• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

20.01.2023

18:45

ČUDO OD NAMIRNICE! Voće koje topi kilograme i jača kosti!

Shutterstock

Ljubav

ČUDO OD NAMIRNICE! Voće koje topi kilograme i jača kosti!

Šljive su izuzetno ukusno i osvežavajuće voće, ali osim toga mogu mnogo toga učiniti za naše zdravlje.

Šljive su zapravo iz iste porodice kao kajsije, breskve i nektarine, ali tu sličnosti prestaju. One nude mnogo više raznolikosti kada je reč o njihovom sastavu, nego bilo koje drugo koštuničavo voće.

Šljive mogu biti ljubičaste, žute, narandžaste i crvene, i mogu različite veličine, ali sve one su – zdrave. Pre više hiljada godina šljiva je prvi put uzgajana u Kini. Odatle je prenošena u Japan, SAD i određena područja Evrope. Danas postoji više od 2.000 sorti šljive uzgajanih širom sveta.

Vitamin C koji se nalazi u šljivama pomaže vašem telu da izgradi mišiće, formira krvne sudove, oporavi se, a takođe je koristan i za vaše oči. Prema studiji iz 2010. godine, učesnici koji su pili sok od suvih šljiva i jeli suve šljive imali su manji pritisak od kontrolne grupe koja šljive nije konzumirala.

Antocijanini-koji su zapravo crvenkasto-plavi pigment u šljivama-mogu pomoći u uklanjanju štetnih slobodnih radikala. Ovo, pak, štiti vaše telo od raka i oštećenja ćelija.

Foto: Pixabay

Šljive

Odlične su za probavu

Sa oko 30 kalorija po prosečnom plodu, šljiva nije samo odličan zalogaj, već pomaže i da se zadovolji želja za slatkišima. Imajući ovo na umu, šljive mogu biti idealne za one koji su na dijeti ili žele da smanje unos kalorija.

Prema studiji koju su sproveli Oklahoma Stejt i Florida Stejt univerziteti, ispitanici koji su jeli suve šljive i uzimali suplemente vitamina D i kalcijuma imali su značajno poboljšanu gustinu kostiju u kičmi i podlakticama od grupe koja je konzumirala sušene jabuke i uzimala iste suplemente.

Šljive su pune vlakana, a kada se osuše, dobro je poznato da pomažu u ublažavanju problema sa zatvorom. Nedavno istraživanje pokazalo je da je grupa od 51 odrasle osobe, u kojoj su svi patili od zatvora, osetila olakšanje simptoma pošto su počeli da konzumiraju šljive.

Istraživanje Univerziteta Harvard pokazalo je da antioksidanti mogu usporiti razvoj Alchajmerove bolesti. Pune antioksidanata, šljive takođe sadrže antocijanin i kvercetin, i oba su korisna u održavanju zdravlja mozga.

Sa 113 miligrama kalijuma u prosečnoj svežoj šljivi, ovo voće je odlična užina koja može da utiče na smanjenje rizika od moždanog udara i smanjenje krvnog pritiska.

Prema stručnjacima iz oblasti nutricionizma, nizak glikemijski indeks šljiva može pomoći u kontroli šećera u krvi, što dovodi do manjeg rizika od dijabetesa tipa 2.

I ranije su neke studije ukazivale na to da lečenje kancera potpomognuto ekstraktom šljive može uticati na uništavanje agresivnih ćelija raka, ostavljajući okolne zdrave ćelije neoštećenim.

Foto: Pixabay

Šljive

Zdrava mešavina vitamina i minerala

Šljive su niskokalorične, i najviše sadrže ugljene hidrate (9,6 grama u 100 grama), imaju samo 0,1 grama masti i 0,6 grama proteina na 100 grama voća.

Takođe poseduju zdravu mešavinu vitamina i minerala koji pomažu u sprečavanju zgrušavanja krvi, upravljanju stresom, smanjenju umora, stvaranju zdravih crvenih krvnih zrnaca i ukupnoj podršci imunološkom sistemu.

Šljive su prirodno bogate voćnim šećerima koje telo brzo prerađuje zbog dobijanja energije, ali taj proces se može usporiti ako se jede zajedno sa proteinima.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...
Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...

Srpska lista najoštrije je osudila današnje privođenje direktora osnovnih škola u Kosovskoj Kamenici, Negovana Vasića i Dragana Krstića, kao i upade pripadnika kosovske policije u njihove porodične domove i obrazovne ustanove u kojima obavljaju svoju časnu i odgovornu dužnost ističući da je reč o političkom pritisku Prištine i zastrašivanju svedoka i osoba koje su ukazale na izborne nepravilnosti.

11.06.2026

23:50

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set