Nova studija pokazala da jedan vitamin, ukoliko počnete sa njegovom primenom na vreme, može da spreči proces zaboravljanja...
Studija je pokazala da ljudi koji uzimaju suplemente vitamina D imaju manje šanse da razviju demenciju od onih koji to ne čine, objavljeno le u stručnom časopisu Alchajmerova bolest i demencija: dijagnoza, procena i praćenje bolesti.
Istraživanje koje su sproveli naučnici u Britaniji i Kanadi obuhvatilo je 12.400 učesnika koji su u proseku imali 71 godinu. Utvrđeno je da su svi ispitanici na početku studije bili zdravi i da nisu patili od demencije. Oko 4.600, ili 37 odsto, reklo je da uzima suplemente vitamina D, koji uključuju kombinaciju kalcijuma i vitamina D, holekalciferola (vitamin D3) i ergokalciferola (D2).
Deset godina nakon početka studije, demencija se razvila kod skoro 2.670 učesnika studije. Od pacijenata sa demencijom, samo 679, ili 25 odsto, uzimalo je suplemente vitamina D, a 75 odsto, ili 2.000, nije.
Foto: Shutterstock
Vitamin D može da deluje preventivno
Utvrđeno je da je u grupi učesnika koji su uzimali suplemente vitamina D zabeleženo 40 odsto manje dijagnoza demencije u odnosu na ostale ispitanike.
- Studija je pokazala da ranije započinjanje suplementacije vitaminom D može biti posebno korisno u sprečavanju kognitivnog pada - rekao je Zahinor Ismail, profesor na Univerzitetu u Kalgariju i glavni autor studije, prenosi centar zdravlja.
Većina nosi gen
Takođe je zanimljivo da je istraživanje otkrilo da su suplementi vitamina D više koristili određenim podgrupama učesnika studije: ženama, osobama sa normalnim kognitivnim sposobnostima za razliku od ljudi kojima je ranije dijagnostikovano blago kognitivno oštećenje i osobama koje nisu nosioci APOE-e4 gena.
Naučnici su pojasnili da otprilike 40–65 odsto obolelih od demencije nosi ovaj gen, a povezan je sa regulacijom metabolizma lipida i povećava rizik od razvoja bolesti. Istraživači veruju da nosioci ovog gena apsorbuju vitamin D iz creva, što potencijalno može negativno da utiče na efikasnost dodataka ishrani.
Foto: Pixabay
Oko 40–65 odsto obolelih od demencije nosi specifični APOE-e4 gen
- Sprečavanje ili odlaganje razvoja demencije je ključno s obzirom na sve veći broj obolelih - rekao je Bajron Kriz, neuronaučnik, koautor studije i predavač na Univerzitetu Ekseter.
U nekim zemljama, gde su ljudi u zimskim mesecima manje izloženi sunčevoj svetlosti, preporučuje se uzimanje vitamina D, a jedini način da saznate da li vam nedostaje ovog vitamina je analiza krvi.
Stručnjaci sugerišu da ljudi koji žele da počnu da uzimaju suplemente vitamina D prvo se konsultuju sa svojim lekarom, jer predoziranje u nekim slučajevima može da dovede do zatvora, mučnine, povraćanja, dezorijentacije i grčeva u mišićima.
Kopriva obiluje gvožđem, a sadrži i znatne količine vitamina C, što je čini idealnim saveznikom u borbi protiv anemije, a tu je i čarobni napitak od voća i povrća idealan za krvnu sliku...
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Kopriva obiluje gvožđem, a sadrži i znatne količine vitamina C, što je čini idealnim saveznikom u borbi protiv anemije, a tu je i čarobni napitak od voća i povrća idealan za krvnu sliku...
Nakon što smo najavili objavljivanje ekskluzivnog audio-snimka GOSI službe sa blokaderskog plenuma, javnost sada može u celosti da se uveri u opšti raspad, bedu, licemerje i paniku koja vlada među njima.
U prvom Kolegijumu Informer TV, ekskluzivno smo objavili nove dosijee sa spiska od 99 kandidata sa "studentske", blokaderske liste koje su oni sami "studenti", blokaderi-plenumaši predložili za "vetiranje", odnosno izbacivanje.
U redovima opozicionog i blokaderskog pokreta izbio je opšti rat i potpuni raspad, a nova žrtva unutrašnjih obračuna i čistki postao je poznati beogradski advokat i frontmen grupe "Beogradski sindikat" Feđa Dimović!
I nasilnik i ekstremista Miša Bačulov, poznat po uništavanju javnih zgrada u Novom Sadu nasilnih protesta, ima svog kandidata za poslanika na blokaderskoj listi.
Albanija nema teritorijalni ni hidrološki osnov da se meša u način na koji Srbija upravlja vodnim resursima na svojoj teritoriji, izjavio je danas ministar spoljnih poslova Srbije Marko Đurić.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić posetio je danas u selu Radijevići kod Nove Varoši porodicu Purić koja ima osmoro dece i zahvalio im na tome šta su uradili za svoju zemlju.
Nakon što se pojavila informacija da je kamion ušao u suprotnu traku na auto-putu Šabac-Loznica, lokalni mediji prenose da je došlo do kvara na vozilu, zbog čega je kamion ostao zaustavljen na kolovozu.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas, zajedno sa predsednikom opštine Čajetina Milanom Stamatovićem, obilaznicu oko Zlatibora i poručio da će 1. oktobra krenuti radovi na tunelu pod Kadinjačom, dok će u obilaznicu oko Zlatibora biti uloženo između 22 i 23 miliona evra.
Srpski vatrogasci-spasioci koji su prethodnih dana gasili požare u Francuskoj vratili su se danas u Srbiju, a njih je u nastavnom centru Makiš dočekao ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić koji je poručio da su oni ponos MUP-a i Srbije.
Vatrogasci se već danima neumorno bore sa vatrenom stihijom u Deliblatskoj peščari, dok se u veliku akciju gašenja požara uključila i Vojska Republike Srbije.
Petar P. pronađen je mrtav pored puta u Staroj Pazovi u julu 2025. godine, a sve je, prema navodima iz istrage, trebalo da izgleda kao saobraćajna nesreća.
Nestanak Nikole Mitića 10. avgusta 2020. godine isprva je tretiran kao običan slučaj nestale osobe, kada je porodica objavila njegovu fotografiju u javnosti, verujući da je reč o misterioznom nestanku.
Barska policija uhapsila je državljanina Azerbejdžana O. I. (34), osumnjičenog za seksualno uznemiravanje maloletne strane državljanke na plaži u Šušnju.
Na društvenim mrežama može se videti najezda Hrvata koji likuju nad otkazanim koncertom Jelene Karleuše, što ne bi bilo iznenađujuće da isti ti glasovi ne dolaze iz zemlje koja bez problema slavi masovna fašistička okupljanja na kojima se ori poklič "Za dom spremni".
Među onima koji su prednjačili u najprljavijoj kampanji protiv muzičke zvezde Jelene Karleuše našao se i hrvatski modni kreator Juraj Zigman, kog je upravo ona svojevremeno proslavila i pogurala na veliku scenu.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.