• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Tanjug

10.05.2023

14:41

IMATE PEĆ NA DRVA? Istraživači otkrili da na taj način povećavate rizik od ARTRITISA

Shutterstock

Ljubav

IMATE PEĆ NA DRVA? Istraživači otkrili da na taj način povećavate rizik od ARTRITISA

Izloženost hemikalijama koje oslobađaju peći na drva može povećati rizik od artritisa, sugeriše nova studija.

Istraživači su otkrili da je grupa hemikalija koja nastaje sagorevanjem drveta, fosilnog goriva ili pečenjem mesa i druge hrane "snažno povezana" sa razvojem reumatoidnog artritisa, preneo je britanski list "Tajms".

Čini se da policiklični aromatični ugljovodonici (PAH), uglavnom utiču na rizik od razvoja bolesti kod pušenja, naveli su oni. Oko jedan odsto stanovništva ima potvrđen reumatoidni artritis, koji se najčešće pojavljuje između 30. i 50. godine.

Oko trećine ljudi je prinuđeno da prekine da radi zbog stanja u kome se nalaze u roku od dve godine od pojave simptoma. Reumatoidni artritis je najčešći inflamatorni artritis i između dva i četiri puta je češći kod žena nego kod muškaraca.

Foto: Shutterstock

Artritis

Nakon uzimanja u obzir drugih faktora kao što su fizička aktivnost, ishrana, pušenje, starost, pol i težina, samo jedan PAH, poznat kao 1-hidroksinaftalen, bio je snažno povezan sa većim izgledima za bolest.

Četvrtina učesnika sa najvišim nivoima imala je 80 odsto veću verovatnoću da će razviti reumatoidni artritis od onih u četvrtini sa najnižim nivoima, bez obzira da li su bili sadašnji ili bivši pušači.

Pušenje je poznati faktor rizika za artritis, ali istraživači su otkrili da to nije slučaj ako se prvo uzmu u obzir nivoi PAH u telu - što sugeriše da hemikalije leže u osnovi većine tog odnosa.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set