• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: krstarica/Informer.rs

26.07.2021

13:01

OVU NAMIRNICU JEDITE ŠTO VIŠE! Presudna je za rad mozga!

Ljubav

OVU NAMIRNICU JEDITE ŠTO VIŠE! Presudna je za rad mozga!

Kad bi među namirnicama koje poboljšavaju rad mozga morali da izaberemo jednu, kaže bračni par neurologa dr. Dean i Ayeshi Sherzai, izabrali bi plodove bogate nezasićenim masnim kiselinama, mineralima i vitaminima – orahe.

– Orasi su za sada naviše proučavani orašasti plodovi i sigurno znamo da su neverovatan izvor polinezasićenih masti, jako važnih za rad miliona manjih arterija koje različite delove našeg mozga snabdevaju kiseonikom i hranom – objasnili su.

Jedna je nedavna studija tako pokazala da polinezasićene masti (posebno omega-3) mogu da umanje stres, a druga kaže da ishrana bogata omega-3 masnim kiselinama može pomoći i u povećanju zdrave emocionalne ravnoteže i pozitivnog raspoloženja. Isto tako, onima koji pate od migrene, ishrana bogata omega-3 masnim kiselinama može da smanji i učestalost i jačinu glavobolja.

– Neke su studije pokazale da ljudi koji redovno jedu orahe imaju zdraviji mozak koji mnogo ređe oboleva od bilo kog oblika demencije – objasnio je Dean Ayeshi za Mind Body Green, a dodaje da uz to, orasi sadrže i mnoge hranjive materije i minerale koji su potrebni mozgu: poput vlakana, selena, magnezijuma i kalijuma.

Foto: Shutterstock

– A lako ih je i uvrstiti u razne recepte: bilo da spremate povrće, poslastice ili samo laganu užinu – kažu Ayeshi.

Odličan je, napominju, i maslac od oraha: dovoljno je jednu kašiku dodati u razna jela, a kao najbolju užinu za zdrav mozak bračni par preporučuje – šaku samih oraha.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set