativnoj medicini, jer je bogata raznim korisnim jedinjenjima.

Foto: Shutterstock

Slatki bosiljak je bogat eugenolom. Istraživanje je povezalo ovaj biljni antioksidans sa mnogim zdravstvenim prednostima, uključujući snižavanje krvnog pritiska. Naučnici su dokazali da eugenol može da pomogne u snižavanju krvnog pritiska tako što deluje kao prirodni blokator kalcijumovih kanala. Blokatori kalcijumovih kanala sprečavaju kretanje kalcijuma u ​​srce i arterijske ćelije, omogućavajući opuštanje krvnih sudova.

Studije na životinjama pokazale su da ekstrakti slatkog bosiljka pomažu u opuštanju krvnih sudova i razređivanju krvi, što zauzvrat pomaže u snižavanju krvnog pritiska. Međutim, naučnici treba da izvrše više istraživanja kako bi otkrili da li bosiljak pomaže u snižavanju krvnog pritiska kod ljudi.

PERŠUN

Peršun je popularan sastojak kuhinje. Rodom je sa Mediterana i ima impresivan niz svojstava, sadrži mnoga jedinjenja, poput vitamina C i karotenoida, koja mogu smanjiti krvni pritisak. Nekoliko studija je pokazalo da karotenoidni antioksidanti snižavaju krvni pritisak i nivo holesterola, koji su faktor rizika za srčane bolesti.

Studije na životinjama pokazale su da peršun snižava sistolni i dijastolni krvni pritisak delujući kao blokator kalcijumovih kanala, što pomaže u opuštanju i širenju krvnih sudova. Međutim, ograničeno je istraživanje kako peršun deluje na krvni pritisak kod ljudi. Da bi se bolje razumeo njegov uticaj, potrebno je više istraživanja u ovoj oblasti.

Foto: Shutterstock

Biljke koje regulišu krvni pritisak

ĐUMBIR

Đumbir je neverovatno svestran i jedan je od osnovnih sastojaka alternativne medicine. Ljudi ga koriste vekovima za poboljšanje mnogih aspekata zdravlja srca, uključujući cirkulaciju krvi, nivo holesterola i krvni pritisak.

Studije na ljudima i životinjama pokazale su da unos đumbira snižava krvni pritisak na nekoliko načina. Đumbir deluje kao prirodni blokator kalcijumovih kanala i prirodni ACE inhibitor, koji su inače poznati lekovi za krvni pritisak. Studija na preko 4.000 ljudi otkrila je da oni koji su konzumirali 2-4 grama dnevno - imaju najmanji rizik od razvoja visokog krvnog pritiska. Kao alternativu možete kupiti suplemente đumbira koji su koncentrisaniji.

CIMET

Cimet je aromatični začin koji se vadi iz kore drveta iz roda Cinnamomum. Ljudi ga vekovima koriste u tradicionalnoj medicini za lečenje srčanih oboljenja, uključujući visok krvni pritisak. Iako nije potpuno razumljivo kako cimet snižava krvni pritisak, studije na životinjama pokazuju da pomaže u širenju i opuštanju krvnih sudova.

Pregled 9 studija sa 640 učesnika otkrilo je da je dodatak cimeta smanjio sistolni i dijastolni krvni pritisak u proseku za 6,2 mmHg. i 3,9 mm Hg. Ovaj efekat je bio jači kada su ljudi neprekidno uzimali cimet tokom 12 nedelja. Štaviše, pregled 3 studije u kojima je učestvovalo 139 učesnika sa dijabetesom tipa 2 ispitivalo je efekte dodavanja cimeta. Oni koji su uzimali 500-2400 mg cimeta dnevno tokom 12 nedelja imali su prosečan pad sistolnog krvnog pritiska od 5,39 mmHg. i dijastolni krvni pritisak od 2,6 mm Hg. Cimet je lako dodati u hranu.

Foto: Shutterstock

SEME CELERA

Celer je začin bogat hranljivim sastojcima poput gvožđa, magnezijuma, mangana, kalcijuma i vlakana. Nekoliko studija pokazuje da seme celera može pomoći u snižavanju krvnog pritiska. Jedno istraživanje na pacovima ispitivalo je efekte ekstrakta semena celera na krvni pritisak, a dokazalo je da ekstrakt semena celera smanjuje krvni pritisak kod pacova sa već postojećim visokim krvnim pritiskom, ali ne i kod pacova sa normalnim krvnim pritiskom.

Istraživači su sugerisali da jedinjenja u ekstraktu semena celera mogu da pomognu u snižavanju krvnog pritiska delujući kao prirodni blokator kalcijumovih kanala. Pored toga, semena celera su dobar izvor dijetalnih vlakana koja su povezana sa snižavanjem krvnog pritiska. Međutim, postoji samo nekoliko studija o semenu celera i njihovim efektima na krvni pritisak.

RUZMARIN

Ruzmarin je mirisna biljka koja sadrži mnogo korisnih supstanci. Kiselina ruzmarina je jedno od takvih jedinjenja. Istraživanja su to povezala sa mnogim prednostima, poput smanjenja upale i nivoa šećera u krvi i povećanja protoka krvi, dok vam takođe može pomoći u snižavanju krvnog pritiska. Studije na životinjama pokazale su da je uzimanje ruzmarinske kiseline pomoglo značajno smanjenju sistolnog krvnog pritiska. Druge studije na životinjama pokazale su da uzimanje ekstrakta smanjuje faktore rizika od srčanih oboljenja kao što su povišeni holesterol, trigliceridi i krvni pritisak.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!
Kolumne

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!

Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan je danas, 9.6.2026. godine, od strane predsednika Angole, Žoao Manuela Gonsalveša Lorensa, Ordenom Agostina Neta. Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan sedamnaest puta tokom svoja dva mandata predsednika Republike, od strane stranih državnika i verskih velikodostojnika.

09.06.2026

19:04

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set