• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

05.04.2023

20:45

NAUČNICI UPOZORAVAJU: Ova hrana koju jedemo svakodnevno ima štetne efekte na mozak

Ljubav

NAUČNICI UPOZORAVAJU: Ova hrana koju jedemo svakodnevno ima štetne efekte na mozak

Godinama se priča o tome kako ishrana utiče na zdravlje naših tela, ali sve više istraživanja pokazuje da ona takođe igra važnu ulogu u funkcionisanju našeg mozga, na načine kojih mnogi ljudi možda nisu svesni

- Glavna stvar koju treba imati na umu je hrana koja izaziva upalne procese - kaže Serena Pun, sertifikovani nutricionista.

Kako objašnjava, ne samo da takva hrana narušava fizičko zdravlje nego su istraživači otkrili da može da prouzrokuje brži pad funkcija mozga.

- Neki od glavnih uzroka upale, kao što su dodatni šećeri, prerađeno meso i rafinisani ugljeni hidrati, prilično su prisutni u standardnoj ishrani - dodaje ona.

Foto: Shutterstock

Šećer

 

Pun kaže da se pokazalo da konzumiranje previše dodatnog šećera oštećuje pamćenje i povećava rizik od demencije. Nažalost, dodatni šećeri se mogu naći gotovo svuda, od pića i dezerta do preliva za salate.

- Odlučite se za nezaslađene opcije ili nastojte sami da pripremate hranu kod kuće kako biste kontrolisali potrošnju šećera - kaže ona.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set